    From: uosiu <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Histaoria z meldunkiem.
    Date: Thu, 16 Oct 2008 09:08:29 +0200

    Oto historia jaką opowiedział mi znajomy:
    Osoba A jest właścicielem mieszkania i chce z niego wymeldować osobę B,
    która faktycznie tam nie przebywa od około roku.
    Osoba A złożyła odpowiednie pisma w urzędzie meldunkowym, a ten
    prawdopodobnie nakazał wskazanie miejsca obecnego pobytu osoby B.
    Osoba A nie wiedząc gdzie przebywa i zamieszkuje B, wskazała na
    mieszkanie trzeciej osoby C, z którą B utrzymuje ponoć kontakty
    towarzyskie, ale faktycznie tam nie mieszka.
    Osoba C dostaje z urzędu miasta pismo, że ma wskazać, czy zna i czy
    zamieszkuje u niej osoba B, ma w tym celu zgłosić się osobiście lub
    odpowiedzieć pisemnie, w przeciwnym razie dostanie jakąś tam kare grzywny.

    Teraz mi i mojemu znajomemu nasunęły się następujące pytania:
    - Czy osoba A faktycznie musi wskazać miejsce pobytu B, nawet jeżeli go
    nie zna? Jeżeli tak, to jakie ma szanse na wymeldowanie B, jeżeli nie
    poda żadnego adresu?
    - Czy na osobę C faktycznie można nałożyć grzywnę, jeżeli w żaden sposób
    nie ustosunkuje się do pisma z urzędu?
    - Czy osoba C może tylko odpowiedzieć zgodnie z prawdą, że na osobę B,
    ale ta u niej nie zamieszkuje i jej też nie jest znany adres
    przebywania/zamieszkiwania B?
    - Czy urząd może zapytać obywatela czy zna on jakąś osobę i co w
    praktyce oznacza takie pytanie o "poznanie"?
    Na przykład, ja znam papieża ale on mnie nie zna, czy jeżeli urząd mnie
    o to zapyta, to moge odpowiedzieć, że;
    a) ja i papież jesteśmy znajomymi
    b) nie jesteśmy nimi
    c) nic urzędowi do tego, to moja prywatna sprawa kogo znam.