  • 1. Data: 2008-04-21 08:50:04
    Temat: Jak rozliczyć sięz pieniedzy z Ugody sądowej
    Od: l...@v...pl

    Pracownik zawarł ugodę przed sądem otrzymał kwotę tytułem wynagrodzenia za pracę
    w godzinach nadliczbowych - czy musi rozliczać się z tego i jeśli tak to w
    jakiej formie?

  • 2. Data: 2008-04-21 10:43:47
    Temat: Re: Jak rozliczyć sięz pieniedzy z Ugody sądowej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    l...@v...pl pisze:
    > Pracownik zawarł ugodę przed sądem otrzymał kwotę tytułem wynagrodzenia za pracę
    > w godzinach nadliczbowych - czy musi rozliczać się z tego i jeśli tak to w
    > jakiej formie?

    W takiej formie, jak za każde inne wynagrodzenie za pracę - d'oh!

  • 3. Data: 2008-04-21 10:54:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > W takiej formie, jak za każde inne wynagrodzenie za pracę - d'oh!

    Jeśli na mocy ugody sądowej zostało wypłacone *odszkodowanie*, to
    jest ono "niedochodowoopodatkowane" i nieozusowane.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-04-21 11:55:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Jeśli na mocy ugody sądowej zostało wypłacone *odszkodowanie*, to jest
    > ono "niedochodowoopodatkowane" i nieozusowane.

    To wyrażaj się precyzyjnie. Odszkodowanie nie jest opodatkowane. Zaległe
    wynagrodzenie - jest.

  • 5. Data: 2008-04-21 13:23:41
    Od: l...@v...pl

    Czyli w ugodzenie napisać że jest to odszkodowanie za niewypołacone w terminie
    wynagrodzenie ?

    Mam pytanie Pozwany chce zawrzeć umowę w firmie a nie przed sądem fizycznie ?
    Czy to to samo co ugoda zawarta przed sądem ?

  • 6. Data: 2008-04-21 13:36:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    l...@v...pl pisze:

    > Mam pytanie Pozwany chce zawrzeć umowę w firmie a nie przed sądem fizycznie ?
    > Czy to to samo co ugoda zawarta przed sądem ?

    Trzeba zawrzeć ugodę przed sądem. Czyli trzeba pozwać pracodawcę, a
    pracodawca powinien przy pierwszej czynności prawnej zaproponować
    zawarcie ugody, na mocy której wypłaci on stosowne odszkodowanie. Nie
    musi się to wiązać z koniecznością uznania przez pracodawcę dochodzonego
    roszczenia.

  • 7. Data: 2008-04-21 13:40:19
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > zawarcie ugody, na mocy której wypłaci on stosowne odszkodowanie. Nie
    > musi się to wiązać z koniecznością uznania przez pracodawcę dochodzonego

    Sprawa już jest przed sądem, było pierwsze posiedzenie, sędzia dał czas na
    zawarcie ugody, i teraz problem w tym:
    1. czy taką ugodę ustalamy poza salą rozpraw a zawieramy przed sądem na kolejnym
    posiedzeniu
    2. czy też zawieramy poza sądem a ja muszę cofnąć powództwo
    3. czy zawarcie ugody jest równoznaczne z przyznaniem racji (częściowej choćby
    racji) zarzutom podnoszonym w pozwie np. wyplata za nadgodziny - jeśli wypłąci
    na podstawie ugody znaczy się że uznał że była praca w nadgodzinach ?

  • 8. Data: 2008-04-21 13:50:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    l...@v...pl pisze:

> [...]
    > zawarcie ugody, i teraz problem w tym:
    > 1. czy taką ugodę ustalamy poza salą rozpraw a zawieramy przed sądem na kolejnym

    Ugodę możecie sobie ustalić poza salą rozpraw, ale podpisujecie ją w
    na rozprawie

> [...]
    > na podstawie ugody znaczy się że uznał że była praca w nadgodzinach ?

    Nie, ugoda nie oznacza uznania racji argumentom w pozwie.

  • 9. Data: 2008-04-21 14:36:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > zawarcie ugody, na mocy której wypłaci on stosowne odszkodowanie. Nie
    > musi się to wiązać z koniecznością uznania przez pracodawcę dochodzonego

    Ciekawe jaki sąd sie na to zgodzi. Odszkodowanie <> wynagrodzenie za
    godziny nadliczbowe.
    jeśli sąd by nawet to przełknął (zapewne by sobie ułatwić życie i
    skończyć sprawę), to jaki pracodawca się na to zgodzi?
    Zapłaci "odszkodowanie" a potem jeszcze raz wynagrodzenie za nadgodziny.
    Bo wynagrodzenia tego nie można się zrzec, nawet za "odszkodowanie".

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 10. Data: 2008-04-21 14:45:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

> [...]
    > Zapłaci "odszkodowanie" a potem jeszcze raz wynagrodzenie za nadgodziny.
    > Bo wynagrodzenia tego nie można się zrzec, nawet za "odszkodowanie".

    Czy aby na pewno?

    Swego czasu miałem sprawę z pracodawcą i została zawarta ugoda. W
    ugodzie stwierdziłem, że wypłacone odszkodowanie wyczerpuje moje
    wszystkie roszczenia z przedmiotowej umowy o pracę. IMO nie ma zatem
    podstaw, abym w przyszłości dochodził jeszcze raz tego samego.