  • 21. Data: 2009-01-08 09:31:58
    Temat: Re: I znów nas wyciulali
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-08, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > A on nie musi być przez cały czas na miejscu? Bo jaki sens ma ratownik,
    > którego nie ma ? :D

    Tu nie chodzi o sens, tylko o przepisy, tak? Trzeba by było sprawdzić,
    czy przepis nakazuje by ów pracownik był cały czas, czy tylko by był
    "wyznaczonym" pracownikiem. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2009-01-08 14:24:54
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia 8 Jan 2009 10:31:58 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    >
    > Tu nie chodzi o sens, tylko o przepisy, tak? Trzeba by było sprawdzić,
    > czy przepis nakazuje by ów pracownik był cały czas, czy tylko by był

    To nie będzie, moim zdaniem, "ratownik". To będzie osoba odpowiedzialna za
    odpowiednie przygotowanie wszelkich spraw związanych z p.poż. Plany
    ewakuacyjne, nadzorowanie stanu sprzętu p.poż, oznakowanie odpowiednie,
    itp. Więc spokojnie może to być ktoś na 1/100 etatu... Chyba :)

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 23. Data: 2009-01-08 14:27:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2009 o 15:24:54 Waldek "Jakec" Bulkowski <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > ewakuacyjne, nadzorowanie stanu sprzętu p.poż, oznakowanie odpowiednie,
    > itp. Więc spokojnie może to być ktoś na 1/100 etatu... Chyba :)

    Czytałem że musi być takowy na każdej zmianie, więc 1/100 wtedy odpada.

    Może ktoś zarzuci przepisem, bo tak to dyskusja jest "w ciemno"

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 24. Data: 2009-01-08 15:37:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-08, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Czytałem że musi być takowy na każdej zmianie, więc 1/100 wtedy odpada.
    > Może ktoś zarzuci przepisem, bo tak to dyskusja jest "w ciemno"

    No to lecimy:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19740240141 (PDF)
    http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/430_u.htm (HTML)

    Art. 209^1.

    § 1. Pracodawca jest obowiązany:
    1) zapewnić środki niezbędne do udzielania pierwszej pomocy w nagłych
    wypadkach, gaszenia pożaru i ewakuacji pracowników,

    2) wyznaczyć pracowników do:

    a) udzielania pierwszej pomocy,

    b) wykonywania czynności w zakresie ochrony przeciwpożarowej
    i ewakuacji pracowników, zgodnie z przepisami o ochronie
    przeciwpożarowej,

    3) zapewnić łączność ze służbami zewnętrznymi wyspecjalizowanymi
    w szczególności w zakresie udzielania pierwszej pomocy w nagłych
    wypadkach, ratownictwa medycznego oraz ochrony przeciwpożarowej.

    § 2. Działania, o których mowa w § 1, powinny być dostosowane do rodzaju
    i zakresu prowadzonej działalności, liczby zatrudnionych pracowników
    i innych osób przebywających na terenie zakładu pracy oraz rodzaju
    i poziomu występujących zagrożeń.

    § 3. Liczba pracowników, o których mowa w § 1 pkt 2, ich szkolenie oraz
    wyposażenie powinny być uzależnione od rodzaju i poziomu występujących
    zagrożeń.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2009-01-08 16:08:48
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2009 o 16:37:47 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-01-08, Tomek <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    (...)

    Aha, czyli nie ma sprecyzowanej etatowości - ale jest furtka do mandatowania,
    bo par.2 i par.3 są wybitnie uznaniowe.

    Mnie zaciekawiło co innego:

    § 4. Dyskryminowanie pośrednie istnieje wtedy, gdy na skutek pozornie neutralnego
    postanowienia, zastosowanego kryterium lub podjętego działania występują lub mogłyby
    wystąpić niekorzystne dysproporcje albo szczególnie niekorzystna sytuacja w zakresie
    nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz
    dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych wobec wszystkich lub
    znacznej liczby pracowników należących do grupy wyróżnionej ze względu na jedną lub
    kilka przyczyn określonych w § 1, chyba że postanowienie, kryterium lub działanie
    jest obiektywnie uzasadnione ze względu na zgodny z prawem cel, który ma być
    osiągnięty, a środki służące osiągnięciu tego celu są właściwe i konieczne.

    Nie dośc że kompletny bełkot, to wychodzi mi że w zasadzie pracodawca
    jest "dyskryminatorem" dopóki nie udowodni że nie jest..
    Czyli mamy już USAńskie przepisy, brawo.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 26. Data: 2009-01-08 19:02:50
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "hubi" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jedną? to ja miałem więcej :)

    > studia BHP nie dają uprawnień inspektora lub specjalisty ochrony
    > przeciwpożarowej.

    a ja gdzieś napisałem że jakieś studia dają jakieś uprawnienia? czy o co
    chodzi?

    pzdr,
    dkzzzzzzzz.

  • 27. Data: 2009-01-08 19:03:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał

    > § 1. Pracodawca jest obowiązany: [...]
    > 2) wyznaczyć pracowników do: [ciach]

    A co jeśli pracownik odmówi pojęcia takiej roli?
    W końcu najmował się na spawacza/księgowego/programistę/etc.
    a nie na ratownika.

  • 28. Data: 2009-01-08 19:34:29
    Od: "hubi" <g...@p...onet.pl>

    > Czytałem że musi być takowy na każdej zmianie, więc 1/100 wtedy odpada.

    W nowelizacji nie ma nic takiego. Uważam, że taki pracownik jest tylko
    środkiem, a celem jest wypełnienie obowiązków wynikających z Art 4 ustawy o
    ochr przeciwpoż. Więc siedzenie 8 h nie ma sensu.

  • 29. Data: 2009-01-08 19:37:19
    Od: "hubi" <g...@p...onet.pl>

    > a ja gdzieś napisałem że jakieś studia dają jakieś uprawnienia? czy o co
    > chodzi?

    że nie ma "wszelkich chyba uprawnień"

    pozdr
    hubi

  • 30. Data: 2009-01-09 12:52:25
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    >
    > § 3. Liczba pracowników, o których mowa w § 1 pkt 2, ich szkolenie oraz
    > wyposażenie powinny być uzależnione od rodzaju i poziomu występujących

    dwa pytania,

    1. jesli nie zatrudniam nikogo, to chyba mnie to nie obowiazuje
    (SAMOZATRUDNIENIE)

    2. co w przypadku spółki, w ktorej pracownikami jest 2 z 3 udziałowców,
    jeden z nich musi taki kurs zaliczyc?