  • 11. Data: 2006-11-23 21:50:46
    Temat: Re: Gramofon Elta - brak pewnych funkcji
    Od: "michał" <...@...pl>

    Zauważyłem że kilka postów niżej jest również wątek o '10 dniach'... ale nie
    rozwiewa moich wątpliwości. A mianowicie powołując się na:
    http://www.skapiec.pl/site/doc/100/2/

    Cytuję fragment:

    "Wyjątki:

    Prawo do odstąpienia od umowy kupna nie przysługuje w trzech przypadkach:
    - przy umowie o okresowe dostarczanie produktów spożywczych,
    - przy umowach on-line o wykonanie, w ściśle określonym czasie, usługi
    dotyczącej zakwaterowania, transportu, rozrywki i gastronomii,
    - przy transakcjach zawieranych na aukcjach internetowych (nawet, jeśli
    sprzedającym był zwykły sklep internetowy). "

    więc przy zakupie towaru na aukcji przez Kup Teraz (tak jak to zrobilem)
    moge z tego prawa skorzystać czy nie?

  • 12. Data: 2006-11-23 22:17:43
    Od: "michał" <...@...pl>

    I pytanie jeszcze o opakowanie. Tak jak napisalem pudelko mam w stanie
    idealnym, brakuje tylko styropianow... czy ich brak moze byc podstawa
    odrzucenia zwrotu ?

    Użytkownik "michał" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Kilka dni temu kupiłem przez allegro gramofon firmy Elta, dokładnie taki
    > http://www.elta.pl/assort/page.php?active=product&su
    b=3

> [...]
    > jedne i drugie.
    > Po zakupie gramofonu Elty okazało się że ma on ograniczoną funkcjonalność
    > odtwarza jedynie winyle. Problem polega na tym, że gramofon wyłącza się po
    > dojściu igły do ostatniej wewnętrznej ścieżki na płycie. Pocztówki
    dźwiękowe
    > są mniejsze i ścieżka dźwiękowa zaczyna się w nich dokładnie w momencie w
    > którym kończy się na winylu.
    >
    > Allegrowicz zwrotu nie przyjmie bo sprzęt jest sprawny, Elta twierdzi że
    ten
    > model takich pocztówek nie odtwarza - tylko skąd ja mam o tym wiedzieć?

    http://allegro.pl/item142005358_agd2000_com_pl_gramo
    fon_2950_elta_z_glosnika

  • 13. Data: 2006-11-23 22:35:45
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A to niby z czego wynika???
    > Może coś mi prześlesz wysyłkowo, a ja Ci to odeślę kurierem
    > królewskim Jej Królewskiej Mości (tu wpisać dowolną istniejącą
    > monarchię :)), przyniosą Ci w pozłacanym pudełku...

    Chodzi o koszty przesylki towaru DO klienta. Od to juz jego zachcianka i
    on musi za to zaplacic.

    > Inaczej: "poproszę przepis".
    > Sprzedawca nie może *obciążać* kosztami które poniósł przy
    > sprzedaży, ale nie ma IMO obowiązku płacić za zachcianki nabywcy,
    > nabywca przyniesie w zębach - trzeba odebrać :)

    Chyba sie jednak nie zrozumielismy - patrz wyzej...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 14. Data: 2006-11-23 22:49:36
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 23.11.2006 michał <...@...pl> napisał/a:

    > Po zakupie gramofonu Elty okazało się że ma on ograniczoną funkcjonalność i
    > odtwarza jedynie winyle.

    Nie ma "ograniczonej funkcjonalności" - tylko trzyma się standardów. Stąd
    Twoje oczekiwanie, że będzie odtwarzał _wszelkie_ płyty, również o
    niestandardowych rozmiarach pola zajętego przez rowek dźwięku, jest zupełnie
    nieuzasadnione, i np. ja bym Ci takiej "reklamacji" nie uznał.

    Równie dobrze mógłbyś kupić magnetowid Video-8 i dziwić się niezmiernie, że
    nie odtwarza standardowych kaset audio - mimo, że podobnie wyglądają.
    Wiem, przesadzam - ale tylko trochę.
    --

    Z.

  • 15. Data: 2006-11-23 22:58:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > I pytanie jeszcze o opakowanie. Tak jak napisalem pudelko mam w stanie
    > idealnym, brakuje tylko styropianow... czy ich brak moze byc podstawa

    Nie.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2006-11-23 23:16:00
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 23.11.2006 michał <...@...pl> napisał/a:

    > Ok, czyli rozumiem że jutro mogę pojechać z gramofonem w pudełku bez
    > styropianów do siedziby sprzedawcy i przedłożyć mu pismo np. według wzoru
    > http://www.sklepy24.pl/zakupy/zwrot_reklamacja_towar
    u_oswiadczenie/sklep/int
    > ernetowy i powołując się na tę Ustawę zarządać zwrotu gotówki ?

    W mojej opinii, to możesz reklamować rzeczywiste wady towaru, a nie urojone.
    --

    Z.

  • 17. Data: 2006-11-24 02:08:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.11.2006 Zbigniew B. <Z...@...co.komu.do.tego> napisał/a:
    > Nie ma "ograniczonej funkcjonalności" - tylko trzyma się standardów. Stąd

    Jakich standardow? Technicznych w sensie zdefiniowanych przez jakas-tam
    organizacje parametrow plyt winylowych?
    MZ to poniekad wtórne, bo coś takiego jak pocztówki muzyczne na rynku
    istniały i było to niezaprzeczalnym faktem. Większość gramofonów sobie z
    tym radziła więc była to cecha funkcjonalna której konsument mógł się MZ
    jak najbardziej spodziewać kupując gramofon.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2006-11-24 04:59:52
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    michał napisał(a):
    > więc przy zakupie towaru na aukcji przez Kup Teraz (tak jak to zrobilem)

    "Kup teraz" nie jest zakupem na licytacji, tylko zwykłym przyjęciem oferty

    > moge z tego prawa skorzystać czy nie?

    jeśli inne warunki są spełnione - możesz

    KG

  • 19. Data: 2006-11-24 10:25:36
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    > więc przy zakupie towaru na aukcji przez Kup Teraz (tak jak to zrobilem)
    > moge z tego prawa skorzystać czy nie?

    To była chyba aukcja internetowa z ustaloną ceną - ale jednak aukcja

    --
    pozdr
    P.

  • 20. Data: 2006-11-24 11:00:57
    Od: m...@g...com

    Zbigniew B. wrote:

> [...]
    >
    > Równie dobrze mógłbyś kupić magnetowid Video-8 i dziwić się niezmiernie,
    > że nie odtwarza standardowych kaset audio - mimo, że podobnie wyglądają.

    Mógłbyś uznać lub nie. Ma 10 dni na reklamację "bo tak".

    p. m.