    From: "-=<ZLOTY>=-" <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Firma windykatorska
    Date: Thu, 20 Jun 2002 15:38:50 +0200

    Witam !

    Mam taką sprawę:
    Kilka lat temu byłem użytkownikiem jednej z sieci komórkowych. Po pewnym
    czasie użytkowania przstałem płacić rachunki i po 3 miesiącach wyłączyli mi
    telefon. Przyszło wypowiedzenie umowy wraz z kwota jaką im zalegam.
    Zapłaciłem zaległości i myślałem że jest OK (mam na wszystko faktury). Jakie
    było moje zdziwienie kiedy wczoraj dostałem pismo od firmy windykatorskiej
    że zalegam im jakieś pieniądze za telefon komórkowy. Kwota ta nie jest duża
    bo 220 zł, ale zawsze coś. Dzwonie do firmy i mówie że spłaciłem wszystko i
    że mam na to papiery, oni mówią że mają papiery że nie zapłaciłem oststniej
    faktury i mam 7 dni na zapłate.
    Ciekawostką jest to że firma windykatorska wysłała do mnie pismo dokładnie
    tydzień przed upływem 3 lat od rozwiązania umowy o telefon.
    Nie mam zamiaru tego płacić, bo wg mnie nic nie zalegam i moje pytanie jest
    takie: czy istnieje jakiś przepis mówiący o przedawnieniu takich zaległości,
    bo coś mi się kiedyś obiło o uszy a dodatkowo zastanowił mnie ten termin w
    jakim dostałem pismo.

    Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.