  • 1. Data: 2005-08-10 07:15:10
    Temat: Informowanie o obniżeniu premii
    Od: tom <t...@s...go.here.poczta.fm>

    Czy istnieje przepis mówiący ze pracownik ma prawo do informacji o
    przyczynach zaniżenia premii. Jeśli tak to gdzie mogę znaleść treść tego
    przepisu?
    --
    Pozdr.
    Tom

  • 2. Data: 2005-08-10 07:52:13
    Temat: Re: Informowanie o obniżeniu premii
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    Użytkownik "tom" <t...@s...go.here.poczta.fm> napisał w wiadomości
    > Czy istnieje przepis mówiący ze pracownik ma prawo do informacji o
    > przyczynach zaniżenia premii. Jeśli tak to gdzie mogę znaleść treść tego
    > przepisu?

    Jesli premia jest uznaniowa,to nic nie zrobisz. W twojej firmie powinien
    istniec dokument regulujący przyznawanie premii. Premia przeważnie nie jest
    stałym składnikiem wynagrodzenia.

    pozdr

    cherokee

  • 3. Data: 2005-08-10 08:00:40
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    no misisz napisac jaka to premia, czy procent od utargu, czy uznaniowa
    czy jakas inna i w jakiej formie, kasa itp

    mi sie wydaje ze jesli uznaniowa to nie ma takiego przepisu, bo wszystko
    zalezy od pracodawcy, ktory moze ci przyznac albo nie a w jakiej
    wysokosci to juz jego sprawa

  • 4. Data: 2005-08-10 08:07:12
    Od: tom <t...@...nospamer.pl>

    Harry napisał(a):
> [...]
    >
    > mi sie wydaje ze jesli uznaniowa to nie ma takiego przepisu, bo wszystko
    > zalezy od pracodawcy, ktory moze ci przyznac albo nie a w jakiej
    Premia jest ogólnozakładowa. W zależności od zysków firmy jest ona w
    wysokości iluś tam procent pensji. Wydaje mi sie że kiedyś widziałem
    taki przepis mówiący że w takim wypadku pracownik ma prawo uzyskać
    informację o przyczynach zaniżenia tych procentów, jednak teraz nie
    mogę tego znaleźć.
    --
    Pozdr.
    Tom

  • 5. Data: 2005-08-10 18:08:59
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > Jesli premia jest uznaniowa,to nic nie zrobisz. W twojej firmie powinien
    > istniec dokument regulujący przyznawanie premii. Premia przeważnie nie
> [...]

    Każdy składnik wynagrodzenia i zasady jego przyznawania powinny być opisane
    w regulaminie pracy lub innych przepisach wewnętrznych. Zasadniczo (zdaniem
    prawnika w mojej poprzedniej firmie) w świetle Kodeksu Pracy nie ma czegoś
    takiego jak premia uznaniowa. Każda premia powinna mieć zasady. Jeśli nie ma
    to i tak można złożyć donosik do PIP.