    From: "arek - ale inny" <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Fotoradar i zaświadczenie o niekaralności
    Date: Thu, 21 Feb 2008 06:19:04 +0100

    Zostałem złapany na fotoradar - 53km/h na ograniczeniu do 30. Ograniczenie
    było przy wykopie przez ulicę, radar stał 200 metrów dalej, za skrzyżowaniem
    w kształcie litery T (mój pas ruchu to "daszek" litery). Zdjęcia wyszły po
    pół roku, sprawa w sądzie bez mojego udziału, grzywna.
    I pytania:
    1. nie było odwołania zakazu - czy znak obowiązuje do pierwszego
    skrzyżowania (tego T) czy do pierwszego typu + (wylot bocznej ulicy od
    strony mojego pasa ruchu)?
    2. czy mogę teraz dostawać zaświadczenia o niekaralności?

    Bo trochę się obawiam, że ktoś jadący 160km/h przy ograniczeniu do 90 ma
    możliwość zapłacenia mandatu i jest wolny, a ja za 23 km/h mogę nie mieć
    szans na pracę w której konieczne jest takie zaświadczenie. A już polityka
    policji jest dla mnie bez sensu: stawiać radar tam, gdzie się na 100% kogoś
    złapie (bo ludzie wiedzą, że remont dawno się skończył, przejeżdżają przez
    dziurę zsypaną gruzem i dodają gazu) i wyciągać foty po pół roku, kiedy już
    nawet mandatu nie wolno dać...

    pozdrówka
    Arek