  • 71. Data: 2019-10-04 13:32:39
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 października 2019 13:24:16 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Wczoraj też była nieważna. Dziś po prostu zostało to sądownie stwierdzone.

    Czy można uznać wiec ze środki którymi klient kilkanaście lat dysponował to było
    nienależne świadczenie?

  • 72. Data: 2019-10-04 13:37:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 04.10.2019 o 12:18, J.F. pisze:

    >No kto? ;)

    No wlasnie nie uslyszalem kto personalnie, wiec tym bardziej nie
    ustale kto za nim stoi.

    Moze zatroskany o los obywateli posel z wlasnej inicjatywy.
    A moze zadzwonili do niego frankowicze z pretensjami, ze mimo wyroku
    banki ich odsylaja do sadu.

    >Pis nie ma problemu z uchwalaniem po nocy ustaw działających wstecz,
    >w dodatku niespójnych lub jawnie sprzecznych z prawem unijnym:(
    >Odkąd "zreformowali" sądy sądy nie mają też problemu, żeby uznawać
    >wyższość pisiego prawa (bo szczególne) nad innymi, w tym konstytucją
    >i prawem UE.

    PiS nie ma problemu, ale i TSUE nie ma problemu z zasądzaniem kar w
    takim przypadku.
    A odwolania nie bedzie rozpatrywal pisowski sad .

    A z tego co slysze, to podkreslono, ze zaden "panstwowy" wskaznik czy
    kurs nie moze tu byc brany pod uwage ... wiec tym bardziej jakies
    uregulowania z nowej ustawy ?

    >Więc jak najbardziej do zrobienia. Potem znów sprawa w TSUE (za
    >jakieś 5 czy 6 lat - można przedłużyć procedurę w Polsce spokojnie do
    >4 lat) i to nawet lepiej - to będzie już problem teraźniejszej
    >opozycji a jak nie to się zrobi nową ustawę i w koło macieju.

    Jest to pewne rozwiazanie ... ale jak wygraja jeszcze kolejne wybory ?
    :-)

    J.

  • 73. Data: 2019-10-04 13:37:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 października 2019 13:28:49 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > To przestań spłacać bez wyroku sądu i zobaczysz czy nieważna.
    Niektórzy, szczególnie klienci dawnego polbanku(bo umowy tego banku z lat 207-2009 sa
    najbardziej skopane i najłatwiejsze do podważenia) celowo przestają spłacać
    I ci co przestali spłacać wygrywają z bankami sprawy w sądach. Powództwa egzekucyjne
    są oddalane czy jakoś tak to się fachowo nazywa

  • 74. Data: 2019-10-04 13:41:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 13:37, Kris pisze:

> [...]
    > I ci co przestali spłacać wygrywają z bankami sprawy w sądach. Powództwa
    egzekucyjne są oddalane czy jakoś tak to się fachowo nazywa

    Ale dalej oddalone są dopiero po tym jak sąd się wypowie. Wcześniej są
    ważne.

    --
    Shrek

  • 75. Data: 2019-10-04 13:46:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 04.10.2019 o 11:38, J.F. pisze:

    >Niezłe kombinacje się szykują. Skoro ty na to wpadłeś, to prawnicy
    >banków też.

    Bank na tym straci, wiec ich prawnicy beda raczej przekonywac, ze
    terminy zobowiazan nalezy liczyc od dnia orzeczenia o niewaznosci, co
    zreszta brzmi jak najbardziej sensownie ..

    >IMHO najlepiej by było jakby teraz szybko sprawa trafiła do SN, a tam
    >uchwała w gronie 7 sędziów i zasada prawna. Choć z drugiej strony SN
    >nawet za niezależności stał zwykle za państwem nie obywatelami, a dla
    >pańtwa jednak lepiej żeby "straty" rozmyły się w czasie. Tyle że
    >niekoniecznie kosztem niepewności prawnej.

    A moze wlasnie najlepiej - i niech banki z klientami dojda to
    polubownych porozumien :-)

    J.

  • 76. Data: 2019-10-04 13:49:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 4 października 2019 11:44:57 UTC+2 użytkownik
    r...@o...pl napisał:

    >W 2007 roku dostał 250tys kredytu
    >W 2020 stwierdzono nieważność umowy
    >Od 2007 do 2020 wpłacił bankowi w ramach rat 150tys zł
    >Musi dopłacić więc 100tys i jest z bankiem rozliczony a nieruchomość
    >ma czysta hipotekę.

    Skoro umowa niewazna, to bank powinien wycofac obciazenie hipoteki
    samodzielnie i niezwlocznie, bo nie ma podstaw do wpisu :-)

    J.

  • 77. Data: 2019-10-04 13:52:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 października 2019 13:41:40 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
    Ale dalej oddalone są dopiero po tym jak sąd się wypowie. Wcześniej są
    > ważne.
    A jak to Sobie wyobrażasz?
    Będę miał z tobą spór o miedze i sad stwierdzi że sporne "na trzy palce" Twoje to
    będzie oznaczać że od początku było Twoje a tylko teraz sad potwierdził.

  • 78. Data: 2019-10-04 13:55:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 13:37, J.F. pisze:

    > No wlasnie nie uslyszalem kto personalnie, wiec tym bardziej nie ustale
    > kto za nim stoi.

    Rzymska zasada mówi, że ten kto odnosi korzyść. Obstawiałbym, że banki
    osiągnęły ścianę, wiec to one są zainteresowane zmianą sytuacji, bo z
    ich punktu widzenia gorzej być już nie może.

    > Moze zatroskany o los obywateli posel z wlasnej inicjatywy.

    Jakoś tyle czasu się nie dało i nagle...

    > A moze zadzwonili do niego frankowicze z pretensjami, ze mimo wyroku
    > banki ich odsylaja do sadu.

    Szybko przemyślał sprawę, może jakiś bankier go odwiedził;)

    > PiS nie ma problemu, ale i TSUE nie ma problemu z zasądzaniem kar w
    > takim przypadku.

    Ze swoich nie płacą. Jak wiesz, wiem z pierwszej ręki;)

    > A odwolania nie bedzie rozpatrywal pisowski sad .

    Powiem ci, że odwołanie do TSUE nie jest takie banalne. Większość się
    nie zdecyduje, pójdzie kilaset (kilka tysięcy), z tego połowa popełni
    jakiś błąd formalny. Finalnie skończy się na kilkunastu(set) milionach.
    Oni to wiedzą i dlatego mają to w dupie.

    > Jest to pewne rozwiazanie ... ale jak wygraja jeszcze kolejne wybory ? :-)

    To napiszą kolejną ustawę. Frankowiczów (którzy w większości nie
    stanowią ich wyborców) jako wrogów ludu się rozkułaczy i rozda
    mieszkania pięćsetplusom, do tego czasu zrobi się expol, bo unia już
    dawno przestanie nam kasę dawac, bo nie rokujemy;) Choć może emotek
    trochę na wyrost, bo to wcale takie śmieszne nie jest.

    --
    Shrek

  • 79. Data: 2019-10-04 13:56:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 13:52, Kris pisze:

    > A jak to Sobie wyobrażasz?
    > Będę miał z tobą spór o miedze i sad stwierdzi że sporne "na trzy palce" Twoje to
    będzie oznaczać że od początku było Twoje a tylko teraz sad potwierdził.

    A ty jak sobie to wyobrażasz? Że jak się sądzę o przywrocenie do pracy,
    bo zwolnienie było bezprawne, to znaczy że cały czas pracowałem?

    --
    Shrek

  • 80. Data: 2019-10-04 13:59:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 13:46, J.F. pisze:

    > A moze wlasnie najlepiej - i niech banki z klientami dojda to
    > polubownych porozumien :-)

    Nie wiem. Gospodarkę często bardziej rujnuje niepewność od samej złej
    wiadomości. Bywa, że akcję firmy niedługo po przegranej sprawie rosną -
    wcześniej wszycy się domyślali, więc kurs spadał już wcześniej, a teraz
    przynajmniej wiadomo na czym stoimy.

    --
    Shrek