    From: Michał Mech <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak sporządzić opinię sądową?
    Date: Tue, 29 Apr 2008 02:01:42 -0700 (PDT)

    Zostałem poproszony przez pewną osobę o zaopiniowanie w sporze, który
    będzie toczyła przed sądem.
    Sprawa dotyczyła będzie wykazania braku fachowości i pokazania błędów
    przy wykonywaniu strony WWW. Strony którą osoba, która mnie poprosiła
    o zaopiniowanie, zleciła jakiemuś wykonawcy.

    Nie jestem ekspertem wpisanym na żadną listę ekspertów sądowych ale
    zdążyłem się dowiedzieć, że jeśli wykażę kompetencje w opiniowanej
    kwestii sąd może uznać moją opinię.
    Jestem matematykiem, który skończył kierunek matematyka ze
    specjalnością informatyczną. Strony WWW robiłem już na studiach, poza
    tym pracuję zawodowo jako twórca stron WWW od kilku lat.
    Wydaje mi się, że to czyni mnie osobą wiarygodną. Nie mniej ciekaw
    jestem waszej opinii czy się do tego nadaję i czy sąd (oraz w jaki
    sposób) może podważyć moją opinię?

    Kolejne pytanie to: Jak wygląda taka opinia w kwestii formalnej?
    Czy muszę złożyć ją pisemnie? Jak takie pismo ma wyglądać i co
    formalnie zawierać żeby było uznane przez sąd?
    Czy opiniowanie będzie się odbywało tylko przed sądem i zostanę
    przepytany z tematu?