  • 11. Data: 2009-09-16 14:35:32
    Temat: Re: Fikcyjne dane przy prywatnych badaniach
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Papa Smerf wrote:

    > może zamiast podawać fikcyjne dane spytaj się w jakim celu żądają od
    > ciebie twich danych (konbkretna podstawa prawna) jeśli ci takowej nie
    > podadzą, bądz będzie to ich jakieś widzimisie to znaczy że takich danych
    > nie potrzebują i im ich nie podawaj, w każdym razie zawsze podanie
    > imienia i nazwiska przyda się żeby wystawili ci imienny rachunek za
    > wykonaną uysługę!:O)

    Jak sie napatocze to zacytuje.
    Podstawa prawna jest, chodzi o wyłapanie osób, które ewenutalnie mogą
    przenosić jakąś chorobę zakaźną.

  • 12. Data: 2009-09-16 15:12:09
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "witek" napisał:
    > Podstawa prawna jest, chodzi o wyłapanie osób, które ewenutalnie mogą
    > przenosić jakąś chorobę zakaźną.

    skoro jest to bez problemu powini podać!:O)

  • 13. Data: 2009-09-16 16:37:55
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Cugzak pisze:
    > Czy powinienem przyznać się do prawdziwych danych czy po
    > prostu olać sprawę i zarejestrować się już na "poprawny" pesel w innej
    > placówce?

    Popraw ten pesel tak aby zgadzala sie suma kontrolna (zmieni sie tylko
    ostatnia cyfra) i wsio.

  • 14. Data: 2009-09-16 17:04:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cugzak wrote:

    > Od kilku lat intensywnie korzystam z prywatnej służby zdrowia.
    > Od początku podawałem fikcyjne dane

    Poradnia zdrowia psychicznego?

  • 15. Data: 2009-09-16 17:45:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Papa Smerf wrote:

    > skoro jest to bez problemu powini podać!:O)

    pewnie tak, przy czym pielęgniarka czy nawet szef przychodni
    niekoniecznie musi ją mieć pod ręką.
    Oni działaj na podstawie jakis tam wytycznych z gory i niekoniecznie
    musza znac uzasadnienie. Ale jak sie postaraja to na pewno je dostana.

  • 16. Data: 2009-09-16 18:13:08
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "witek" napisał:
    > pewnie tak, przy czym pielęgniarka czy nawet szef przychodni niekoniecznie
    > musi ją mieć pod ręką.

    nie powinna mieć pod ręką czegoś co jest związane bezpośrednio z pracą jaką
    wykonuje, ciekawe?:O)
    ona to powinna mieć wykute na pałe!!!!:O)

    a jak nie wiedzą po co czegoś chcą, to szloda tego komentować, w takim
    wypadku wystarczy że pytajacy poinformuje pielęgniarkę że istnieje cos
    takiego jak ustawa o ochronie danych osobowych i jeśli ktoś chce je
    archiwizować i je przetwarzać to powinien ją znać i do niej się stosować i
    po dyskusji!!!!!!!!! (śmierć głupim pielęgniarkom)

    > Oni działaj na podstawie jakis tam wytycznych z gory i niekoniecznie musza
    > znac uzasadnienie. Ale jak sie postaraja to na pewno je dostana.

    i pewnie jak ci każą podać długość penisa to też podasz bo mają jakieś tam
    wytyczne?:O)

  • 17. Data: 2009-09-16 19:08:54
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    Cugzak <c...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > (...) Czy powinienem przyznać się do prawdziwych danych czy po
    > prostu olać sprawę i zarejestrować się już na "poprawny" pesel w innej
    > placówce?
    To zależy od tego, co chcesz osiągnąć.

    > Jak ta sytuacja ma się pod względem prawnym.? (PS. Pod nikogo się
    > nie podszywam, po prostu wszystkie dane są wymyślone.)
    Tak sobie myślę:
    1) poświadczenie nieprawdy w dokumentacji medycznej,
    2) problem z prawidłowością złożenia oświadczenia woli - zgody na leczenie,
    ewent. zgody na informowanie innych osób o stanie Twojego zdrowia,
    3) problemy w razie powikłań - leczony był X, teraz z krwawiącym brzuchem
    zgłasza się Y,
    4) problemy dowodowe w przypadku ewent. roszczeń o szkody - jw.,
    5) podanie daty urodzenia z tego samego roku może być niewystarczające, by
    ustalić stan faktyczny, np. obowiązkowymi szczepieniami na chorobę X objęto
    dzieci urodzone od 1 lipca danego roku czy nieznane niepożądane działania
    płynu Lugola (nie wiadomo, czy objęty byłeś akcją czy nie),
    6) generalnie słabo będzie w chwili, w której ktoś będzie musiał za Ciebie
    podejmować decyzje dot. Twojego leczenia.

    GK

  • 18. Data: 2009-09-16 19:53:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Papa Smerf wrote:

    > nie powinna mieć pod ręką czegoś co jest związane bezpośrednio z pracą
    > jaką wykonuje, ciekawe?:O)
    > ona to powinna mieć wykute na pałe!!!!:O)

    Nie.
    Tak samo jak ty nie masz wykute na pałę wielu ustaw.
    Jak w sklepie znajdziesz towar na półce z ceną niższą niż na kasie i
    zażądasz ceny jak z półki, to kasjerka powinna ci odpalić "podstawę
    prawną poproszę" A ty w tym momencie powinienś z marszu wyrecytować jej
    odpowiednie paragrafy. Potrafisz? Wątpie.
    To dlaczego inne normy stosujesz do siebie, a inne do innych?

> [...]
    > archiwizować i je przetwarzać to powinien ją znać i do niej się stosować
    > i po dyskusji!!!!!!!!! (śmierć głupim pielęgniarkom)

    głupi to narazie ty jesteś.

    > i pewnie jak ci każą podać długość penisa to też podasz bo mają jakieś
    > tam wytyczne?:O)

    Nie. Poproszę o wyjaśnienie i poczekam z podaniem danych aż mnie
    przekonają, że takie dane muszę im podać.
    Ale nie będę żądał od pielęgniarki, recytowania ustaw stojąc przede mną
    na baczność.

  • 19. Data: 2009-09-16 20:06:20
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > (...) A ty w tym momencie powinienś z marszu wyrecytować jej
    > odpowiednie paragrafy. Potrafisz? Wątpie.
    > To dlaczego inne normy stosujesz do siebie, a inne do innych?
    Halo, halo, tu Ziemia, tfu, Unia Europejska. Mówimy o placówce medycznej -
    podmiocie profesjonalnym.

    Pielęgniarka niekoniecznie, ale standardy leczenia powinny być oparte (między
    innymi) o podstawę prawną. Wzory procedur chyba znajdują się w placówce,
    przynajmniej te, które wykonywane są przy każdym pacjencie? Szybkie
    odnalezienie procedury, a tam podana podstawa prawna?

    GK

  • 20. Data: 2009-09-16 20:13:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    GK wrote:

> [...]
    > przynajmniej te, które wykonywane są przy każdym pacjencie? Szybkie
    > odnalezienie procedury, a tam podana podstawa prawna?

    oczywiscie. Jak zapyta to pewnie dostanie, może nawet na poczekaniu
    jeśli okaże się, że nieznajomość prawa trzeba wyjaśniać więcej niż
    jednej osobie.

    Po jakimś czasie zapewne dla świętego spokoju i pielęgniarka będzie
    miała odpowiedni papierek przy sobie, który będzie wręczała
    delikwentowi, żeby się odwalił.