  • 11. Data: 2007-01-06 19:48:26
    Temat: Re: Handlowanie na Allegro
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ===Tomy=== wrote:

    > Firma z wpisem do KRSu zgodnie z prawem handlowym , firma posiadać musi
    > NIP, muszą być odprowadzenie składki ze względu na formę opodatkowania -
    > rodzaju prowadzonej działalności, etc.

    Nie zrozumiałeś. Przeczytaj jeszcze raz, może nie wycinaj _zbyt_ dużo
    (zwłaszcza przed przeczytaniem) i spróbuj jeszcze raz.

    Podpowiedź: ja _wiem_, co należy zrobić, kiedy już się działalność
    prowadzi "w sposób ciągły i zorganizowany" i na pewno nie o to się pytałem.

  • 12. Data: 2007-01-06 19:56:36
    Od: "Bibeck" <bibeck[wytnij_to]@op.pl>

    Użytkownik "===Tomy===" <nic@z_tego.com> napisał w wiadomości

    > Firma z wpisem do KRSu zgodnie z prawem handlowym , firma posiadać musi
    > NIP, muszą być odprowadzenie składki ze względu na formę opodatkowania -
    > rodzaju prowadzonej działalności, etc.

    Nie musisz miec firmy, zeby udowodnili ci ze prowadzisz dzialalnosc i musisz
    zaplacic podatek. Gdyby tak bylo to nikt by firmy nie zakladal:) Praktycznie
    musisz spelniac tylko 3 warunki: zarobkowosc, ciaglosc i zorganizowanie
    (art. 2 ustawy o swobodzie dzialalnosci gospodarczej)
    pozdrawiam

  • 13. Data: 2007-01-06 21:54:37
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Praktycznie musisz spelniac tylko 3 warunki: zarobkowosc, ciaglosc i
    > zorganizowanie (art. 2 ustawy o swobodzie dzialalnosci gospodarczej)

    To pytający na moje oko jednak prowadzi dg. Było jeszcze coś w przepisach co
    mniej więcej podpadało pod dg wtedy jeżeli kupowało się towar z zamiarem
    jego odsprzedaży. Czyli tak jak pytający robił. Ciągłość i organizacja to
    pewnie też trudne do zdefiniowania.

    Na grupie pl.soc.prawo.podatki to temat co jakiś czas poruszany więc może
    tam poszukać.

    --
    PawełJ

  • 14. Data: 2007-06-21 00:47:57
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Arek pisze:
    > Czy handlowanie na Allegro nowymi rzeczami bez zarejestrowania
    > dzialalnosci jest legalne?
    Może być legalne, ale nie musi, zależy od tego, co niżej:

    > Ile mozna sprzedac nowych rzeczy aby nie miec
    > klopotow z urzedem finansowym i wogole prawem? Np. gdybym sprzedawal
    > nowe ubrania (markowe spodnie itp.) sprowadzone z zagranicy w ilosci
    > kilku sztuk miesiecznie czy moglbym miec klopoty ?

    Jeżeli uczyniłeś sobie z tego stałe i regularne źródło dochodu, to
    musisz zarejestrować działalność gospodarczą. Czyli jeśli kupisz 4
    aparaty w reichu i je sprzedasz, to luz. Opłacasz podatek od zysku i
    tyle. Ale jeśli regularnie sprowadzasz aparaty i sprzedajesz, to jest to
    już działalność i wymaga rejestracji. IMO dużo zależy od widzimisię
    urzędnika, bo chyba pojęcie tej regularności ściśle zdefiniowane nie jest.

    > Jezeli tak to co grozi za to.

    A tu już nie wiem, mogę tylko przypuszczać że grzywna za prowadzenie
    niezarejestrowanej działalności.

    chester

  • 15. Data: 2007-06-22 07:43:18
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > wymaga rejestracji. IMO dużo zależy od widzimisię urzędnika, bo chyba
    > pojęcie tej regularności ściśle zdefiniowane nie jest.

    Z dochodowym - hmm, moze przejdzie. Z VAT jużbędzie trudniej. Jak kupił z
    zamiarem odsprzedazy to zdecydowanie pod VAT podpada (tu nie ma znaczenia
    czy masz działalność czy nie; nieprowadzący DG też wystawiają faktury VAT).
    Jak bedzie miał ewidencje sprzedaży to w limicie moze sie zmieści. Jak nie
    to 22% trza bedzie oddac...

  • 16. Data: 2007-06-22 09:04:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jun 2007, chester wrote:

> [...]
    > zarejestrować działalność gospodarczą. Czyli jeśli kupisz 4 aparaty w reichu
    > i je sprzedasz, to luz. Opłacasz podatek od zysku i tyle.

    Nie tak hop.
    Zakup nowych rzeczy z zamiarem odsprzedaży podlega pod VAT.
    PODLEGA - to nie znaczy, że nie może być ZWOLNIONY.
    Ale z kolei ZWOLNIENIE nie oznacza zwolnienia z obowiązków
    o różnym charakterze, i co najmniej jeden jest znany:
    prowadzenie ewidencji obrotu (sprzedaży).

    Nie ma jednej definicji działalności gospodarczej, a odsprzedaż
    rzeczy nowych (i to nabytych "z zamiarem") łapie się pod definicję
    VAT. Nie zamierzam rozstrzygać czy łapie się pod definicje z PDG
    (znaczy "o swobodzie") czy np. PDoOF (a tym samym ZUS!) - na razie
    nie było sygnałów żeby ktoś się czepiał (USowi np. jest obojętne,
    czy to PDoOF z DG wg skali czy "zwykła sprzedaż przedmiotów nabytych
    mniej niż pół roku od zbycia - podatek ten sam).
    Ale podatków jest wiecej :> w tym VAT.
    Oznacza to mniej więcej tyle, że "zamierzający" zobowiązany jest
    prowadzić co najmniej ewidencję VAT.
    Układ jest taki, że *nie trzeba* tego zgłaszać do US, ale US *ma prawo*
    skontrolować ewidencję, i tacy którym US nadpednął na odcisk za brak
    w ewidencji już byli na .podatki

    > A tu już nie wiem, mogę tylko przypuszczać że grzywna za prowadzenie
    > niezarejestrowanej działalności.

    "namierzonym" którzy pisali na .podatki US z okazji nierzetelności
    ewidencji kazał zapłacić podatki sankcyjne :] (znaczy trzeba zapłacić
    VAT od sprzedaży, a nie ma prawa do odliczeń, de facto 22% + odsetki
    swoistek "kary").
    Raczej było to naciągane z widokami na obronę, bo wyjątkowo, jak
    to na allegro bywa, mieli "czarno na białym" *cały obrót* *przelewami
    bankiowymi*, co z jednej strony pokazuje ile ukryli :> ale
    z drugiej nie daje podstaw do zarzutu że obrót był wyższy.
    Niemniej co nerwów sobie zepsuli to ich, a w sumie nie widać
    powodów dla których jedni mają się użerach z papierami a inni
    omijać całą papierkologię "bo ja tylko 15 bluzek" :|

    Podejrzewam że jakby US znalazł choć jedną sprzedaż która
    nie przeszła przez bank (a tym samym wykazał, że jest obrót
    który PONADTO został ukryty) to byłoby mniej śmiesznie.
    "Podejrzewamy że ukrył Pan obrót gotówkowy na 150 000 zł".
    I co wtedy? :]

    pzdr, Gotfryd