  • 1. Data: 2005-09-21 12:55:14
    Temat: Energia!!!!
    Od: Buzi<b...@t...pl>

    Witam wszystkich. Mam takie pytanie: czy moge zrezygnować z usług elektrowni
    ktróra zaopatrza mój dom w prąd i wybydować własne urządzenie które pozwalało by
    mi na zaopatrzenie mojego domu w prąd. Czy jest to zgodne z prawem?? Z góry
    dziękuję za pomoc!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-09-21 13:32:46
    Temat: Re: Energia!!!!
    Od: scream <n...@p...pl>

    Buzi napisał(a):
> [...]
    > mi na zaopatrzenie mojego domu w prąd. Czy jest to zgodne z prawem??

    Musisz najpierw dostać pozwolenie na budowę i użytkowanie takiego
    urządzenia, + zgodę sąsiadów, + Twój teren musi spełniać masę różnych
    warunków, + musi się na to zgodzić Inspektorat Środowiska jeszcze.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-09-21 14:40:28
    Od: Buzi<b...@t...pl>

    A jeśli postawie to na dachu mojego domu?? Wtedy przecież omijam całom
    papierkową robote związaną z postawieniem jakiejś budowli!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-09-21 14:46:42
    Od: scream <n...@p...pl>

    Buzi napisał(a):
    > A jeśli postawie to na dachu mojego domu??

    Na dachu możesz postawić co najwyżej "baterię słoneczną" (pod warunkiem,
    że będzie płaska, a nie na 10 metrowym maszcie :))), a to starczy Ci do
    tego, aby oświetlić sobie lampkę przed wejściem do domu...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2005-09-21 17:17:16
    Od: "Kubba" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Buzi" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
    >A jeśli postawie to na dachu mojego domu?? Wtedy przecież omijam całom
    > papierkową robote związaną z postawieniem jakiejś budowli!

    a co to za urzadzenie ktore da sie zamontowac na dachu bez dodatkowych
    pozwolen i jednoczesnie zapewni prad dla calego domu?

    A tak na serio - pozwolen mnostwo na to potrzeba.

    Kubba

  • 6. Data: 2005-09-21 17:22:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kubba wrote:

    > a co to za urzadzenie ktore da sie zamontowac na dachu bez dodatkowych
    > pozwolen i jednoczesnie zapewni prad dla calego domu?
    >
    > A tak na serio - pozwolen mnostwo na to potrzeba.

    Chyba żeby tak:

    1. kupujesz/budujesz silnik parowy
    2. obsadzasz działkę jakimiś szybkorosnącymi i dobrze palącymi się
    drzewami/krzewami czy inną łatwopalną i szybkorosnąca zieleniną
    3. do silnika parowego podłączasz generator i voila - prąd jest (a przy
    okazji ciepła woda i centralne ogrzewanie)

    Ewentualnie jakieś bimetaliczne instalacje (jakimi np. partyzanci
    radiostacje zasilali) tylko na większą skalę.

    Dużo prądu nie będzie, ale zawsze coś.

    Albo jakiś stary dielsowski generatorek i lać do niego przepracowany
    olej roślinny (albo zasiać rzepak ;) )

    Na takie rozwiązania chyba żadnego haczyka prawnego nie ma? (zakładam,
    że generator/maszyna parowa znajduje się w piwnicy czy innej szopie -
    już istniejącej)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 7. Data: 2005-09-21 23:04:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Na takie rozwiązania chyba żadnego haczyka prawnego nie ma? (zakładam,
    > że generator/maszyna parowa znajduje się w piwnicy czy innej szopie -
    > już istniejącej)

    Hm, a spaliny? Jak odprowadzać spaliny? Przez komin?
    Pozatym generator robi trochę hałasu :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2005-09-21 23:11:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > Hm, a spaliny? Jak odprowadzać spaliny? Przez komin?

    W czym problem?

    > Pozatym generator robi trochę hałasu :)

    Podobnie, jak np. samochód. Na który zezwolenie nie jest potrzebne :)

  • 9. Data: 2005-09-21 23:35:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > Myślę, że sąsiedzi mogą się skarżyć. W sumie dym po ropie pachnie
    > inaczej niż dym po drewnie kominkowym. Z drugiej strony... Przecież

    Zauważ, że pisałem o karmieniu tego diesla olejem rzepakowym :D

    > ludzie montują sobie generatory w domu i chyba zezwoleń na to nie trzeba.

    Podobnie, jak np. na traktory - które na pewno będą głośniejsze od
    generatorka, który często jest specjalnie wyciszany (Andoria różnymi
    takimi dynksami handluje),

  • 10. Data: 2005-09-21 23:37:47
    Od: scream <n...@p...pl>