  • 21. Data: 2005-09-23 16:45:25
    Temat: Re: Energia!!!!
    Od: Buzi<b...@2...pl>

    Witam!!
    Nie zauważyliście chyba jednego z moich postów, bo cały czas piszecie coś o
    silnikach!!! przytocze go jeszcze raz:
    Witam ponownie! Nie mam na myśli żadnego agregatu lecz wiatrak, mojej
    konstrukcji który zapewni na dostarczenie prądy do całego domu, stawiając go na
    dachu omijam problem z postawieniem budowli, całkowicie cichy, wiec sąsiedzi nic
    do tego niemają chyba, tylko czy prawo mi na to pozwoli??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 22. Data: 2005-09-24 01:28:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Buzi wrote:
    > Witam!!
    > Nie zauważyliście chyba jednego z moich postów, bo cały czas piszecie coś o
    > silnikach!!! przytocze go jeszcze raz:

    Dyskusja lekko zdryfowała na inne metody produkcji energii ;)

> [...]
    > dachu omijam problem z postawieniem budowli, całkowicie cichy, wiec sąsiedzi nic
    > do tego niemają chyba, tylko czy prawo mi na to pozwoli??

    Nie potrzebujesz wtedy zgody na stawianie nowego budynku, ale o ile
    pamiętam na poważniejsze przeróbki istniejącego budynku też musić mieć
    zezwolenie.

    I pamiętaj, że o ile nie będzie to tylko jakiś wiatraczek-zabaweczka do
    zasilania jednej żarówki, będzie to konstrukcja spora, przenosząca spore
    siły - zastanów się, czy dach to wytrzyma.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 23. Data: 2005-09-24 10:34:46
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Buzi" <b...@2...pl> napisał w wiadomości

    > wiatrak, mojej
    > konstrukcji który zapewni na dostarczenie prądy do całego domu,
    stawiając go na
    > dachu omijam problem z postawieniem budowli,

    Raczej niczego nie omijasz. Chcesz stawiać jedną budowlę (wiatrak) na
    innej budowli (dom). Przy czym konstrukcja domu nie jest do tego
    przystosowana i musiałbyś go przeprojektować i przebudować. No i jeszcze
    może sie okazać, że wiatrak wypadnie za nisko i nie bedzie chciał się
    obracać wystarczająco żwawo. Wolnostojący maszt jest lepszym rozwiązaniem.

    > całkowicie cichy

    O ile mi wiadomo wiatraki wytwarzają infradźwięki (fale o bardzo niskiej
    częstotliwości) a więc mają wpływ na otoczenie.