  • 81. Data: 2019-10-04 14:00:35
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 października 2019 13:56:40 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > A ty jak sobie to wyobrażasz?

    To miedza była Twoja od początku czy nie?

    > Że jak się sądzę o przywrocenie do pracy,
    > bo zwolnienie było bezprawne,

    To chyba trochę inny przypadek aczkolwiek...

    >to znaczy że cały czas pracowałem?

    ...były chyba takie wyroki że sąd nakazywał wypłacić równowartość wynagrodzenia za
    cały sporny okres

  • 82. Data: 2019-10-04 14:12:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 14:00, Kris pisze:

    > To miedza była Twoja od początku czy nie?

    > To chyba trochę inny przypadek aczkolwiek...

    No właśnie. Aczkolwiek.

    > ...były chyba takie wyroki że sąd nakazywał wypłacić równowartość wynagrodzenia za
    cały sporny okres

    Za trzy miechy tylko. I to bez składek do zusu (jakbyś pracował to zus
    by raczej ściągnął). Wyjątkiem jest jeśli byłbyś w ciąży albo na urlopie
    rodzicielskim (w twoim przypadku bardziej prawdopodobne;). No dobra -
    ale pracowałeś czy nie? No nie.

    Podobnie jak z miedzą - byłeś w jej posiadaniu czy nie? No nie byłeś.
    Albo w druga stronę. Masz umowę o pracę, ale z jakimś tam błędem -
    powiedzmy literówka w dowodzie, albo lepiej wpisaliście numer dowodu
    kolegi, którego zatrudniali razem z tobą i nikt nie zauważył. I kadrowa
    się orientuje po dwóch latach, przynosi ci nową. Czy to znaczy, że do
    tego czasu nie byłeś zatrudniony? No byłeś.

    --
    Shrek

  • 83. Data: 2019-10-04 14:16:01
    Temat: Re: Walka o frankowicza jest twarda. Poszliśmy na spotkanie w warszawskim kinie
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-04 o 12:29, Shrek pisze:

    > W sierpniu. Podwyżki były. Zeby kolejki skrócić;)

    Dla jednych podwyżki a dla innych obniżki ;-)

  • 84. Data: 2019-10-04 14:18:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 14:16, z pisze:

    > Dla jednych podwyżki a dla innych obniżki ;-)

    Dla kogo obniżki? Bo wygląda na to, że jak ze zniżkami na prezerwatywy
    dla seniorów powyżej 110 roku życia:P

    --
    Shrek

  • 85. Data: 2019-10-04 14:41:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 04.10.2019 o 13:46, J.F. pisze:

    >Nie wiem. Gospodarkę często bardziej rujnuje niepewność od samej złej
    >wiadomości.

    No i wlasnie o to chodzi - niech banki usuna niepewnosc przez
    zawarcie porozumien :-)

    >Bywa, że akcję firmy niedługo po przegranej sprawie rosną - wcześniej
    >wszycy się domyślali, więc kurs spadał już wcześniej, a teraz
    >przynajmniej wiadomo na czym stoimy.

    Na razie mamy niezly przeglad na kursach naszych bankow.
    od miesiecy spadaja, ale np mbank z tydzien temu sie odbil.

    Reszta wczoraj przed wyrokiem podskoczyla ... ciekawe - wszyscy mieli
    nadzieje, czy ktos plotke puscil i zmniejszyl straty ? :-)

    J.

  • 86. Data: 2019-10-04 14:49:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 14:41, J.F. pisze:

    > No i wlasnie o to chodzi - niech banki  usuna niepewnosc przez zawarcie
    > porozumien :-)

    Przy twoim optymiźmie to i komunizm powinien się udać:)

    > Na razie mamy niezly przeglad na kursach naszych bankow.
    > od miesiecy spadaja, ale np mbank z tydzien temu sie odbil.

    Sam widzisz - tym bardziej kierują emocje (a te są największe przy
    niepewności).

    > Reszta wczoraj przed wyrokiem podskoczyla ... ciekawe - wszyscy mieli
    > nadzieje, czy ktos plotke puscil i zmniejszyl straty ? :-)

    Pewnie grali na to, że co miało spaść to już spadło, i teraz będzie
    rosło, bo przecież "bank nie może upaść".

    --
    Shrek

  • 87. Data: 2019-10-04 14:51:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 04.10.2019 o 13:37, J.F. pisze:

    >Rzymska zasada mówi, że ten kto odnosi korzyść. Obstawiałbym, że
    >banki osiągnęły ścianę, wiec to one są zainteresowane zmianą
    >sytuacji, bo z ich punktu widzenia gorzej być już nie może.

    >Jakoś tyle czasu się nie dało i nagle...

    Moze wczesniej nie czul powodu, a teraz sie wkurzyl, ze TS swoje, a
    banki mowia
    "a my po dobroci nie damy" :-)

    >Ze swoich nie płacą. Jak wiesz, wiem z pierwszej ręki;)

    Ale naobiecaja ludziom, a tu kara i budzet pusty.

    >Powiem ci, że odwołanie do TSUE nie jest takie banalne. Większość się
    >nie zdecyduje, pójdzie kilaset (kilka tysięcy), z tego połowa popełni
    >jakiś błąd formalny.

    Adwokaci tez sie ucza. A teraz pewnie poczuli wiatr.

    >To napiszą kolejną ustawę. Frankowiczów (którzy w większości nie
    >stanowią ich wyborców) jako wrogów ludu się rozkułaczy i rozda
    >mieszkania pięćsetplusom,

    ale kary z TSUE juz beda wymagalne.

    Wiec raczej obligacje wyemituja ... 5-letnie :)

    No i zawsze moga podniesc podatek bankowy :-)

    >do tego czasu zrobi się expol, bo unia już dawno przestanie nam kasę
    >dawac, bo nie rokujemy;) Choć może emotek trochę na wyrost, bo to
    >wcale takie śmieszne nie jest.

    Oni juz chyba czuja, ze suweren tego nie lyknie.
    Ale ... unia sie moze sama rozpasc :-)

    J.

  • 88. Data: 2019-10-04 15:26:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Przy twoim optymiźmie to i komunizm powinien się udać:)

    Na razie prezentuja twarde stanowisko ... ale zawsze moga zmieknac :-)

    >Sam widzisz - tym bardziej kierują emocje (a te są największe przy
    >niepewności).

    Akurat ten mbank troche dziwny ... bo czemu on jeden tak.
    Ale moze po prostu emocje sie skonczyly, a ktos przekalkulowal.

    >Pewnie grali na to, że co miało spaść to już spadło, i teraz będzie
    >rosło, bo przecież "bank nie może upaść".

    Ponoc jednak byla plotka, ze "wyrok jest korzystny".
    A ze niektorzy mogli zagrac hazardowo, to inna sprawa ...

    J.

  • 89. Data: 2019-10-04 15:39:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 14:51, J.F. pisze:

    > Moze wczesniej nie czul powodu, a teraz sie wkurzyl, ze TS swoje, a
    > banki mowia
    > "a my po dobroci nie damy" :-)

    On się wkurzył a ja wzruszyłem:P

    > Ale naobiecaja ludziom, a tu kara i budzet pusty.

    Podniesie się płacę minimalna, to będzie więcej do zusu i więcej
    podatkow. Jak ktoś powie "inflacja" to go wyborcy pisu zadziobią, że
    jątrzy. Zresztą ile tych kar będzie? Najwyżej znów się nie rozkopie
    mierzeji i dwa miliardy są.

    > Adwokaci tez sie ucza. A teraz pewnie poczuli wiatr.

    Pożyjemy zobaczymy. Ile poprzednio to trwało?

    > ale kary z TSUE juz beda wymagalne.

    To się zapłaci, jak jeszcze będziemy.

    > Wiec raczej obligacje wyemituja ... 5-letnie :)

    O widzisz:P

    > Oni juz chyba czuja, ze suweren tego nie lyknie.

    Pytanie jak długo unia będzie znosiła nasze fochy. Bo jak nam obetną
    fundusze (a wiele na to wskazuje), to i suweren może się na łunię
    wkurwić i wypiąć.

    > Ale ... unia sie moze sama rozpasc :-)

    Na pewno w jedności nie pomagamy.

    --