  • 1. Data: 2002-07-16 07:40:57
    Temat: Hipoteka
    Od: s...@p...onet.pl (Michal Straszewicz)

    Witam,

    mam pytanie gdzie moge znalezc stawki za wpis do hipoteki
    (ustanowienie hipoteki). W sadzie panie maja program komputerowy,
    ktory to wylicza i nie wiedza na jakich zasadch to sie odbywa.
    Czy jest roznica w oplatach przy ustanawianiu hipoteki zwyklej i
    kaucyjnej?

    Dziekuje i pozdrawiam,
    Michal

  • 2. Data: 2002-07-16 16:25:12
    Temat: Re: Hipoteka
    Od: "borg" <b...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Michal Straszewicz" <s...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > ktory to wylicza i nie wiedza na jakich zasadch to sie odbywa.
    > Czy jest roznica w oplatach przy ustanawianiu hipoteki zwyklej i

    jest to w rozporzadzeniu w sprawie okreslenia wysokosci wpisów w sprawach
    cywilnych
    za wniosek o wpis hipoteki pobiera sie 1/10 czesci wpisu.

    Cytuje artykuly:

    § 1. Caly wpis stosunkowy w sprawie cywilnej oraz w sprawie gospodarczej
    wynosi:
    1) do 10.000 zl - 8%, nie mniej jednak niz 30 zl;
    2) od 10.001 zl do 50.000 zl: od pierwszych 10.000 zl - 800 zl, a od
    nadwyzki ponad 10.000 zl - 7%;
    3) od 50.001 do 100.000 zl: od pierwszych 50.000 zl - 3.600 zl, a od
    nadwyzki ponad 50.000 zl - 6%;
    4) powyzej 100.000 zl: od pierwszego 100.000 zl - 6.600 zl, a od nadwyzki
    ponad 100.000 zl - 5%, nie wiecej jednak niz 100.000 zl.

    § 32. Dziesiata czesc wpisu stosunkowego pobiera sie od wniosku o wpis:
    1) wlasnosci nabytej na podstawie dziedziczenia, zapisu lub dzialu spadku
    albo zniesienia wspólwlasnosci, jezeli prawa wspólwlascicieli lub
    spadkobierców nie byly wpisane do ksiegi wieczystej,
    2) wlasnosci nieruchomosci nabytej od Skarbu Panstwa lub gminy,
    3) prawa uzytkowania wieczystego nabytego na podstawie umowy o oddanie
    gruntów w uzytkowanie wieczyste lub umowy o przedluzenie tego prawa,
    4) wlasnosci nieruchomosci rolnej nabytej przez osobe nalezaca w chwili
    nabycia do kregu osób uprawnionych do ustawowego dziedziczenia po zbywcy,
    5) wlasnosci nieruchomosci rolnej, której nabycie zostalo potwierdzone
    aktem wlasnosci ziemi,
    6) hipoteki kaucyjnej, hipoteki umownej lub przymusowej,
    7) na wniosek nabywcy hipoteki ustanowionej w celu zabezpieczenia:
    a) reszty ceny sprzedazy nieruchomosci nabytej od Skarbu Panstwa lub gminy,
    b) reszty ceny sprzedazy nieruchomosci rolnych,
    c) doplaty z tytulu róznicy wartosci nieruchomosci rolnych zamienianych
    przez rolników,
    d) wierzytelnosci banku z tytulu udzielonego rolnikowi kredytu na kupno
    nieruchomosci rolnej,
    8) praw osobistych i roszczen osobistych,
    9) dozywocia.