  • 571. Data: 2021-01-31 14:52:04
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.01.2021 o 14:46, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zresztą na ulicach już obowiązuje jeśli chodzi o parkowanie.

    Coś w tym akurat jest. Proponuję ustalić, że mandat za niewłaściwe
    parkowanie, to 0,5 % wartości pojazdu.

    --
    Robert Tomasik

  • 572. Data: 2021-01-31 18:35:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Właśnie w zimie (na jezdni kilka centymetrów błota śniegowego, chodniki
    nieprzejezdne, nie mówiąc już o nieodśnieżanych ścieżkach,
    chociaż normalnie jest ścieżka na tej trasie) ewidentnie złośliwie wyprzedzał mnie
    autobus przegubowy ZTM, jakieś 10 cm tylnego koła
    ostatniej osi ode mnie.
    Takie koło widzisz na wysokości swojego ramienia.
    A 20 metrów za miejscem, w którym mnie "musiał" wyprzedzić, miał przystanek.
    Czyli w sumie jeszcze drogę zajechał.

    -----

  • 573. Data: 2021-01-31 23:31:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No zobacz, nawet w komunistycznym stanie wojennym trzeba było broń i amunicję kupować
    w nomen-omen Stanach.

    -----

  • 574. Data: 2021-01-31 23:54:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.01.2021 o 23:31, ąćęłńóśźż pisze:

    > No zobacz, nawet w komunistycznym stanie wojennym trzeba było broń i
    > amunicję kupować w nomen-omen Stanach.

    Na mojej - z tego co pamiętam - jako producenta podano polskie Pionki.
    Zdaje się, że jakiś przepis zabraniał importu amunicji do celów
    wojskowych w owym czasie. To była taka otoczka z jakiegoś tworzywa (jak
    kondon) zawierająca drobniutki śrut. Rozpłaszczało się to na
    przegrodzie. Była w kal. .38 SPECJAL oraz 9 x 18 MAKAROV.

    --
    Robert Tomasik

  • 575. Data: 2021-02-01 01:31:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-31, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > To ja bym na Krajowej Mapie Zagrożeń zaznaczył to miejsce. Ktoś to
    > powinien jednak rozwiązać. A jak się nie da, to wrócić do standardowego
    > regulowania czasem.

    No właśnie się zastanawiałem co to za pytanie. To nie w Polsce. Do kogo
    się zwrócić to wiem tylko jak już dojadę do domu to zapominam, że
    miałem.

    --
    Marcin

  • 576. Data: 2021-02-01 08:53:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale to przecież nie każdy zabija rowerzystę, lecz co setny idiota.
    No może idziemy w kierunku, że nie co pięćdziesiąty a co pięćsetny (w Holandii czy
    Danii).

    -----
    > Jako pewną optymistyczną myśl powiem, że z roku na rok kultura jazdy się poprawia a
    święte wojny puszek, dawców i dwupedałów toczą

  • 577. Data: 2021-02-01 10:32:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 31-01-2021 o 13:15, Alojzy Gąska napisał:

    > Brak milicji, stłamszenie policji w l.90 (nic nie mogę)
    > w połączeniu z wysokim bezrobociem = skutki opłakane.
    > Musiało minąć 10-15 lat aż wszystko wróciło do normy.
    >
    > https://youtu.be/CAsekbFJZuE

    Tia, wróciło do normy, teraz mamy zorganizowaną uzbrojoną grupę
    przestępczą, która za nic ma prawo.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 578. Data: 2021-02-01 10:42:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 29-01-2021 o 18:16, J.F. napisał:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > Owszem, ale z drugiej strony -  przejscia w ruchu by nie przeszkadzaly
    > tak bardzo ... ale nie ma ich.
    >
    > Poza tym nie masz obwodnicy - po Niemczech to zap* autostadą, obwodnice
    > maja duze miasta, malych to nikt nie liczy.
    > Ale efekt owszem - podobny, ruch w miasteczku maly ...
    >
    > Ale w duzych miastach, gdzie jest ruch duzy ... tez nie masz przejsc z
    > zebrami, tylko ze swiatlami.
    >
    > J.

    chyba nie tylko. Ba nawet w tych większych masz ruch uspokojony na wielu
    ulicach. Ulice wyłączone z przejazdu innych pojazdów niż komunikacja
    miejska i samochody dojeżdżające do posesji. Wiec znowu - przy arteriach
    - tak masz skrzyżowania ze światłami, natomiast arterie nie są tak gęsto
    jak u nas, więc znowu konieczność przejścia jej jest rzadsza i ludzie
    godzą się, że raz na jakiś czas nadłożą drogi. U nas masz co chwilę,
    więc, żeby wyskoczyć do sklepu, iść do apteki itd itd ciągle
    przekraczasz jakąś arterię. Stąd ludzie maja potrzebę by były gęsto
    przejścia, gdyby te arterie były rzadziej, więc zamiast do sklepu po
    drugiej strony arterii pójdę w drugą stronę i większość rzeczy załatwię
    nie byłoby problemu.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 579. Data: 2021-02-01 11:20:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 31 Jan 2021 00:28:08 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Kilka lat temu drogę wyremontowano. I pomysł dobry, tylko głupotą było
    > pociągnięcie na tych 50 km ciągłego pasa. Wcześniej ludzie starali się
    > wyprzedzać na tych odcinkach, co była przerywana.

    No ale przerywana miejscami dalej jest:
    https://goo.gl/maps/ypKdh4AqWgw6aVpA6
    https://goo.gl/maps/8bn62XJgH95mUhG76
    https://goo.gl/maps/h3ExmCatmvKBnkmD6

    Chcesz wyprzedzać na Juście, albo koło Wytrzyszczki?

    > Teraz wyprzedzają "gdzie popadnie", bo nigdzie nie wolno.

    Zakładam, że dokumentujesz te przypadki i powiadamiasz kolegów z drogówki.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 580. Data: 2021-02-01 11:40:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alojzy Gąska" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    Robert Tomasik napisał(a):

    >Brak milicji, stłamszenie policji w l.90 (nic nie mogę)
    >w połączeniu z wysokim bezrobociem = skutki opłakane.
    >Musiało minąć 10-15 lat aż wszystko wróciło do normy.
    >https://youtu.be/CAsekbFJZuE

    Patrzac na kradzieze samochodow - to jeszcze musielismy wejsc do UE, i
    dopiero wtedy byl gwaltowny spadek.

    J.