  • 121. Data: 2016-10-25 22:03:56
    Temat: Re: Inernet
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-10-25 21:26, the_foe wrote:
    > art 118 PA uznaje za nielegalne nabywanie pirackich kopii utworów.

    "Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący
    nośnikiem utworu [...] rozpowszechnianego lub zwielokrotnionego bez
    uprawnienia albo wbrew jego warunkom nabywa [...] podlega karze
    pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5."

    IMHO nabywajac w dobrej wierze placimy (ogolnie rzecz biorac) cene tzw.
    rynkowa wiec nie da sie wykazac ze spelniony zostal cel osiagniecia
    korzysci majatkowej a wiec nie ma podstaw do ukarania

    ale to tylko moja interpretacja

  • 122. Data: 2016-10-25 22:12:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-25 o 21:18, z pisze:

    > Może i tak ale zaprzecza twierdzeniom Liwiusza że autor/wytwórnia
    > poniosły straty bo zrobiłem kopię i jej słucham a mogłem kupić i
    > zapłacić czyli pozbawiłem wytwórnię/autora zysku czyli wzbogaciłem się
    > czyli ukradłem... ;-)
    > Taka wykładnia ma w du... cały ten dozwolony użytek osobisty.
    > Walczę z tą wykładnią jak umiem ;-)

    Walczysz chyba ze swoją głupotą. Zysk wytwórni nie ma tu żadnego znaczenia.

    --
    Liwiusz

  • 123. Data: 2016-10-25 23:10:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-25 o 16:46, Kamil pisze:

    > Za szkody wyrządzone w mieniu trzeba karać. Po prostu. Ten ich
    > "asystent" to
    > szkodnik, rodzaj wirusa na oficjalnej stronie. Należałoby wystąpić z pozwem
    > zbiorowym i doprowadzic ich do bankructwa. Można by tolerować takiego
    > asystenta gdyby nie powodował poważnych szkód. Zmiana strony startowej, czy
    > śledzący cookie powodujący wyświetlanie dedykowanych reklam można
    > zrozumieć,
    > ale dlaczego zamyka przeglądarkęi niszczy całlą pamięć? W jakim celu?

    To wylicz szkodę finansową tak aby dało się ten pozew napisać.

    Pozdrawiam

  • 124. Data: 2016-10-25 23:14:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.10.2016 o 15:07, Liwiusz pisze:

    > Zrobił, mógł kupić w sklepie, ale wolał nielegalne za darmo.

    Nielegalnie będzie jak mu udowodnisz, że w celu osiągnięcia korzyści
    majątkowej. Na razie to próbujesz uskutecznić paragraf 21 - skoro jest
    nielegalne, to znaczy że osiągnął korzyść majątkową, a korzyść majątkową
    osiągnął bo jest nielegalne.

    > Penalizacja czynu jest niezależnie od wartości 1zł, czy 1000zł, więc nie
    > naciągaj tutaj nieistotnych wątpliwości.

    Jak jest niezależna, jak jest zależna - musi być większa od zera - skoro
    nie potrafisz jej określić to równie dobrze może być zero.

    > Nie to jest tematem dyskusji.

    Jak nie jak tak. Masz wykazać korzyść majątkową. A twoja argumentacja
    jest tyle warta co ta powyżej.

    Shrek

  • 125. Data: 2016-10-25 23:20:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-25 o 16:56, Kamil pisze:

    > Nie jestem prawnikiem i nie znam odnośnych przepisów, ale pamiętam z
    > dawnych
    > czasów jak to policja chwaliła się ogromnym sukcesem. Otóż na jakimś
    > targowisku zwinęli kilkunastu kupujących nielegalne audio CD. I to mnie
    > powala. Nie zgarnęli profilaktycznie sprzedawcy, ale poczekali na Bogu
    > ducha
    > winnych nabywców. Takie jest prawo? Ja sądziłem, że kupując na legalnym
    > targowisku w obecności policji jestem chroniony przed złodziejami i
    > oszustami. Czy sie mylę?

    Mylisz się.
    Policja nie chroni obywatela, ona wyrabia normy chwytania przestępców
    lub osób łamiących prawo.

    Pozdrawiam

  • 126. Data: 2016-10-25 23:23:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-25 o 23:14, Shrek pisze:

    > Jak jest niezależna, jak jest zależna - musi być większa od zera - skoro
    > nie potrafisz jej określić to równie dobrze może być zero.

    Większa od zera to jest oczywiście.

    --
    Liwiusz

  • 127. Data: 2016-10-25 23:27:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Oszacowanie jest mocno pozbawione realnej znajomości rzeczy. Po pierwsze
    > bierze się nakazy i jedzie w miasto. Nikt nie jedzie osobno na każdy
    > adres. To pozwala skrócić czas do góra pół godziny na adres, a przy
    > okazji nikt nie powiedział, że pod każdym adresem jest tylko jeden
    > komputer.

    Bo policjanci nie mają nic innego do roboty jak wziąc się do roboty. Pół
    godziny na komp to nawet papierków nie wypełnią.

    Shrek

  • 128. Data: 2016-10-25 23:35:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.10.2016 o 23:23, Liwiusz pisze:

    > Większa od zera to jest oczywiście.

    Oczywiste bo? W celu osiągnięcia korzyści majątkowej oznacza że robimy
    coś w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. Nie w celu ściągnięcia.
    Należy założyć, że skoro ustawodawca napisał, że "w celu osiągnięcia
    korzyści majątkowej" to zrobił to w jakimś celu. Skoro twoim zdaniem
    każde ściągnięcie (oprócz open sorce) tworzy korzyść majątkową, to zapis
    w ustawie nic nie wnosi, czyli ustawodawca napisałby coś bez sensu -
    ładnie to tak zniesławiać ustawodawcę;)

    Shrek

  • 129. Data: 2016-10-26 01:02:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-10-16 o 23:20, RadoslawF pisze:

    > Mylisz się.
    > Policja nie chroni obywatela, ona wyrabia normy chwytania przestępców
    > lub osób łamiących prawo.

    Gdybyś miał rację, to byłoby bardzo optymistycznie:-) Priorytety
    Komendanta Głównego Policji są opublikowane

  • 130. Data: 2016-10-26 01:03:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-10-16 o 23:23, Liwiusz pisze:

    > Większa od zera to jest oczywiście.

    Dla mnie wcale nie i nie przez przekorę. Jeżeli jakiś film jest dostępny
    na YouTube, czy innym miejscu za darmo, no to nie za bardzo widzę
    korzyść materialną ze ściągnięcia go z torrentów.