  • 31. Data: 2010-06-16 15:29:52
    Temat: Re: Inwigilacja powszechna
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "mi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hv9ve7$cm$...@n...onet.pl...
    > Nikt. Dane ze spisu są chronione tajemnicą statystyczną, nie będą udostępniane
    > innym instytucjom, które mogą dokonać weryfikacji. Dane spersonalizowane mają
    > być docelowo wymazane. Tak jest w bajecznych założeniach. Z tym, że nikt
    > rozsądny nie powinien wierzyć, że kopie nie zostaną zachowane a tym bardziej
    > nie trafią do służb specjalnych. Obecnie nie tylko polskich a również
    > europejskich.

    No właśnie. Niby nie mają być przekazywane innym instytucjom, to po co zapis o
    karze?

    > Polecam stare dobre metody chłopskie czyli uniki. "Panie, nie mam czasu, krowy
    > muszę wydoić. Proszę wpaść za pięć lat."

    Raczej przez 3 miesiące nie da się uniknąć inwigilatora państwowego. Można
    wyjechać na wakacje/odwiedzać znajomych w całej Polsce,. Myślałem, żeby
    przedstawić się jako prof. hab., wierzącego w latającego potwora spaghetti
    latający do pracy odrzutowcem. :)

    > afaik nie ma sankcji. Biedny aparat represji by nie wydolił, biedni hipokryci
    > w togach by nie nadąrzyli z wydawanie grzywien.

    Mam nadzieję, że się nie mylisz.

  • 32. Data: 2010-06-16 17:51:25
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.06.2010 13:12), Liwiusz wrote:

    > A nie można podać przykładów z historii?

    Można,

    > Niech będzie i Polska.
    > Dyktatury przez 800 lat,

    W Polsce dyktatura? 800 lat? Mógłbyś podać które lata masz na myśli?

    > a nieraz byliśmy potęgą europejską ;)

    A co to ma do rzeczy? Chodzi o prawdziwą wolność którą to podobno tylko
    dyktatura ma szansę zapewnić.

    p. m.

  • 33. Data: 2010-06-16 17:59:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.06.2010 16:44), Liwiusz wrote:

    > Czy fakt, że nie istnieje "konkurencja doskonała" oznacza, że trzeba
    > tępić wolny rynek?

    A czy ja to napisałem? Ja tylko ciągle domagam się przykładu prawdziwie
    wolnego kraju który jest jednocześnie dyktaturą. Dziś istniejącego lub w
    przeszłości (chętnie jednak niedawnej, żeby nie popadać w ahistoryzm w
    ocenianiu wolności), w Europie lub nie.

    p. m.

  • 34. Data: 2010-06-17 06:18:49
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > wykorzystywanie pzrewagi państwa w stosunku do obywatela jest bardzo dużo.
    > Chociażby taki niepozorny. Jak zatrzyma Cie policjant za wątpliwe
    > przewinienie
    > drogowe 300 kilometrów od miejsca zamieszkania. To zupełnie inaczej
    > rozmawia. Ma
    > przewagę. Wie ze nie pójdziesz do sądu i zgodzisz się na jego warunki.
    > Jeśli
    > jednak za to samo wątpliwe przewinienie zatrzyma Cie w twoim mieście to
    > jest
    > skłonny do ustępstw. Bo do sądu masz niedaleko i możesz mieć kaprys żeby

    Moźe tak robić także dlatego, że jesteś "swój". Ale wiele to nie zmienia w
    temacie: bat jest.

  • 35. Data: 2010-06-18 08:04:11
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Jun 2010 12:53:37 +0200, mvoicem napisał(a):

    > (16.06.2010 11:05), Liwiusz wrote:
    > [...]
    >
    > Teoretycznie ma, a w praktyce? Możesz podać przykład takiej "dyktatury
    > oświeconej"?
    >
    > Nawet jeżeli taka istnieje, to do "dyktatury klasycznej" ma znacznie
    > mniej przeszkód - więc szybciej może do niej przejść.
    >
    > p. m.

    Polska przedwojenna po przejęciu władzy przez dyktatora Piłsudskiego. Niby
    demokracja - a jeden gość trzymał za pysk. I ponoć było dobrze wtedy!

  • 36. Data: 2010-06-18 08:13:09
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Jun 2010 09:30:13 +0200, qwerty napisał(a):

> [...]
    > rzecz:
    > "Art. 23
    > 2) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 9 ust. 1 odmawia udzielenia ścisłych,
    > wyczerpujących i zgodnych z prawdą odpowiedzi na pytania dotyczące danych
    > określonych w ustawie i załączniku do rozporządzenia nr 763/2008 - podlega karze
    > grzywny."
    >
    > Kto będzie weryfikował odpowiedzi? Przecież skoro można sprawdzić w innych
    > "źródłach" poprawność to jaki sens ma łażenie po domach? Co grozi za
    > nieprawdziwe odpowiedzi - przeglądam Dz. U. z 2008 r. Nr 133, poz. 848, z późn.

    Ustawa o spisie jest sprzeczna z KK. Pisałem o tym kilka wątków wcześniej.
    Odpowiadając łamiesz jedną ustawę, nie odpowiadając inną.
    Zweryfikować nikt nie jest w stanie. Możesz spokojnie podać że do pracy
    jedziesz wołami, masz 15 żon itd. Nie mogą udowodnić że nie masz tylu, bo
    ty nie możesz ich zarejestrować w Polsce. Nie mogą cię ukarać, ba złamaliby
    tajemnice statystyczną.

  • 37. Data: 2010-06-18 08:18:42
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Jako że dobry obywatel nie ma nic do ukrycia ja już publikuje swoje
    odpowiedzi. Miłej lektury.

    ZAŁĄCZNIK Nr 1
    Szczegółowy wykaz tematów i danych zbieranych w spisie wyłącznie na
    potrzeby krajowe
    1. Temat - terytorialna charakterystyka osób:
    1) środek transportu i czas dojazdu do pracy; konno, 2 godziny
    2) dojazdy do miejsca nauki;
    3) odległość od miejsca pracy lub miejsca nauki;10km
    4) częstotliwość dojazdów do pracy.2xdziennie
    2. Temat - demograficzna charakterystyka osób:
    1) data zawarcia związku małżeńskiego;01.01.1990
    2) data rozwiązania związku małżeńskiego;02.01.1990
    3) data powstania aktualnego związku nieformalnego03.01.1990
    4) ogólna liczba żywo urodzonych dzieci i plany prokreacyjne.0+15
    3. Temat - ekonomiczna charakterystyka osób:
    1) charakterystyka dodatkowego miejsca pracy;kradzież kieszonkowa na
    targowisku
    2) zawód wyuczony;sekser
    3) wymiar czasu pracy;2 godz
    4) okres poszukiwania pracy;3 dni
    5) okres pozostawania bez pracy;3 lata
    6) przyczyny bierności zawodowej,lenistwo
    7) powierzchnia użytków rolnych w gospodarstwie rolnym;1 ha
    8) użytkowanie gospodarstwa rolnego i pozostawanie w gospodarstwie domowym
    z użytkownikiem w ciągu ostatnich 12 miesięcy;tak
    9) liczba miesięcy pracy w gospodarstwie rolnym w ciągu ostatnich 12
    miesięcy;0
    10) samoocena statusu na rynku pracy;najlepszy kieszonkowiec w
    województwie
    11) główne i dodatkowe źródło utrzymania osób;kradzieże, wyłudzenia
    12) rodzaj pobieranego świadczenia społecznego.okazjonalne zasiłki MOPS
    4. Temat - edukacyjna charakterystyka osób:
    1) kontynuacja nauki;tak
    2) kierunek wykształcenia;stosunki międzynarodowe
    3) znajomość języków obcych;suachili, hindu
    4) umiejętność obsługi komputera i komunikowanie się z wykorzystaniem
    sieci Internet.nie
    5. Temat - migracje wewnętrzne i zagraniczne:
    1) przyczyny migracji wewnętrznych i zagranicznych;prześladowania etniczne
    2) kraj przebywania i rok wyjazdu z Polski (dla emigrantów);indie, 2005
    3) zawód wykonywany przed wyjazdem z Polski (dla emigrantów);złodziej
    4) zgodność wykonywanej pracy z wykształceniem migranta;tak
    5) łączny czas pobytu imigranta w Polsce;
    6) znajomość języka polskiego przez cudzoziemców;
    7) plany migracyjne;przeprowadzka do zachodniopomorskiego
    8) kraj urodzenia rodziców;ukraina, burkina faso
    9) rok nabycia obywatelstwa polskiego;nie znam
    10) poprzednie obywatelstwo.
    6. Temat - charakterystyka etniczno-kulturowa:
    1) narodowość - przynależność narodowa lub etniczna;łemek
    2) język, którym posługują się osoby w kontaktach domowych, w tym
    posługiwanie się językiem regionalnym (kaszubskim);łemkowski, hindu
    3) język ojczysty;hindu
    4) mniejszości narodowe i etniczne;łemkowska
    5) wyznanie - przynależność wyznaniowa.braminizm
    7. Temat - niepełnosprawność:
    1) samoocena niepełnosprawności;50%
    2) prawne orzeczenie o niepełnosprawności lub niezdolności do pracy;brak
    3) stopień niepełnosprawności;
    4) rodzaj niepełnosprawności;
    5) okres niezdolności do pracy.
    8. Temat - gospodarstwa domowe i rodziny:
    1) rodzaj głównego i dodatkowego źródła utrzymania gospodarstwa
    domowego;kradzież, wyłudzenia kredytów bankowych
    2) samodzielność zamieszkiwania gospodarstwa domowego.
    9. Temat - charakterystyka mieszkań i budynków:
    1) kuchnia lub pomieszczenia kuchenne w mieszkaniu;tak
    2) wyposażenie mieszkania w urządzenia i instalacje
    techniczno-sanitarne;sławojka
    3) liczba izb przeznaczonych do wykonywania działalności gospodarczej;0
    4) powierzchnia użytkowa mieszkania przeznaczona do wykonywania
    działalności gospodarczej;0
    5) przeznaczenie mieszkania niezamieszkanego;rezerwa kapitału
    6) rok i zakres rozbudowy budynku;
    7) wyposażenie budynku w urządzenia kanalizacyjne;
    8) przystosowanie budynku i mieszkania dla osób niepełnosprawnych.

  • 38. Data: 2010-06-18 08:20:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-06-2010 10:04, cranky pisze:

    > Polska przedwojenna po przejęciu władzy przez dyktatora Piłsudskiego. Niby
    > demokracja - a jeden gość trzymał za pysk. I ponoć było dobrze wtedy!

    Bereza Kartuska jako symbol wolności.
    Tam to musiało być dobrze.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 39. Data: 2010-06-18 11:59:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.06.2010 10:04), cranky wrote:

    > Polska przedwojenna po przejęciu władzy przez dyktatora Piłsudskiego. Niby
    > demokracja - a jeden gość trzymał za pysk. I ponoć było dobrze wtedy!

    :) Ale pełni wolności nie było. A mi ciągle chodzi o ten "prawdziwie
    wolny kraj".

    p. m.

  • 40. Data: 2010-06-18 12:22:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-06-2010 13:59, mvoicem pisze:

    > :) Ale pełni wolności nie było. A mi ciągle chodzi o ten "prawdziwie
    > wolny kraj".

    Mnie też.
    Ale może my coś źle rozumiemy. Dla mnie wolny kraj to kraj, w którym
    obywatele mają szeroki zakres wolności osobistej. Jeżeli obywatele czują
    się wolni to kraj jest wolny. I żaden samozwańczy mędrzec najbardziej
    pokrętną dialektyką tego nie zmieni.

    Może Liwiszu ma koncepcję wolnego kraju w którym obywatele są zniewoleni?
    Właściwie skoro marzy mu się wolny kraj z dyktaturą, to może ta wolność
    dotyczy osoby dyktatora a nie obywateli?
    Cholera wie.
    Przy takim rozumowaniu dyktatura to też demokracja. Spełnia zasadę
    "jeden człowiek-jeden głos". Fakt że tym człowiekiem jest dyktator i to
    ma ten głos jest drugorzędny. :-)

    Na razie doszłam do wniosku, że bez zdefiniowania "wolności" i
    "totalitaryzmu" to dalej nie ruszymy. Dla Liwiusza zdecydowanie te
    pojęcia znaczą co innego niż dla przeciętnego zjadacza demokratycznego
    chleba.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813