  • 1. Data: 2006-11-29 16:29:15
    Temat: Fotografie zabytków
    Od: "PP" <p...@i...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów

    Mam następujący problem.

    W mojej kolekcji jest kilkaset fotografii zabytków oraz różnych miejsc
    fotografowanych w kilku miastach w Polsce. Nie są to zdjęcia nowoczesnych
    obiektów ale starych zabytków, kościołów z zewnątrz, synagog, kamienic,
    zaułków, bram, podwórek itp. Wszystkie fotografie są mojego autorstwa.

    Od pewnego czasu noszę się z zamiarem opublikowania/wydania w celu
    komercyjnym części z nich i w związku z tym mam pytanie: czy na wydrukowanie
    albumu, pocztówek, kalendarzy itp. które zawierają zdjęcia opisane powyżej
    muszę mieć jakieś pozwolenia. Jeżeli jest to np. Wawel w Krakowie, Synagoga,
    kościół lub podwórko kamienicy, stary pomnik oraz czy mogę mieć z tego
    tytułu problemy, np. z urzędem miasta, gminą żydowską w przypadku synagog
    itp.

    pozdrawiam i czekam na odpowiedzi za które z góry dziękuję,

    Paweł

  • 2. Data: 2006-11-29 20:50:59
    Temat: Re: Fotografie zabytków
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PP" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    O ile zdjęcia są Twojego autorstwa, to nikt nie ma prawa czynić Ci żadnego
    wstrętu z tego tytułu. Jest kilka wyjątków. ale dotyczą one naruszenia praw do
    wizerunku. czyli unikał bym w takiej fotografii twarzy osób, chyba, ze stanowią
    ewidentnie tło dla fotografowanego zabytku.