  • 61. Data: 2007-09-10 00:24:50
    Temat: Re: Fotoradar 2 kierowcow
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:

    > I oni odesla policje do wlasciciela samochodu z racji alternatywy
    > "wlasciciel lub posiadacz". I co im zrobisz?

    Nic. Dostaną wezwanie do sądu grodzkiego i tam im powtórzą to samo pytanie.
    Jak sędziemu powtórzą to samo to raczej usłyszą żeby nie filozofowali i
    raczej usłyszą grzywnę znacznie wyższa niż by się spodziewali.
    Koniec kropka. Jak chcą to się mogą odwoływać.

  • 62. Data: 2007-09-10 00:33:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szymon wrote:

    > i jeszcze z innej beczki - czy jak mam 10 potencjalnych klientów na moje
    > auto, oni sobie im jeżdżą, a ja mam listę z ich danymi osobowymi oraz czasem
    > korzystania z mojego samochodu - to czy taką bazę muszę zgłaszać do tego
    > całego urzedu, który takie bazy rejestruje?

    Nie.
    Sa wyjątki, już nie pamiętam dokładnie jakie, ale coś tam jest na temat
    małych baz, których powstanie wynika z obowiązku ich posiadania i
    których koszt rejestracji jest niewspolmiernie wysoki.W każdym razie cos
    by się pewnie znalazło.

    > Dlaczego nie mogę zażądać, by mój niedoszły kontrahent zniszczył ksero moich
    > dokumentów?
    Bo on ma obowiązek twoje dane posidac
    Tak samo jak nie możesz od banku zażądać aby usuneli dane o zamkniętym
    przez ciebie rachunku.

    > Co mnie obchodzą jego obowiązki - jak ja mam swoje prawa, a
    > jednym z nich, konstytucyjnym, jest prawo do prywatności?

    Niestety twoje prawo do prywatności jest ograniczone obowiązkami
    nałozonymi na innych i nic na to nie możesz poradzić.

    Nie uważam, żeby
    > tak błaha sprawa, jak mozliwość ukarania kogoś 100zł mandatem mogła rodzić
    > dla mnie tak poważne skutki, że ktoś prywatnie trzyma sobie moje dane (np.
    > adres, wiek, nr pesel) 10 lat... - to oczywiście myśli laika, nie prawnika.

    Jeśli nie chcesz aby on twoje dane posiadał nie jeździj jego samochodem,
    nie otwieraj konta w banku. To jest właśnie twoje prawo do prywatności.

  • 63. Data: 2007-09-10 03:41:41
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:
    > Ale ten paragraf w ogóle nie wspomina o żadnym zamiarze
    > Ani zamiarze wskazania, a ni zamiarze niewskazania. W ogole tam nie ma o
    > tym mowy.

    a czytałeś kiedyś część ogólną kodeksu wykroczeń?

    KG

  • 64. Data: 2007-09-10 05:05:50
    Od: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Inaczej.
    > Ty masz przywilej otrzymania mandatu w ciągu 30 dni.
    > po tym czasie sprawa z definicji idzie do sadu grodzkiego.

    A "ile" po tym czasie? Bez ograniczeń?
    Pozdrawiam
    Szymon

  • 65. Data: 2007-09-10 05:49:22
    Od: "Damian / / /" <w...@...x.c.a.r.p.l>

    Użytkownik "Miniaczek"
    > pomozecie ???

    A przypadkiem nie kierowal wtedy Twoj kolega, obywatel np. Madagaskaru ?
    Zazwyczaj dziala - gdy nie widac foto...

  • 66. Data: 2007-09-10 07:30:19
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 10-09-2007 o 01:50:07 witek <w...@g...pl.invalid>
    napisał(a):

    > Jak to nie jest posiadaczem jak jest posiadaczem.
    > Posiadaczem jest ten kto posiada pojazd we władaniu, a nie ten kto rości
    > sobie jakiekolwiek prawa własności do tegoś pojazdu.

    To przepis poprosze na to. Bo wlasne gdybanie ustawy nie stanowi.

    > ten sam. Posiadacz ma obowiązek ....

    Przepis na to, ze osoba, ktorej pojazd powierzono jest jego posiadaczem.

    > przy czym nie można powierzyć samochodu rodzinie, a co najwyżej osobie.
    > I tą osobę masz obowiązek wskaząc.

    Raz jeszcze - przepis. Tym razem, ze powierzyc mozna tylko jednej osobie.

    > dlaczzego nonsens. pytanie zostanie zadane osobie ktora wskazesz.
    > jesli powie nie wiem, dostanie mandat za to ze nie wie.

    W przepisie nie ma nic o "osobie". Przepis nie nakazuje pokazania palcem
    konkretnej osoby. Nie wyklucza podania kregu osob - powiernikow.

    > niestety nie masz racji
    > lub oznacza że każdy z nich z osobna może zostac o to zapytany.

    Rety. Skoro sie tam znalazlo, dosc niefortunne, "lub", nalezy domniemywac,
    ze nie znalazlo sie tam bez powodu. W przypadku proby ukarania za zlamanie
    tego przepisu nalezy przyjac wlasnie ta interpretacje.

    Inaczej (przyklad abstrakcyjny): "Obywatele A i B przeszli an czerwonym
    swietle. Policja ich zatrzymala. Obowiazek okazania dokumentow ma A lub
    B". To co? Obaj maja ten obowiazek?

    Gdyby ustawodawca chcial przekazac, ze obie strony - wlasciciel i
    posiadacz - maja obowiazek wskazania komu powierzyli pojazd, uzylby innego
    zwrotu. Ew. rozbil na dwa punkty.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 67. Data: 2007-09-10 07:33:18
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 10-09-2007 o 02:24:50 witek <w...@g...pl.invalid>
    napisał(a):

> [...]
    > Jak sędziemu powtórzą to samo to raczej usłyszą żeby nie filozofowali i
    > raczej usłyszą grzywnę znacznie wyższa niż by się spodziewali.

    Raczej nie. Przepis nie moze byc rozpatrywany, w przypadku watpliwosci co
    do zamiarow ustawodawcy, na niekorzysc owych powiernikow.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 68. Data: 2007-09-10 07:49:37
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > 1) powiedziec ze nie pamietam bo jeszdzilismy setki km miesiecznie,
    > zgodnie z prawda.

    Dokładnie tak powiedz. Mandatu nie unikniesz, ale nikt nie dostanie punktów.
    Sprawdzone na własnej skórze, miesiąc temu. To jest zaleta aut na firmę,
    firmie nie można dać punktów ;-).

  • 69. Data: 2007-09-10 11:56:51
    Od: l...@i...eu

    > Ma wskazac, a nie ma miec chęć, jakakolwiek by ona nie byla.

    Stefański R.A. ABC 2005 stan prawny: 2005.04.20
    Komentarz do art. 78 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
    (Dz.U.03.58.515), [w:] R.A. Stefański, Prawo o ruchu drogowym. Komentarz, Dom
    Wydawniczy ABC, 2005, wyd. II.

    (...) Właściciel pojazdu wykona ten obowiązek, gdy wskaże osobę, której oddał
    pojazd do kierowania; wówczas obowiązek ten przechodzi na tę osobę. Osoby te
    zwolnione są z tego obowiązku w razie wykazania, że użycie pojazdu nastąpiło
    bez ich zgody, np. w razie kradzieży lub samowolnego użycia pojazdu.
    Wykonaniem obowiązku będzie wskazanie alternatywnie osoby, która mogła
    kierować pojazdem w oznaczonym czasie, co może mieć miejsce wówczas, gdy kilku
    domowników korzysta z pojazdu, a klucze do niego znajdują się w miejscu
    dostępnym dla nich wszystkich. W takiej sytuacji może nie dojść do ustalenia
    osoby, która kierowała pojazdem w określonym czasie i miejscu.

    To powinno trochę rozwiać problem. Z resztą były już wyroki w takich sprawach
    (niestety nie dysponuję namiarami). Było 2 kierowców ale mieli zamazane twarze
    na zdjęciu z fotoradaru. Tekst był prosty - Wysaoki Sądzie albo ja jechałem w
    tym momencie albo mój kolega - nie pamiętam. Sprawa została odrzucona z tyt
    niemożności wskazania "sprawcy".

  • 70. Data: 2007-09-10 14:14:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:

    > To przepis poprosze na to. Bo wlasne gdybanie ustawy nie stanowi.

    no wybacz.
    na podstawy prawa to do podstawówki.

    resztę bredni wyciąłem