  • 11. Data: 2007-01-14 13:00:44
    Temat: Re: Fotografowanie kolei - pytanie prawne (istnieje jakiś zakaz?)
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    don ki chot wrote:
    > jeżeli ktoś chce fotografowac moją firmę a ja mu nie pozwalam, to naruszam
    > prawo?

    Nie, korzystasz z wolności słowa. Ale nie masz możliwości tego "nie
    pozwalania" wyegzekwować, możesz co najwyżej uprzejmie prosić.

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2007-01-14 13:07:58
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    don ki chot wrote:
    > jeżeli ktoś chce fotografowac moją firmę a ja mu nie pozwalam, to
    > naruszam prawo?

    No właśnie o to pytam. Bo jeśli nie ma ustawy, która zabrania fotografować
    firmę bądź nie ma ustawy, która zezwala na zabranianie fotografowania
    obiektów (*nie rządowych* bo np. obiektów wojskowych fotografować nie
    można), to chyba możesz sobie zakazywać, a każdy i tak może fotografować.

    Natomiast ciekawi mnie inna rzecz:

    http://tinylink.com/?UAODG4Ftrz

    Powyższy link wskazuje do Google Maps w których jest zdjęcie satelitarne
    obszaru na którym znajduje się wrocławska Wyższa Szkoła Oficerska. Są tam
    oczywiście koszary i znaki, że fotografować nie wolno.

    Co więcej, dla potencjalnego terrorysty takie zdjęcia (ie. satelitarne) są
    chyba cenniejsze niż zdjęcia zrobione z poziomu ziemi.

    Nie ma tu ponadto mowy chyba o "przedawnieniu" zdjęć - niewiele zmieniło się
    w przeciągu ostatnich lat w zabudowie tego ośrodka (wiem z widzenia).

    Jak to się ma do polskiego prawa?

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 13. Data: 2007-01-14 13:10:52
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    mauser50 wrote:
    > Komisariat Policji, czy Wojewódzką Komende Uzupełnień. Nawet jeśli by

    Na Wojewódzkiej Komendzie Uzupełnień - jako na obiekcie wojskowym - wiszą
    znaki "oficjalne" o zakazie fotografowania. Na bankach i komisariatach -
    AFAIK - takich znaków nie ma.

    Nie wiem, czy prawo polskie nie wypowiada się o fotografowaniu obiektów
    wojskowych?

    > Z poważaniem mauser50

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 14. Data: 2007-01-14 13:35:22
    Od: "AB" <A...@w...pl>

    Lub takie cacka http://forwardme.de/63e847.go

  • 15. Data: 2007-01-14 13:42:25
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> napisał w
    wiadomości news:eod9v9$gik$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > firmę bądź nie ma ustawy, która zezwala na zabranianie fotografowania
    > obiektów (*nie rządowych* bo np. obiektów wojskowych fotografować nie

    A od kiedy nie można fotografowac obiektów wojskowych ?? Jakas nowa ustawa w
    ostatnich tygodniach się pojawiła ??

    Pozdrawiam Przemek

  • 16. Data: 2007-01-14 13:43:47
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> napisał w
    wiadomości news:eoda4m$gsb$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > AFAIK - takich znaków nie ma.
    >
    > Nie wiem, czy prawo polskie nie wypowiada się o fotografowaniu obiektów

    Poczytaj archiwum grupy i gazety sprzed kilku (nastu) tygodni :)))

    Pozdrawiam Przemek

  • 17. Data: 2007-01-14 16:10:59
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

    > Na Wojewódzkiej Komendzie Uzupełnień - jako na obiekcie wojskowym - wiszą
    > znaki "oficjalne" o zakazie fotografowania.

    Wisza, bo nikt sie nie pofatygowal aby je sciagnac.

    > Nie wiem, czy prawo polskie nie wypowiada się o fotografowaniu obiektów
    > wojskowych?

    Juz nie

    Jacek

  • 18. Data: 2007-01-14 17:48:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    japo wrote:

    > sie ktos doczepi, choc to nieco absurdalne.. Kolejna rzecz-choć to może mieć
    > jeszcze jakieś "umowcowanie" - nie ma szans na sfotografowanie butików w
    > centrach handlowych..

    Jak nie ma, jak są ;->

  • 19. Data: 2007-01-14 17:49:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Staszek27 wrote:
    > Witam!
    > Mam pytanie natury prawnej: czy istnieje jakiś przepis, ustawa, które
    > zabraniałyby fotografować kolej (lokomotywy, wagony, obiektowy

    Nie ma.

    > kolejowe)? Wszyscy pracownicy PKP i PLK zgodnie twierdzą, że istnieje
    > i mam się natychmiast wynosić. Więc moje pytanie - czy mają prawo?

    Nie mają.

  • 20. Data: 2007-01-14 17:50:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    don ki chot wrote:

    > może poprostu właściciel sie nie zgadza?

    A co mnie to obchodzi?

    > chyba należy uszanowac jego wole,
    > hm?

    To jest pl.soc.prawo, a nie pl.wola