  • 11. Data: 2007-09-09 09:38:02
    Temat: Re: Fotoradar 2 kierowcow
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 09-09-2007 o 09:44:58 witek <w...@g...pl.invalid>
    napisał(a):

    > A masz obowiązek wiedzieć.

    Co chwila ktos uzywa tego przepisu, nie wiedzac o co w nim chodzi.
    Przeczytaj go raz jeszcze dokladnie i zastanow sie co on - dokladnie -
    oznacza. Nie istnieje obowiazek wskazania osoby, ktora prowadzila samochod
    w danym czasie.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 12. Data: 2007-09-09 10:07:15
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:
    > uwierz mi, ze nie beda sie szarpac o mandat za 100 zl kto prowadzil.
    > W sadzie grodzkim z art 97 KW dostaną znacznie wiecej.

    z art.65 par 2 raczej

    KG

  • 13. Data: 2007-09-09 12:18:12
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jasko Bartnik wrote:

> [...]
    > Przeczytaj go raz jeszcze dokladnie i zastanow sie co on - dokladnie -
    > oznacza. Nie istnieje obowiazek wskazania osoby, ktora prowadzila

    Oczywiście, że istnieje, tyle że pośrednio. Skoro jest zdjęcie jadącego
    samochodu, to na 99% ktoś za kierownicą siedział. Czyli możliwości są
    dwie: albo prowadził ten, komu samochód powierzył powiedzmy właściciel
    (ma obowiązek wiedzieć komu), albo on nie prowadził, tylko również komuś
    powierzył (też ma obowiązek wiedzieć komu). Nie ma wyjścia, w takim
    łańcuszku na końcu *musi*[1] się znaleźć kierowca.

    [1] Oczywiście jeżeli wszyscy mówią prawdę, ale rozmawiamy o prawie a
    nie o moralności.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 14. Data: 2007-09-09 12:39:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fc0oar$5fo$1@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

    > Nie ma wyjścia, w takim łańcuszku na końcu *musi*[1] się znaleźć kierowca.
    Nie daj boże mieć Alzheimera. Można zostać ukaranym za chorobę. ;)
    Możliwe jest też i łatwiej umoczyć - nadużyć na jakiejś imprezie napojów
    wyskokowych, nie dopilnować kluczyków, które diabli wiedzą kto wziął i
    gotowe.
    Facet leżał nawalony jak nosorożec, nikomu auta nie powierzał, nic nie
    pamięta ani on ani nikt inny ale kara musi być.
    Nie ma jak dobre prawo.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2007-09-09 13:27:58
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

> [...]
    > łańcuszku na końcu *musi*[1] się znaleźć kierowca.
    >
    > [1] Oczywiście jeżeli wszyscy mówią prawdę, ale rozmawiamy o prawie a nie

    No dobrze, a co z taka sytuacją: załóżmy że wracając z zagranicy planuje
    odpocząć sobie na jakimś parkingu ale tankując /już w kraju/ podszedł do
    mnie na stacji autostopowicz i spytał czy go podwiozę, zgodziłem się i
    jechaliśmy juz razem, jak wspomniałem że planuję troche odpocząć powiedział
    że on może poprowadzić przez jakiś czas, pokazał nawet PJ ale danych nie
    zapamiętałem.... co w takiej sytuacji? Historia prawdziwa ale na szczęście
    nie było żadnego zdjątka z fotoradaru..... a gdyby było?

  • 16. Data: 2007-09-09 15:07:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Paweł wrote:

    > Przecież w tym przypadku właściciel wie komu powierzył samochód do UŻYWANIA i
    > to nie właściciela się czepiają.

    tam jest jeszcze słowo posiadacz

  • 17. Data: 2007-09-09 15:09:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.S wrote:

> [...]
    > zapamiętałem.... co w takiej sytuacji? Historia prawdziwa ale na szczęście
    > nie było żadnego zdjątka z fotoradaru..... a gdyby było?

    zapłaciłbys za niewskazanie kto prowadził, a sprawe z "fotoradaru" by
    umorzono ze wszgledu na niewykrycie sprawcy.

  • 18. Data: 2007-09-09 15:13:23
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 09 Sep 2007 10:09:37 -0500, witek napisał(a)
    w:<news:fc12bi$ain$6@inews.gazeta.pl>:

    > zapłaciłbys za niewskazanie kto prowadził

    A jak udowodnisz zamiar niewskazania?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 19. Data: 2007-09-09 15:16:55