  • 131. Data: 2019-10-08 11:14:09
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 października 2019 11:11:13 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > W dniu wtorek, 8 października 2019 10:27:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >
    > A tak na poważnie:
    > Ciekawe czy któryś z frankowiczów od tej strony sprawę załatwiał
    Próbowali
    http://wgospodarce.pl/opinie/19008-uwaga-frankowiczu
    -czujesz-sie-oszukany-zglos-to-wzor-zawiadomienia-do
    -prokuratury

  • 132. Data: 2019-10-08 11:26:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    >A tak na poważnie:
    >Ciekawe czy któryś z frankowiczów od tej strony sprawę załatwiał
    >Czyli do prokuratora zawiadomienie ze został oszukany przez bank
    >Że ma nielegalne zapisy w umowie to łatwo dzisiaj udowodni wiec
    >prokurator Chyba tak łatwo by nie mógł spławić takiej osoby

    Dzisiaj moze i łatwo udowodni, ale kiedys prokurator mogl kwestionowac
    te nielegalnosc.

    A swoja droga - cos sie dzisiaj zmienilo ?
    TSUE dal tylko wykladnie "co dalej", to sad pytajacy zaczal "w opinii
    sadu zapisy byly abuzywne" ...

    A dzisiaj ... z uwagi na wazny interes spoleczny prokurator powinien
    poprzec banki ? :-)

    Bo jak padna, to spoleczenstwo nie bedzie zadowolone,
    jak frankowicze uniewaznia swoje umowy, to zaraz zlotowkowicze poczuja
    sie poszkodowani,
    i zaczna szukac kruczka :-)

    J.

  • 133. Data: 2019-10-08 23:03:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.10.2019 o 08:49, Liwiusz pisze:

    > Zdanie wewnętrznie sprzeczne - albo uznał za nieważne od chwili wyroku,
    > albo od zawsze.

    Tak albo i nie. Wczoraj była ważna. Od wyroku sądu nieważna od zawsze.
    Taka nieciągłość w chwili orzeczenia:)

    --
    Shrek

  • 134. Data: 2019-10-08 23:06:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.10.2019 o 08:52, Liwiusz pisze:

    > Przecież naliczają - do dnia rozwiązania. A za niezgodne z prawem
    > rozwiązanie - odszkodowanie. Może nie rozumiesz słowa "ważna"? Umowa
    > jest ważna, przed rozwiązaniem trwa (jest ważna), po wypowiedzeniu ulega
    > rozwiązaniu (to nadal ważna umowa, tylko rozwiązana). Jakby była
    > nieważna, to nie byłoby podstawy do "zaległych wynagrodzeń, składek"
    > itp. i dopiero wówczas byłoby to absurdalne.

    Jak jest ważna, to powinny być wynagrodzenia, składki, okres składkowy i
    świadectwo pracy zgodnie z umową - a nie jest.

    --
    Shrek

  • 135. Data: 2019-10-08 23:29:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-08 o 23:03, Shrek pisze:

    > Tak albo i nie. Wczoraj była ważna. Od wyroku sądu nieważna od zawsze.
    > Taka nieciągłość w chwili orzeczenia:)

    Tyle że to tak nie działa. Bo jakby była ważna, to teraz frankowcy nie
    mogliby odzyskać zapłaconych odsetek.

    --
    Liwiusz

  • 136. Data: 2019-10-08 23:30:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-08 o 23:06, Shrek pisze:

    > Jak jest ważna, to powinny być wynagrodzenia, składki, okres składkowy i
    > świadectwo pracy zgodnie z umową - a nie jest.

    Ależ jest - nawet za niezgodnie z prawem rozwiązaną umowę dostaniesz za
    okres jej obowiązywania - wynagrodzenia, składki, świadectwo itp.

    --
    Liwiusz

  • 137. Data: 2019-10-09 18:01:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.10.2019 o 23:29, Liwiusz pisze:

    > Tyle że to tak nie działa. Bo jakby była ważna, to teraz frankowcy nie
    > mogliby odzyskać zapłaconych odsetek.

    Jak to działa to się dopiero okaże. Natomiast nie jest tak, że umowa
    jest nieważna od zawsze bo ty tak uznałeś.

    --
    Shrek

  • 138. Data: 2019-10-09 18:02:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.10.2019 o 23:30, Liwiusz pisze:

    > Ależ jest - nawet za niezgodnie z prawem rozwiązaną umowę dostaniesz za
    > okres jej obowiązywania - wynagrodzenia, składki, świadectwo itp.

    Bzdura. Dostajesz po przywróceniu trzy miesięczne wynagrodzenie.

    --
    Shrek

  • 139. Data: 2019-10-09 18:21:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Jak to działa to się dopiero okaże. Natomiast nie jest tak, że umowa
    >jest nieważna od zawsze bo ty tak uznałeś.

    No, sad jakos uzna. A jak ... kto wie.

    W wyroku TSUE jest cos typu "gdyby sąd uznal, że po usunięciu warunkow
    umowa nie moze NADAL obowiazywac ...", ale jest tez i o
    uniewaznieniach.

    J.

  • 140. Data: 2019-10-09 18:59:46
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 9 października 2019 18:24:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > W wyroku TSUE jest cos typu "gdyby sąd uznal, że po usunięciu warunkow
    > umowa nie moze NADAL obowiazywac ...", ale jest tez i o

    Mnie zastanawia ten fragment orzeczenia:

    "Trybunał orzekł jednak, że rzeczony art. 6 ust. 1 nie stoi na przeszkodzie
    temu, by sąd krajowy miał możliwość zastąpienia nieuczciwego postanowienia
    umownego przepisem prawa krajowego o charakterze dyspozytywnym albo przepisem
    mającym zastosowanie, gdy strony danej umowy wyrażą na to zgodę, przy czym
    możliwość ta jest ograniczona do przypadków, w których usunięcie nieuczciwego
    postanowienia umownego zobowiązywałoby sąd do unieważnienia umowy jako całości,
    narażając tym samym konsumenta na szczególnie szkodliwe skutki, tak że ten
    ostatni zostałby tym ukarany"

    Usuwamy nieuczciwy warunek, unieważniamy umowę, a wtedy konsument naraża się na
    "bycie ukaranym"? Czym i przez kogo może być "ukarany" i co to za "szczególnie
    szkodliwe skutki", skoro unieważniliśmy umowę?

    Pozdr-
    -Rowerex