  • 1. Data: 2008-07-08 20:54:40
    Temat: Internetowe płatności kartą
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Jak to jest, że w sklepie tożsamość użytkownika karty weryfikowana jest
    PINem czy podpisem, a w transakcjach przez Intenet wystarczy podać jedynie
    dane karty, bez weryfikacji tego, czy podający dane ma prawo jej używać czy
    nie? Dlaczego obawa o bezprawne użycie jest mniejsza w tym drugim przypadku?

  • 2. Data: 2008-07-08 20:59:11
    Temat: Re: Internetowe płatności kartą
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:
> [...]
    > nie? Dlaczego obawa o bezprawne użycie jest mniejsza w tym drugim przypadku?

    Bo sklepy internetowe wzięły na siebie większe ryzyko.
    Jeśli zareklamujesz jakąś transakcję przez internet to zaraz zabierają
    kasę sklepowi i oddają Tobie.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2008-07-08 21:03:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote
    > Bo sklepy internetowe wzięły na siebie większe ryzyko.
    > Jeśli zareklamujesz jakąś transakcję przez internet to zaraz zabierają
    > kasę sklepowi i oddają Tobie.

    A czy wynika to z jakichś przepisów czy tylko z regualminów czy umów między
    banakimi a sklepami?

  • 4. Data: 2008-07-08 21:07:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:
    > A czy wynika to z jakichś przepisów czy tylko z regualminów czy umów między
    > banakimi a sklepami?

    Nie wiem.
    Pewnie umów sklepu z podmiotem rozliczającym karty.

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 5. Data: 2008-07-08 21:12:43
    Od: "Tom" <t...@t...plz>

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > dane karty, bez weryfikacji tego, czy podający dane ma prawo jej używać
    > czy nie? Dlaczego obawa o bezprawne użycie jest mniejsza w tym drugim

    sa to rozne formy przesylania danych i weryfikacji karty Visa

    np. w wiekszosci sklepow internetowych , adres gdzie jest zarejestrowana
    Visa i gdzie sie wysyla towar musi byc ten sam, takze co z tego ze ci ukrade
    Vise na moj adres nie wysla, jest to po prostu weryfikacja ze zamawia
    wlasciciel karty

    Moge ci ukrasc wize i pojsc do sklepu i kupic ale bystry sprzedawca moze
    zboaczyc czy podpis ten sam, dlatego trzeba podpisac albo PIN

    poza tym jak ci ukradna vize to dzwonisz do banku i zglaszasz

  • 6. Data: 2008-07-08 21:47:53
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 08 Jul 2008 22:59:11 +0200, Arek napisał(a):

    > Bo sklepy internetowe wzięły na siebie większe ryzyko.
    > Jeśli zareklamujesz jakąś transakcję przez internet to zaraz zabierają
    > kasę sklepowi i oddają Tobie.

    Bzdura. Zwrotu pieniedzy moze dokonac tylko sklep.

    --
    KRZYZAK

  • 7. Data: 2008-07-08 23:01:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2008, Piotr [trzykoty] wrote:

    > "Arek" <a...@e...net> wrote
    >
    > A czy wynika to z jakichś przepisów czy tylko z regualminów czy umów między
    > banakimi a sklepami?

    Przepisów.
    Nim ich nie zmieniono, nie płaciłem kartą. Nigdy.
    Pisałem równo:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/142d1
    eedfea0d4b3
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/9b614
    440237df699

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-07-09 00:31:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.07.2008 Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > dane karty, bez weryfikacji tego, czy podający dane ma prawo jej używać czy

    Ani w jednym ani w drugim przypadku nie ma weryfikacji bo trudno nazwać
    taką sprawdzenie czyjegoś podpisu przez sprzedawce.

    > nie? Dlaczego obawa o bezprawne użycie jest mniejsza w tym drugim przypadku?

    A jest?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2008-07-09 03:31:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tom wrote:
> [...]
    > zboaczyc czy podpis ten sam, dlatego trzeba podpisac albo PIN
    >

    > poza tym jak ci ukradna vize to dzwonisz do banku i zglaszasz

    fajna dobranocka

  • 10. Data: 2008-07-09 06:43:17
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał

    > A jest?

    Skoro wymaga sie jedynie podania danych karty, które to każdy mającą ją w
    ręce jest w stanie podać...