  • 1. Data: 2008-12-12 19:55:22
    Temat: Jak sformułować wniosek do PINB
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Mieszkam w bloku stojącym przy drodze gminnej. Droga ta jest drogą
    gruntową - gmina od wielu lat planuje jej modernizację i tylko z roku na
    rok przesuwa jej termin. Przy drodze nie ma chodnika, po opadach deszczu
    droga zamienia się w błoto. Dokopałem się do rozporządzenia ministra
    budownictwa (...), które określają, jakie warunki musi spełniać budowla,
    jaką jest droga. Generalnie uważam, że droga warunków tych nie spełnia.
    Gmina nie wykazuje zainteresowania tym, by ten stan rzeczy zmienić. Swego
    czasu developer, który stawiał mój blok, po zakończeniu budowy, utwardził
    odcinek drogi tłuczniem, ale firma, która przebudowywała później wodociąg,
    zniszczyła ją.
    Zamierzam kwestię stanu drogi, w imieniu zarządu wspólnoty, zgłosić do
    Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Powiedzcie mi, czy takie
    pismo to powinna być skarga na gminę, prośba o inspekcję, wniosek o
    inspekcję czy jeszcze inaczej je sformułować? Czy w piśmie tym ogólnie
    opisać stan drogi, czy powinienem powołać się na niezgodność jej stanu z
    przepisami prawa budowlanego? Czy pisać o tym, że firma od wodociągów
    zniszczyła drogę? Ma ktoś może jakiś przykład pisma do PINB w podobnej
    sprawie i mógłby mi dać namiar na niego lub podesłać je?