  • 21. Data: 2008-07-26 10:58:30
    Temat: Re: Hipoteka a tajemnica bankowa.
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    i masz racje :
    Wierzyciel, który przed zajęciem nieruchomości uzyskał na niej hipotekę
    kaucyjną, stwierdzoną w opisie i oszacowaniu, ale w chwili podziału nie
    legitymuje się tytułem wykonawczym, uczestniczy w podziale sumy uzyskanej w
    egzekucji z tej nieruchomości bez potrzeby zgłoszenia się i udowodnienia
    wierzytelności zabezpieczonej tą hipoteką. Przypadającą mu należność
    pozostawia się na rachunku depozytowym sądu, wskazując przyczyny
    uzasadniające wstrzymanie wypłaty.

    Uchwała SN z 30.1.2008 r., III CZP 134/07
    tylko to jest z tego roku, a ja niestety "wypadłem z obiegu bankowego" 5
    lat temu

    pozdrawiam witek

  • 22. Data: 2008-07-26 12:05:13
    Od: uosiu <a...@w...pl>

    Dzięki wszystkim, za odpowiedzi, podpowiedzi i uwagi, przez półtora
    dnia, stąd dowiedziałem się więcej niż przez 4 lata od kilku prawników
    prowadzących tą sprawę.

  • 23. Data: 2008-07-26 12:12:31
    Od: uosiu <a...@w...pl>

    Użytkownik witek67 napisał:
> [...]
    >
    > Uchwała SN z 30.1.2008 r., III CZP 134/07
    > tylko to jest z tego roku, a ja niestety "wypadłem z obiegu bankowego" 5

    Z tego wszystkiego co tu piszecie wynika, że w momencie kiedy zakupimy
    na licytacji mieszkanie, to do spłacenia dla banku pozostaje jedynie to
    co jest wpisane w hipotekę, ewentualne odsetki to problem banku a nie
    wspólnoty.
    Dobrze rozumiem? Jeżeli tak dlaczego nie doszli do tego nasi
    dotychczasowi prawnicy?:(

  • 24. Data: 2008-07-26 12:13:50
    Od: uosiu <a...@w...pl>

  • 25. Data: 2008-07-26 13:25:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Jako zameldowany *właściciel* mam te same prawa.

    Meldunek nie daje żadnych praw. Meldunek jest skutkiem mieszkania -
    jeśli się zameldowałeś nie zamieszkując w danym lokalu - wyłudziłeś od
    urzędnika fałszywy dokument. Kolejne przestępstwo.

  • 26. Data: 2008-07-26 13:33:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > O ile pamiętam, jest jakoś tak, że licytacja komornicza *przerywa*
    > posiadanie.

    Podstawa prawna?

    > Czyli w momencie jej zakończenia były właściciel jest w mieszkaniu
    > w roli gościa, który wpadł do znajomego ;)

    Nie przejdzie...

    > Problem w tym, żeby dopilnować żeby do kolejnego posiadania
    > już nie doszło. Czyli jak to zrobić, żeby eksmisja miała miejsce
    > natychmiast po licytaji - mniej więcej na tyle, zeby gość który
    > wpadł na chwilę nie mógł się upierać że "zamieszkiwał".

    Ale on tam mieszka cały czas.

    Procedura przecież wygląda tak: niewypłacalność -> zajęcie (własność się
    jeszcze nie zmienia) -> licytacja (po finalizacji jest nowy właściciel
    mieszkania - ze starym lokatorem) -> wezwanie do opuszczenia lokalu ->
    pozew o eksmisję -> znalezienie przez gminę lokalu socjalnego

    > Może ktoś zapodać czy dobrze piszę ew. wskazać na podstawę albo
    > zalinkować jakiś komentarz?
    > Bo być może wynika to wprost z "wygasaja wszelkie prawa i skutki
    > ujawnienia praw i roszczeń osobistych ciażzce na nieruchomosci"
    > (posiadanie IMO jest "roszczeniem osobistym", dobrze piszę?)

    To skąd tyle problemów z pozbyciem się lokatora z kupionego na licytacji
    komorniczej lokalu, hmm?

    Powyższy zapis to, o ile pamiętam, dotyczy np. hipoteki.

  • 27. Data: 2008-07-26 13:57:32
    Od: Any User <a...@o...pl>

    > Meldunek nie daje żadnych praw. Meldunek jest skutkiem mieszkania -
    > jeśli się zameldowałeś nie zamieszkując w danym lokalu - wyłudziłeś od
    > urzędnika fałszywy dokument. Kolejne przestępstwo.

    To chyba nie tyle fałszywy, ile sfałszowany.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 28. Data: 2008-07-26 15:12:42
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > mieszkania - ze starym lokatorem) -> wezwanie do opuszczenia lokalu ->
    > pozew o eksmisję -> znalezienie przez gminę lokalu socjalnego

    art.999 kpc

    KG

  • 29. Data: 2008-07-26 15:52:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam pisze:

    > art.999 kpc

    Przysądzenie własności - ale tutaj mamy nabycie na licytacji komorniczej.

    Chyba że masz na myśli wyrok sądowy w sprawie eksmisji?

  • 30. Data: 2008-07-26 17:39:57
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    tak ja Ci pisałem wczesniej bank powinien w hipotece wpisac całą kwote
    obciżenia wraz z odsetkami, po spłaceniu banku nie koniecznie kwoty z
    wpisu( moze byc mniejsza) bank nie bedzie juz robił wpisów na odsetki bo w
    tej kwocie powinny byc odsetki.

    w tej wspólnocie macie jakiś zarząd?
    wybierzcie sie do banku pogadać z osobom kompetentna ze w ramach licytacji
    komorniczej kupicie to mieszkanie ale na nim jest hipotego tego banku i
    chcielibyscie to jakoś z głową załatwić, moze wtedy wam powiedzą o kwocie,
    kto ma to spłacić itd i jak to przeszkoczyc od strony banku zeby zwolnił
    hipoteke

    pozdrawiam witek