  • 61. Data: 2019-10-04 12:34:38
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 12:18, J.F. pisze:

    > Nawiasem mowiac - juz slysze ze ktos mowi o uregulowaniu tego na drodze
    > ustawowej - tylko jeszcze nie wiem kto za tym lobbuje :-)

    No kto? ;)

    > Swoja droga - czy nie za pozno na ustawy ?
    > Ustawa ktora bedzie gorsza od mozliwosci wynikajacych z wyroku TSUE
    > bedzie chyba mogla byc ominieta lub zaskarzona ...

    Pis nie ma problemu z uchwalaniem po nocy ustaw działających wstecz, w
    dodatku niespójnych lub jawnie sprzecznych z prawem unijnym:( Odkąd
    "zreformowali" sądy sądy nie mają też problemu, żeby uznawać wyższość
    pisiego prawa (bo szczególne) nad innymi, w tym konstytucją i prawem UE.
    Więc jak najbardziej do zrobienia. Potem znów sprawa w TSUE (za jakieś 5
    czy 6 lat - można przedłużyć procedurę w Polsce spokojnie do 4 lat) i to
    nawet lepiej - to będzie już problem teraźniejszej opozycji a jak nie to
    się zrobi nową ustawę i w koło macieju. Błędnie zakładasz, że skoro ktoś
    ma w nazwie prawo, to się prawem przejmuje.

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2019-10-04 12:38:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 12:34, r...@o...pl pisze:

    > W wyroku i jego uzasadnieniu pojawia się stwierdzenie o "okolicznościach
    > istniejących w chwili zaistnienia sporu" a "nie w dniu zawarcia umowy" - czy to
    > nie blokuje ew. "przeterminowania"?

    Nie wiem. Dla mnie cała ta kombinacja alpejska jest podejrzana. No ale z
    tego żyją prawnicy.

    --
    Shrek

  • 63. Data: 2019-10-04 12:42:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 11:54, Shrek pisze:

    > Jesteś pewny, że odsetek nie trzeba spłacać? I skąd przekonanie, że

    Na jakiej podstawie, skoro umowa nieważna?

    > wynikało od samego początku?

    Skoro umowa nieważna...

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2019-10-04 12:44:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 03.10.2019 o 19:28, J.F. pisze:

    >Dlaczego - skoro pisma będą hurtowe, to i błędy też.

    Przy szybkim procesie powinno to dotyczyc niewielkiej ilosci klientow.
    No ale wiadomo, ze procesy nie beda szybkie :-)

    >O to jest myśl.

    >Ale my nie jesteśmy w USA. Podejrzewam, że to tak jak z lekarzami.

    Tzn ze adwokat nie moze skarzyc drugiego adwokata, etyka zabrania ?

    Bo chyba nie mamy przepisu, ze adwokat kompletnie nieodpowiedzialny za
    swoje dzialania ?

    >Łatwie ogólnie, trudniej bez przypału. No bo skoro jest wyrok TSUE to
    >w zasadzie powinno być z automatu.

    Wynajmiesz kancelarie, paru profesorow - i niech wymyslaja jak obejsc.
    A potem trzeba tylko przekonac sedziow, zeby podzielili poglady :-P

    >E no. I prawa - zapomniałeś?

    Prawo sie miesci w wiedzy.
    Ale prawo jest nieprecyzyjne, bo inaczej sprawa bylaby juz od dawna
    jasna, wiec zostaje sumienie sedziego i zasady wspolzycia spolecznego
    :-P

    >Od tego mamy głapińskiego. Ale on chyba innymi rzeczami się zajmuje.

    Glapinski niekoniecznie - nie wiadomo czy ma mozliwosci i/lub
    kompetencje.
    Ustawowo utworzyc :-)

    J.

  • 65. Data: 2019-10-04 12:48:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 12:42, Liwiusz pisze:

    > Na jakiej podstawie, skoro umowa nieważna?

    Będzie ciekawiej niż myślałem

    > Skoro umowa nieważna...

    No ale skąd "od początku było wiadomo"?

    --
    Shrek

  • 66. Data: 2019-10-04 12:55:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 12:44, J.F. pisze:

    > Przy szybkim procesie powinno to dotyczyc niewielkiej ilosci klientow.
    > No ale wiadomo, ze procesy nie beda szybkie :-)

    Sam widzisz;)

    > Tzn ze adwokat nie moze skarzyc drugiego adwokata, etyka zabrania  ?

    Nawet jak nie pisane, to zdziwiłbym się gdyby było inaczej.

    > Wynajmiesz kancelarie, paru profesorow - i niech wymyslaja jak obejsc.
    > A potem trzeba tylko przekonac sedziow, zeby podzielili poglady :-P

    No ale to nie jest proste przekupstwo. To w zasadzie można zrobić i bez
    korupcji. Dlatego pozostanę przy swoim - łatwiej adwokata.

    > Prawo sie miesci w wiedzy.

    Jednak nie tak łatwo je obejść w wydaniu masowym, żeby nie wzbudzić
    podejrzeń. A wtedy to media się rzucą jak reksio na szynkę. Za duże emocje.

    > Ale prawo jest nieprecyzyjne, bo inaczej sprawa bylaby juz od dawna
    > jasna, wiec zostaje sumienie sedziego i zasady wspolzycia spolecznego :-P

    Na to bym akurat nie liczył. Wiem co mówię;)

    > Glapinski niekoniecznie - nie wiadomo czy ma mozliwosci i/lub kompetencje.

    O kompetecje to bym go nie podejrzewał.

    > Ustawowo utworzyc :-)

    Już z dwojga złego to bardziej wierzę w kompetencję sędziów niż "władzy
    ustawodawczej".

    --
    Shrek

  • 67. Data: 2019-10-04 13:04:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 12:48, Shrek pisze:

    > Będzie ciekawiej niż myślałem

    > No ale skąd "od początku było wiadomo"?

    Wiadomo nie było, ale od początku była nieważna.

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2019-10-04 13:07:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 13:04, Liwiusz pisze:

    > Wiadomo nie było, ale od początku była nieważna.

    Wczoraj była ważna, dziś nie jest. Jesteś bogatszy po ćwierć bańki.
    Mateusz lubi to...

    --
    Shrek

  • 69. Data: 2019-10-04 13:24:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 13:07, Shrek pisze:

    > Wczoraj była ważna, dziś nie jest. Jesteś bogatszy po ćwierć bańki.
    > Mateusz lubi to...

    Wczoraj też była nieważna. Dziś po prostu zostało to sądownie stwierdzone.

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2019-10-04 13:28:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 13:24, Liwiusz pisze:

    > Wczoraj też była nieważna. Dziś po prostu zostało to sądownie stwierdzone.

    To przestań spłacać bez wyroku sądu i zobaczysz czy nieważna.

    --
    Shrek