  • 11. Data: 2008-01-13 15:55:23
    Temat: Re: Fałszywe dowody osobiste na potrzeby akcji spec slużb
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał
    > W ogóle nie powinno się takich rzeczy funkcjonariuszom umożliwiać.

    Równie nie powinni podsłuchiwać, zatrzymywać, czy mieć prawa do użycia
    broni.... jasne..Więc jak mieliby działać...?

    >Jeśli mają bowiem oni bronić prawa, to absolutnie nie powinno im być wolno
    >go naruszać - również na mocy ustaw, które dają im uprawnienia wyższe, niż
    >zwykłym Policjantom.

    Nic nadzwyczajnego. Każda służba ma takie uprawnienia, Policja też. Poczytaj
    np. Ustwę o Policji - rozdział Uprawnienia. I nie tylko w Polsce tak jest.

  • 12. Data: 2008-01-13 16:02:40
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Równie nie powinni podsłuchiwać, zatrzymywać, czy mieć prawa do użycia
    > broni.... jasne..Więc jak mieliby działać...?

    Nie nie, to są jeszcze uprawnienia, z jakimi można się zgodzić. Może
    poza tym podsłuchiwaniem - tutaj chyba Włochy wprowadziły kilka lat
    bardzo sensowne regulacje.

    Natomiast całkiem inaczej sprawa się ma ze służbami typu ABW itp., które
    mają zakres uprawnień znacznie szerszy - zapewniam Cię, że uprawnienia
    związane z posługiwaniem się spreparowanymi dokumentami do działań
    operacyjnych, to tylko wierzchołek góry lodowej.

    Dlatego też jestem za likwidacją wszelkich "tajnych" służb, a ich
    funkcjonariuszy za wcieleniem do "zwykłej" Policji, na zasadach i
    uprawnieniach przysługujących "zwykłym" Policjantom.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 13. Data: 2008-01-13 16:09:32
    Od: "m5c" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Dlatego też jestem za likwidacją wszelkich "tajnych" służb, a ich
    > funkcjonariuszy za wcieleniem do "zwykłej" Policji, na zasadach i
    > uprawnieniach przysługujących "zwykłym" Policjantom.

    Jesteś lewakiem? Może podasz nazwę państwa, gdzie nie ma specsużb?

  • 14. Data: 2008-01-13 16:15:07
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Jesteś lewakiem? Może podasz nazwę państwa, gdzie nie ma specsużb?

    Nie jestem. I nie znam takiego państwa.

    Twierdzę natomiast, że istnienie takich służb jest poważnym utrudnieniem
    dla normalnego funkcjonowania obywateli i firm każdego państwa.

    Należy się w końcu zdecydować. Albo mamy Policję, która jest od ścigania
    przestępców, albo ją likwidujemy i zdajemy się tylko na specsłużby i ich
    "metody".

  • 15. Data: 2008-01-13 16:15:07
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał
    > Natomiast całkiem inaczej sprawa się ma ze służbami typu ABW itp., które
    > mają zakres uprawnień znacznie szerszy -

    To wskaż jakieś konkretne przykłady. Może poza mniej precyzjnie
    sformułowanym katalogiem osób których dane można przetwarzać czy stosować
    kontrolę operacyjną (pod nadzorem sądowym), ale przy takich służbach ciężko
    przewidzieć czym mogą się konkretnie zajmować. Jeszcze coś znalazłeś?, bo ja
    nie.

    >zapewniam Cię, że uprawnienia związane z posługiwaniem się spreparowanymi
    >dokumentami do działań operacyjnych, to tylko wierzchołek góry lodowej.

    Już pisałem, Policja i inne służby też mają takie uprawnienia.

  • 16. Data: 2008-01-13 16:22:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał
    >Albo mamy Policję, która jest od ścigania przestępców, albo ją likwidujemy
    >i zdajemy się tylko na specsłużby i ich "metody".

    Weź pod uwagę, że uprawnienia są podobne. A że Policja może nie robi tego
    tak spektakularnie i często wynika z tego, że ma jeszcze setki innych
    rzeczy, metod i procedur na głowie, czym musi się zająć.
    Można się zastanawiać, czy jest sens wyodrębniania służb do różnych tam
    zagadnień (CBA itp), ale z pewnością jest to dyskusja na temat organizacji,
    kontroli czy przepływu informacji, a na pewno nie jest dyskusją o
    uprawnieniach.