  • 11. Data: 2008-07-09 07:20:46
    Temat: Re: Internetowe płatności kartą
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.07.2008 Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał
    > Skoro wymaga sie jedynie podania danych karty, które to każdy mającą ją w
    > ręce jest w stanie podać...

    Nie łapię. I z tego powodu obawa jest mniejsza? Nie większa czasami?

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2008-07-09 07:32:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@t...plz> napisał w wiadomości

    > np. w wiekszosci sklepow internetowych , adres gdzie jest zarejestrowana
    > Visa i gdzie sie wysyla towar musi byc ten sam, takze co z tego ze ci
    > ukrade Vise na moj adres nie wysla, jest to po prostu weryfikacja ze
    > zamawia wlasciciel karty

    jeszcze sie z tym nie spotkalem, powiem wiecej, ma wrazenie ze nawet adres
    wpisywany przy weryfikacji nie musi sie zgadzac z tym, na ktory jest
    wystawiona karta

    > Moge ci ukrasc wize i pojsc do sklepu i kupic ale bystry sprzedawca moze
    > zboaczyc czy podpis ten sam, dlatego trzeba podpisac albo PIN

    pin podajesz tylko/glownie przy kartach platniczych (plaskich) przy
    debetowych/kredytowych (wypuklych) przewaznie sie tylko podpisujesz

    przynajmniej tak wynika z mojego doswiadczenia wieloletnich platnosci
    plastikiem, zarowno w sklepach jak i internecie

  • 13. Data: 2008-07-09 07:36:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał
    > Nie łapię. I z tego powodu obawa jest mniejsza? Nie większa czasami?

    Ja piszę z punktu widzenia banku/organizacji zarządzającej kartami/firmy
    rozliczającej.
    Skoro przy transakcja osobistych wymagają PIN lub podpis, a w Internecie
    żadnej weryfikacji, to się zastanawiam, czy te organizację wychodzą z
    założenia, że tam jest mniejsze ryzyko, skoro dopuszczają takie działanie.

  • 14. Data: 2008-07-09 08:38:27
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    wiadomości

    > Przepisów.
    > Nim ich nie zmieniono, nie płaciłem kartą. Nigdy.

    Ja nie widzę nic na korzyść klienta banku a ryzykiem obciążony jest
    posiadacz karty, mylę się?
    Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych: Art. 28. 6. O ile umowa
    o kartę płatniczą przewiduje taką możliwość, posiadacza obciążają operacje
    dokonane na odległość, mimo iż karta płatnicza została wykorzystana bez
    fizycznego przedstawienia.

  • 15. Data: 2008-07-09 08:52:07
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal:
    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/142d1
    eedfea0d4b3

    Hm, a jak ma sie do tego praktyka w WIEKSZOSCI sklepow,
    ze ekspedientka bierze od Ciebie karte i przeciaga przez POS-a,
    aczkolwiek robi to na Twoich oczach? Czy klasyfikujesz to
    jako odpowiednik OSOBISTEGO przeciagniecia, czy tez odrzucasz
    taki wariant?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 16. Data: 2008-07-09 09:36:26
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura. Zwrotu pieniedzy moze dokonac tylko sklep.

    ta, razem ze świstakiem

  • 17. Data: 2008-07-09 10:31:39
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 8 Lip, 23:12, "Tom" <t...@t...plz> wrote:

    > np. w wiekszosci sklepow internetowych , adres gdzie jest zarejestrowana
    > Visa i gdzie sie wysyla towar musi byc ten sam, takze co z tego ze ci ukrade
    > Vise na moj adres nie wysla,

    Jaka wiekszosc sklepow? Jeszcze nie spotkalem sie z tego typu
    praktykami, wiec chetnie sie dowiem ktory to sklep stosuje takie
    idiotyczne praktyki i skad sklep wie na jaki adres zarejestrowana jest
    karta VISA (do tej pory myslalem ze karta wydawana jest na nazwisko a
    nie adres ale moze sie myle)

  • 18. Data: 2008-07-09 10:56:47
    Temat: Re: Internetowe platnosci karta
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Uzytkownik "castrol" <j...@b...pl> napisal
> [...]
    > idiotyczne praktyki i skad sklep wie na jaki adres zarejestrowana jest
    > karta VISA (do tej pory myslalem ze karta wydawana jest na nazwisko a

    Moze bardziej chodzi o mozliwosc zidentyfikowania odbiorcy. Np. nawet ja
    oszust kupi usluge to i tak bedzie wiadome kto byl oszustem. Tak jest np. w
    przypadku biletów lotniczych, gdzie do ich odbioru potrzebne sa dokumenty
    tozsamosci. Nie wiem jak w przypadku odbioru przesylek ze sklepu
    internetowego. Z pewnoscia zwykla paczka tego warunku nie spelnia, ale moze
    sklepy wymagaja czegos wiecej???

  • 19. Data: 2008-07-09 14:41:34
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Np. adres wysyłki zakupionego towaru.
    JaC

    -----

  • 20. Data: 2008-07-09 17:06:33
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Z pewnoscia zwykla paczka tego warunku nie spelnia, ale moze
    > sklepy wymagaja czegos wiecej???

    Niczego nie wymagaja, procz kodu CCV, ktory znajduje sie z tylu karty.

    Jacek Kustra