  • 21. Data: 2007-01-14 17:50:59
    Temat: Re: Fotografowanie kolei - pytanie prawne (istnieje jakiś zakaz?)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mauser50 wrote:

    > wyrażając sie kolkwialnie mogą Ci skoczyć ponieważ do wydawania poleceń
    > mają tylko w granicy obiektu lub obszaru chronionego czyli np. wewnątrz
    > obiektu.

    Wewnątrz takich poleceń też nie mogą wydawać.

  • 22. Data: 2007-01-14 17:52:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    don ki chot wrote:

    > jeżeli ktoś chce fotografowac moją firmę a ja mu nie pozwalam, to naruszam
    > prawo?

    Nie pozawalać sobie możesz, ale nikt nie ma obowiązku respektować tego
    twojego "zakazu".

  • 23. Data: 2007-01-14 17:54:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojciech "Spook" Sura wrote:
    > fotografowania obiektów (*nie rządowych* bo np. obiektów wojskowych
    > fotografować nie można),

    Można.

    [ciach]

    > Powyższy link wskazuje do Google Maps w których jest zdjęcie satelitarne
    > obszaru na którym znajduje się wrocławska Wyższa Szkoła Oficerska. Są
    > tam oczywiście koszary i znaki, że fotografować nie wolno.

    I co z tego? Równie dobrze mogą być znaki zakazu oddychania, patrzenia
    czy noszenia czerwonych skarpetek.

    > Co więcej, dla potencjalnego terrorysty takie zdjęcia (ie. satelitarne)
    > są chyba cenniejsze niż zdjęcia zrobione z poziomu ziemi.

    Jakże ty mało wiesz o świecie...

  • 24. Data: 2007-01-14 20:13:29
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Staszek27" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Z góry dziękuję za konkretną odpowiedź!

    Zakazu fotografowania nie ma, natomiast jest zakaz przebywania na terenie
    kolejowym bez zezwolenia. Czyli focić możesz do upadłego, ale z terenów
    ogólnodostępnych - perony, kładki dla pieszych itp. miejsca. Natomiast na
    szlaku teren kolejowy to nasypy, mosty i wiadukty kolejowe. W przypadku
    braku nasypów kończy się on 3 metry od skrajnej szyny. Jeśli więc stoisz
    powiedzmy 4 metry od torów, to nikt nie ma prawa robienia zdjęć Ci zabronić.

    --
    Marcin Wasilewski

    polska kolej w obiektywie:
    http://www.ostbahn.pl

  • 25. Data: 2007-01-14 20:51:39
    Od: "Staszek27" <s...@g...com>

    Serdecznie dziękuję za odpowiedzi. Chyba jednak tak czy tak, przejdę
    się do naczelnika stacji, bo nie bawią mnie gadki typu: "a jest", "a
    nie prawda", itp. Dopiero gdy ten się sprzeciwi, poproszę o pokazanie
    stosownego przepisu.
    Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź!

  • 26. Data: 2007-01-14 21:06:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > natomiast jest zakaz przebywania na
    > terenie kolejowym bez zezwolenia.

    Niemniej jednak warto zaznaczyć, że oczywiście zdjęć to w żaden sposób
    nie dotyczy.

  • 27. Data: 2007-01-14 21:27:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    wiadomości news:mjiq74-lm6.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Niemniej jednak warto zaznaczyć, że oczywiście zdjęć to w żaden sposób
    > nie dotyczy.

    Zwał, jak zwał, tzn. jeśli np. ktoś będzie się z aparatem pętać po górce
    rozrządowej, czy innej "szopie" (slangowo taka zajezdnia dla
    pociągów/lokomotyw). To za robienie zdjęć mandatu nie otrzyma, ale za
    przebywanie na terenie kolejowym jak najbardziej. Czyli podsumowując focić
    wolno, ale jeśli robi się to z terenu kolejowego, to popełnia się
    wykroczenie zagrożone mandatem karnym, poprzez sam fakt przebywania w tym
    miejscu.

  • 28. Data: 2007-01-15 08:57:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Zwał, jak zwał, tzn. jeśli np. ktoś będzie się z aparatem pętać po
    > górce rozrządowej, czy innej "szopie" (slangowo taka zajezdnia dla

    Ahem - znowu wprowadzasz lekkie zamieszanie: nie jest ważne, czy się
    pęta z aparatem, czy z bukietem kwiatków, czy w ogóle z pustymi rękoma ;)

  • 29. Data: 2007-01-15 12:29:05
    Od: "pieknylolo83" <p...@t...pl>

    Staszek27 napisał(a):
> [...]
    > zabraniałyby fotografować kolej (lokomotywy, wagony, obiektowy
    > kolejowe)? Wszyscy pracownicy PKP i PLK zgodnie twierdzą, że istnieje
    > i mam się natychmiast wynosić. Więc moje pytanie - czy mają prawo?
    > Najchętniej powiedziałbym, że nie ma racji, a jak chce może
    > dzwonić po policję/SOK. Większość by to zgasiło (choć może nie,
    > znając ich przekonanie o swojej idealności i wszechwiedzy), ale na
    > pewno znajdzie się wreszcie jakiś gorliwy i wtedy... Mogłoby być
    > trochę nieprzyjemnie gdyby taki przepis rzeczywiście istniał... Czy
    > tak jest, czy może jestem wyganiany bezprawnie?

    Zapytaj tutaj:
    http://poradniaprawna.forall.pl/phpBB2/index.php?sid
    =4acc7b019ae297d1873f100a97d44551

    Na twoje pytanie odpowiedzi udzieli praktykujacy prawnik.

  • 30. Data: 2007-01-17 07:34:44
    Od: "ksli" <k...@p...onet.pl>

    .

    > Natomiast ciekawi mnie inna rzecz:
    >
    > http://tinylink.com/?UAODG4Ftrz
    >
    > Powyższy link wskazuje do Google Maps w których jest zdjęcie satelitarne
    > obszaru na którym znajduje się wrocławska Wyższa Szkoła Oficerska.

    niechaj to narodowie wżdy postronni znają
    że Polacy nie gęsi i swoje google maps mają:

    oto pod adresem geoportal.gov.pl

    jest nasza rządowa strona z mapami lotniczymi Polski
    na których zdażyło mi się policzyć czołgi w jednostkach wojskowych

    pozdrawiam
    ksli