  • 31. Data: 2008-07-10 08:23:37
    Temat: Re: Internetowe płatności kartą
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    > Ja nie pisałem o "dokonywanych na odległość".
    > Pisałem NIGDY!

    Ty nie dokonujesz. Ale jesli Twoja karta to "potrafi" to też jesteś
    zagrożony tym (że ktoś zrobi za Ciebie), a tu odpowiedzialnośc jak wynika z
    tego artykułu w ustawie nie jest ograniczona.

  • 32. Data: 2008-07-10 09:50:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2008, Piotr [trzykoty] wrote:

    > Ty nie dokonujesz. Ale jesli Twoja karta to "potrafi" to też jesteś
    > zagrożony tym (że ktoś zrobi za Ciebie), a tu odpowiedzialnośc jak wynika
    > z tego artykułu w ustawie nie jest ograniczona.

    To prawda.
    Dlatego właśnie dawanie komuś karty do ręki kwalifikuję do kategorii
    "zbyt lekkomyślne". Zbyt lekkomyślne, jeśli stanowi rytunową czynność
    wykonywaną dziesiątki razy miesięcznie przez miliony ludzi w skali
    kraju. Bo to właśnie rutyna bywa przyczyną katastrof... czasem nawet
    bardziej, niż "na oko" bardziej ryzykowne (od rutynowych) zachowania :)

    Jeszcze bezpieczniej rzecz jasna jest w ogóle zrezygnować z karty.
    Ale to już jest sprawa porównywalna z noszeniem takiej ilości
    gotówki, żeby "zawsze wystarczyło": też mogą ukraść.
    Czyli samo noszenie to "ryzyko życia" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2008-07-10 09:53:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2008, Jacek_P wrote:

    > Domniemuje, ze masz wyjatkowo dlugie rece i mozesz siegnac
    > do tego POS-a, co go zwyczajowo maja po przeciwnej stronie
    > niz obslugiwanego klienta ;)

    A ja domniemuję, że jak nie mam gotówki to szukam bankomatu.
    Oczywiscie "przymus" może spowodować że kupię na kartę, ale
    te przypadki mogę policzyć na palcach (wspominałem o hotelu? ;))
    Niech zmienią zwyczaje :P

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2008-07-12 08:32:01
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    castrol wrote:

    > Jaka wiekszosc sklepow? Jeszcze nie spotkalem sie z tego typu
    > praktykami, wiec chetnie sie dowiem ktory to sklep stosuje takie
    > idiotyczne praktyki i skad sklep wie na jaki adres zarejestrowana jest
    > karta VISA (do tej pory myslalem ze karta wydawana jest na nazwisko a
    > nie adres ale moze sie myle)

    Nie wiem jak w PL, w USA gdzie swiadomosc fraudow jakby wieksza to
    normalna praktyka. Wysylka na billing addres karty - nie ma problemu. Na
    inny - albo beda weryfikowac jakas metoda, albo odrzuca. Nie jest to
    duzy problem - zadzwonilem do Amexa, poprosilem zeby dodali shipping
    address do wlasciwosci karty i pozniej moglem sobie na dowolny z tych
    dwoch zamawiac. Praktyka wydaje sie niezle dzialac, wiec nie nazwalbym
    jej idiotyczna.

    Wieslaw

  • 35. Data: 2008-07-12 16:59:54
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > inny - albo beda weryfikowac jakas metoda, albo odrzuca. Nie jest to duzy
    > problem - zadzwonilem do Amexa, poprosilem zeby dodali shipping address do
    > wlasciwosci karty i pozniej moglem sobie na dowolny z tych

    Kto to jest Amex ?

  • 36. Data: 2008-07-12 17:54:19
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <

    > Ja piszę z punktu widzenia banku/organizacji zarządzającej kartami/firmy
    > rozliczającej.

    a jak się nazywa Twoj bank/organizacja ?

    macso

  • 37. Data: 2008-07-12 19:36:50
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Wwieslaw pisze:

    > Nie wiem jak w PL, w USA gdzie swiadomosc fraudow jakby wieksza to
    > normalna praktyka. Wysylka na billing addres karty - nie ma problemu. Na
    > inny - albo beda weryfikowac jakas metoda, albo odrzuca. Nie jest to

    Czyli np nie moglbym zamowic kwiatow w prezencie dla np zony w pracy
    tak? Nadal uwazam ze to idiotyczna praktyka.

    Jacek Kustra

  • 38. Data: 2008-07-12 22:45:05
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    castrol wrote:
    > Czyli np nie moglbym zamowic kwiatow w prezencie dla np zony w pracy
    > tak? Nadal uwazam ze to idiotyczna praktyka.

    A jaki odsetek fraudow polega na zamowieniu kwiatow za pomoca kradzionej
    karty? Zgaduje, ze niski, bo wartosc niewielka i nie zawsze jest komu
    przeslac.

    Jaki % legalnych zamowien w kwiaciarniach idzie pod adres inny niz
    zamawiajacego? Z natury rzeczy spory, bo kwiaty na swoj stolik w
    sypialni kupuje po drodze do domu, przez siec zamawiam dla odleglego
    adresata.

    Sumujac: *zgaduje*, ze kupujac produkt o stosunkowo niskiej wartosci,
    zwyczajowo doreczany osobie innej niz zamawiajaca, nie bedziesz
    przesluchiwany na okolicznosc adresu doreczenia.

    Co innego, jezeli kupujesz 3 laptopy, karta wydana na Alasce i kazesz
    doreczyc na Floryde.

    Wieslaw

  • 39. Data: 2008-07-12 22:46:02
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    William wrote:

    > Użytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Kto to jest Amex ?

    Poznajcie sie:

    http://www.amex.co.uk

    :)

    Wieslaw

  • 40. Data: 2008-07-13 06:27:55
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Poznajcie sie:
    >
    > http://www.amex.co.uk
    >
    > :)
    >
    > Wieslaw

    eeee, to to nie jest taki ziom z piątej aleji do któego się dzwoni jak chce
    się mieć zajefaną kartę ?