  • 31. Data: 2008-07-27 06:03:33
    Temat: Re: Hipoteka a tajemnica bankowa.
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Przysądzenie własności - ale tutaj mamy nabycie na licytacji komorniczej.

    a kiedy niby następuje przysądzenie własności?

    KG

  • 32. Data: 2008-07-27 08:41:30
    Od: uosiu <a...@w...pl>

    > wybierzcie sie do banku pogadać z osobom kompetentna ze w ramach licytacji
    > komorniczej kupicie to mieszkanie ale na nim jest hipotego tego banku i
    > chcielibyscie to jakoś z głową załatwić, moze wtedy wam powiedzą o kwocie,
    > kto ma to spłacić itd i jak to przeszkoczyc od strony banku zeby zwolnił
    > hipoteke

    Wątek ten założyłem już po rozmowie z bankiem, a ten się zasłania
    tajemnicą bankową i nie chce z nami gadać. Teraz czekamy na pisemną
    odpowiedź banku, ale na wiele nie liczymy bo dostaliśmy ustną odpowiedź,
    że w piśmie napiszą to samo.

  • 33. Data: 2008-07-27 15:50:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam pisze:

    > a kiedy niby następuje przysądzenie własności?

    Mówisz, że nabycie == przysądzenie?

    Rany, autorzy tych przepisów to chyba kochają się w tworzeni dziwactw
    językowych...

    Reasumując - mówisz, że jak ktoś zakupi nieruchomość to, nie zważając na
    aktualnych lokatorów, może im się do lokalu włamać i sobie w nim zamieszkać?

  • 34. Data: 2008-07-27 16:45:11
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Mówisz, że nabycie == przysądzenie?

    przeczytaj przepisy o egzekucji :)
    w przypadku nieruchomości nie kończy się ona wraz z zakończeniem licytacji
    potem są jeszcze postanowienia sądu o przybiciu i przysądzeniu
    własności (to ostatnie po zapłaceniu ceny - dopiero ono przenosi własność)

    > Reasumując - mówisz, że jak ktoś zakupi nieruchomość to, nie zważając na
    > aktualnych lokatorów, może im się do lokalu włamać i sobie w nim
    > zamieszkać?

    nie, tylko że w procedurze zbędny jest pozew o eksmisję

    KG

  • 35. Data: 2008-07-28 17:25:07
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > Możesz jaśniej, bo nie bardo wiem o co Ci chodzi, szczególnie z szopenem?

    Po 0.75 Szopena Stasiu pieprzy wszystko w okolicy :)))

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 36. Data: 2008-07-28 18:16:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Pamiętaj o ochronie posiadania. Lokator, nawet jeśli już nie jest
    > właścicielem, nadal jest posiadaczem. Jeśli spróbujesz mu się na siłę
    > wprowadzić, to on może skorzystać z ochrony posiadania i paragrafu o
    > ochronie miru domowego. W konsekwencji może ciebie np. obezwładnić i
    > przekazać w ręce policji - a potem grozi ci odsiadka.

    Art. 999 §1 zd. ostatnie kpc.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 37. Data: 2008-07-28 18:19:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Może ktoś zapodać czy dobrze piszę ew. wskazać na podstawę albo
    > zalinkować jakiś komentarz?

    Art. 999 §1 zd. ostatnie kpc. Jako nabywca występujesz do sądu o nadanie
    klauzuli wykonalności postanowieniu o przysądzeniu własności a następnie
    na podstawie takiego tytułu wykonawczego "eksmitujesz" "zakupionego" na
    zasadach ogólnych [czyli przez Komornika].

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 38. Data: 2008-07-28 18:21:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Mówisz, że nabycie == przysądzenie?

    Licytacja -> przybicie -> przysądzenie własności

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."