  • 1. Data: 2009-09-15 08:54:15
    Temat: opuszczenie lokalu - obowiazki najemcy?
    Od: "topi" <t...@g...pl>

    witam serdecznie,
    w zeszlym tygodniu rozwiazalem umowe z wlascicielem lokalu, rozwiazanie bylo
    za porozumieniem stron z niezlymi wczesniejszymi przejsciami... :/ bylo
    minelo
    teraz chyba jest nowa osoba ktora z wlascicielem lokalu podpisala umowe bo
    wnosi swoje wyposazenie etc.
    ja, w sumie juz pare dni po teoretycznym opuszczeniu lokalu, wynioslem
    reszte wyposazenia i mebli.

    mem pytanie - bo okazalo sie, ze jakas plytka na podlodze jest zabrudzona i
    nie idzie jej domyc/doczyscic; ale nie bylo ta jakies moje celowe dzialanie
    musialo to nastapic w wyniku uzytkowania lokalu, cos sie wylalo etc i
    zostalo niezauwazone - co w takiej sytuacji poczac? wlasciciel zaraz zrobi
    wojne, bedzie zadal niewiadomo ile pieniadzy etc nie wiem co poczac :/ w
    ostatecznosci (gdy nie bedzie wyjscia) moge uzyc argumentu, ze wg.
    podpisanych papierow jestesmy kwita :/ (loakal opuszczony pozostawiony w
    stanie dobrym, niepogroszonym)

    kolejna sprawa - czy musze usunac ze scian wszystkie kolki, zagipsowac
    otworki i malowac?

    pzdr

  • 2. Data: 2009-09-15 09:06:40
    Temat: Re: opuszczenie lokalu - obowiazki najemcy?
    Od: pamana <b...@a...pl>

> [...]
    > ostatecznosci (gdy nie bedzie wyjscia) moge uzyc argumentu, ze wg.
    > podpisanych papierow jestesmy kwita :/ (loakal opuszczony pozostawiony w

    czy mieszkanie odebrał sprawdzajac wszytsko ?
    skad wiesz ze faktycznie taka plama zostala po tobie ?
    niech potraci z kaucji ew.

    > kolejna sprawa - czy musze usunac ze scian wszystkie kolki, zagipsowac
    > otworki i malowac?

    a jaki masz zapis na ten temat w umowie ?
    w stanie jakim dostales -oddajesz mieszkanie.
    p.

  • 3. Data: 2009-09-15 09:42:27
    Od: "topi" <t...@g...pl>

    > czy mieszkanie odebrał sprawdzajac wszytsko ?
    > skad wiesz ze faktycznie taka plama zostala po tobie ?
    > niech potraci z kaucji ew.

    to jest lokal uzytkowy, plama musi byc po mnie bo nikt wczesniej nie
    najmowal; kaucji brak - co do pieniedzy, teoretycznie wg. umowy, jestesmy
    rozliczeni.

    > a jaki masz zapis na ten temat w umowie ?
    > w stanie jakim dostales -oddajesz mieszkanie.

    jak pisalem, jest to lokal uzytkowy; nie bylo tych otworow lecz na moje
    potrzeby musialem je wykoanc i wlasciciel sie na to godzil, przynajmniej nie
    zaprzeczal.
    w umowie nie ma nic jasno o tym napisane. sadze, ze raczej z wzg.
    grzecznosciowych i dla swietego spokoju to robie. wg, to malowanie to juz
    mnie troche irytuje bo sam to malowalem i placilem za farby, a teraz powoli
    sie zrobi tak, ze musze kupic nowa puszke by zamalowac kilka otworow.

  • 4. Data: 2009-09-15 19:49:42
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    topi pisze:

    > to jest lokal uzytkowy, plama musi byc po mnie bo nikt wczesniej nie
    > najmowal; kaucji brak - co do pieniedzy, teoretycznie wg. umowy, jestesmy
    > rozliczeni.

    Ale mogła powstać już PO tobie. Prawda?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 5. Data: 2009-09-16 08:20:53
    Od: "topi" <t...@g...pl>

    > Ale mogła powstać już PO tobie. Prawda?

    Zalezy jak rozumiec to "PO", w sensie "po mnie", czyli ja ją zrobilem - ale
    jak? nie przypominam sobie zebym czyms brudzil te plytki zlwaszcza, ze tam
    stal jakis mebel.
    Drugi wariant to "PO" - po dacie wypowiedzenia, czyli ktos ja zrobil albo
    sama sie skads wziela... :)

    W ogole to ja wszystko tam robilem jak tam wchodzilem, malowalem farba za
    ktora placilem, gniazdka montowalem oraz oswietlenie, podlanczalem zlewy etc
    a teraz jeszcze musze sprzatac, gipsowac, odmalowywac... to jest chore... a
    kolejna osoba przychodzi na gotowe :/

  • 6. Data: 2009-09-16 20:06:02
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik topi napisał:

> [...]
    > a teraz jeszcze musze sprzatac, gipsowac, odmalowywac... to jest chore... a

    W ogóle to masz oddać lokal w stanie nie gorszym niż zastałeś. Więc
    teraz możesz wymontować gniazdka i oświetlenie jak ich wcześniej nie
    było, to samo ze zlewami itd..
    Warto po prostu mieć dokumentacje stanu lokalu w chwili jego
    przejmowania. Jak ściany były świeżo malowane i nienaganne to takie mają
    zostać jak sam je malowałeś i naprawiałeś to niech za to zapłacą albo
    się bujają.