  • 61. Data: 2006-09-18 09:08:57
    Temat: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kam napisał(a):

    [...]

    > A w jaki sposób narusza własność klientów ograniczając dostęp do sklepu?

    W dowolny.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 62. Data: 2006-09-18 09:11:07
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    18 Sep 2006 10:45:44 +0200, na pl.soc.prawo, januszek napisał(a):

    > Swoją własność może. Nie może jednak przy tym naruszać własności -
    > omawianym przypadku - klientów -

    A czy nie jest to przypadkiem prawo podobne do prawa linii
    lotniczych do ograniczania bagażu do 20 kg?
    A ty masz prywatnego słonia akurat przy sobie i teraz się głów,
    co z nim zrobić człowieku. Do samolotu ze słoniem nie wejdziesz,
    chociaż słoń jest twoją własnością, a nie linii lotniczych.

    --
    J.A.

  • 63. Data: 2006-09-18 09:16:32
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 10:50:28 +0200, kam napisał(a):

    > A w jaki sposób narusza własność klientów ograniczając dostęp do sklepu?

    Inaczej. Pokaż mi przepis, jak to napisałeś "prawo własności", który
    zezwala właścicielowi na ustanawianie własnego regulaminu de facto
    sprzecznego z prawem - bo w żadnym prawie nie jest napisane, że ktokolwiek
    może mnie zatrzymać jeśli wchodzę z plecakiem do supermarketu :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 64. Data: 2006-09-18 09:17:37
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2006-09-18 11:11 użytkownik J.A. napisał :

> [...]
    > co z nim zrobić człowieku. Do samolotu ze słoniem nie wejdziesz,
    > chociaż słoń jest twoją własnością, a nie linii lotniczych.

    OIDW to możesz zabrać więcej, ale zapłacisz.

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 65. Data: 2006-09-18 09:18:58
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > I jak to swoje prawo bedzie egzekwowac?

    tak jak każdy inny chroniący swoją własność

    KG

  • 66. Data: 2006-09-18 09:19:17
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 09:52:33 +0200, kam napisał(a):

    > Czy powstrzymanie się od wejścia do sklepu jest odmową sprzedaży? - nie
    > bardzo. Ukryciem towaru tym bardziej.

    A jak mnie powstrzyma od wejścia do tego sklepu? Miej na uwadze art. 191
    par. 1 KK.

    > Jest, prawo własności.

    Konkretny paragraf poprosze, bo "prawo wlasnosci" to jest zbyt ogolny
    temat.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 67. Data: 2006-09-18 09:21:07
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > Inaczej. Pokaż mi przepis, jak to napisałeś "prawo własności", który
    > zezwala właścicielowi na ustanawianie własnego regulaminu

    art.140 kc

    > de facto
    > sprzecznego z prawem - bo w żadnym prawie nie jest napisane, że ktokolwiek
    > może mnie zatrzymać jeśli wchodzę z plecakiem do supermarketu :)

    a potem to już obrona konieczna

    KG

  • 68. Data: 2006-09-18 09:22:24
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > Konkretny paragraf poprosze, bo "prawo wlasnosci" to jest zbyt ogolny
    > temat.

    Od kazuistycznej regulacji prawo odeszło jakiś czas temu.

    KG

  • 69. Data: 2006-09-18 09:39:36
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 11:21:07 +0200, kam napisał(a):

    > art.140 kc

    Nie wynika z tego to o co Cie prosilem zebys mi pokazal...

    > a potem to już obrona konieczna

    ???
    Zapoznaj sie prosze z tym terminem, wroc tutaj i napisz jeszcze raz CO
    zezwala wlascicielowi zatrzymac mnie/ograniczyc moja wolnosc jesli nie
    respektuje jego prywatnego regulaminu.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 70. Data: 2006-09-18 09:40:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mikołaj Menke napisał(a):

    > OIDW to możesz zabrać więcej, ale zapłacisz.

    http://www.esky.pl/poradnik/6-bagaz.html

    j.