  • 71. Data: 2019-10-22 15:06:24
    Temat: Re: Emeryt został skazany za zjedzenie w sklepie cukierka za 40 groszy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Mięso :-)
    >Niezły postęp, skoro za komuny było na kartki.

    Ale bylo go ... tak w sam raz.
    I nie trzeba było z otyłością walczyc.

    O ile pamietam statystyki, i prawdziwe byly, to po zmianie ustroju i
    zniesieniu kartek, spozycie miesa spadlo ponizej kartkowego
    przydzialu - nie wszystkich bylo stac ... albo nie potrzebowali ...

    A jak tak czytam, ze przecietny Polak zjada rocznie 51 kg cukru ...
    czy nie za duzo ?
    No ale taki ma kaprys i tyle zjada, nie bedzie mu minister zabranial
    :)

    Spozycie alkoholu tez mnie zaczelo ostatnio zastanawiac.

    -----
    > co my mamy takiego dobrego?

    J.

  • 72. Data: 2019-10-22 15:12:17
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    > Niestety, nie tylko.

    Innych chwalących komunę nie spotkałem.
    Napiszesz kto to?
    Tylko nie pomyl chwalących z tymi którzy dobrze wspominają
    czasy własnej młodości.

    Pozdrawiam

  • 73. Data: 2019-10-22 15:27:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-22 o 10:11, Wiesiaczek pisze:

    > Sam widzisz, jaka z Ciebie cipa?!
    > Zatkało i nie wiesz co powiedzieć?
    >
    > No to dawaj:
    > Co z Cegielskim, Stalowa Wolą, Kasprzakiem, Wedlem, Dalmorem, stoczniami
    >  i setkami lub tysiącami innych?

    Wedla nie było, były zakłady 22 lipca dawniej Wedla, bo do pamięci
    tamtego Wedla się odwoływali, by sprzedawać coś za dewizy.

    Wspominasz co produkowały zakłady? A ja pamietam jak polowało się na
    "odrzuty z eksportu", bo ich jakość była o klasę lepsza niż to co było
    produkowane na rynek krajowy. A odrzut z eksportu to były rzeczy, które
    nie przeszły testów jakościowych przy wysyłce na eksport. Więc z łaski
    swojej nie siej propagandy.

    > Ale po kolei... Zacznij od szkół :)

    Co ma zacząć od szkół? Powszechne szkolnictwo na ziemiach polskich
    wprowadzono juz po I wojnie światowej.... Fakt 4 klasy podstawówki i nie
    wszędzie dotarły, ale ogólnie się rozwijało. No ale skoro komuniści
    twierdzili inaczej, to wg niektórych tak nie było.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 74. Data: 2019-10-22 15:31:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-22, Wiesiaczek <c...@v...pl> wrote:

    > No to dawaj te konkrety do dyskusji. Możesz zapytać też o nie Twoją
    > osobistą matkę.
    >
    > Może zacznij od wyliczenia trzech rzeczy, którymi możemy się pochwalić
    > jako Polacy przed obywatelami innych krajów?
    > No, śmiało, w czym to jesteśmy potęgą?
    > .
    > .
    > .
    > Ułatwiam... może nie potęgą ale co my mamy takiego dobrego?

    Oj węszę podchwytliwe pytanie. Grzyby. Dużo grzybów. I można je zbierać
    bez większych ograniczeń. Kurki, gąski, maślaki. Kanie, w panierce
    takie. I dużo grzybiarzy? Niemiec tak nie ma. Słuchaj, ja bym nawet
    chciał, ale zaraz przyleci A.F. i powie, że to grupa o prawie i coś o
    Polańskim. Powoduje to u mnie dyskomfort.

    A tak nieco poważniej to jeśli pytasz co dobrego mówią o nas za granicą
    i z czym/kim kojarzą to głównie z żarciem (kiełbasy), papieżem i
    Wałęsom. Mamy w miarę dobrą markę jako pracownicy.

    --
    Marcin

  • 75. Data: 2019-10-22 15:33:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2019-10-22 o 02:33, Marcin Debowski pisze:

    >Innych chwalących komunę nie spotkałem.
    >Napiszesz kto to?
    >Tylko nie pomyl chwalących z tymi którzy dobrze wspominają czasy
    >własnej młodości.

    O, zalezy kto, kiedy i za co.

    Co ci sie nie podobalo - nowa szkola ? bezplatne studia ?
    Urlop i wczasy nad morzem?
    "Bezplatna" opieka lekarska ?
    Syrenka, maluch, polonez ? Telewizor Jowisz ?
    Nowe mieszkanie z zakladowej spoldzielni ?

    Oczywiscie oprocz plusow byly i minusy, w roznym stopniu dotkliwe.
    No i wielu zapomina, ze ten dobrobyt lat 70-tych, to na kredyt byl ...
    i nie stac nas bylo na niego ...

    A najlepszy przyklad - kolejne wybory po 1990 ... tam te stare komuchy
    czasem wygrywaly ...

    J.

  • 76. Data: 2019-10-22 15:41:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-10-22, Wiesiaczek <c...@v...pl> wrote:
    [...]
    >A tak nieco poważniej to jeśli pytasz co dobrego mówią o nas za
    >granicą
    >i z czym/kim kojarzą to głównie z żarciem (kiełbasy), papieżem i
    >Wałęsom. Mamy w miarę dobrą markę jako pracownicy.

    Eee - sklepowe kiełbasy mamy jakby coraz drozsze.
    A za granica ... nie widzialem.
    Owszem - kiedys w Anglii byly "kabanos - polish style sausages", ale
    miejscowego wyrobu.
    Gdzies tam ponoc nasza szynka byla w USA znana ...

    Wiec Polska to im sie z wódką kojarzy :-)
    Ale teraz tyle roznych marek i konkurencji, ze coraz mniej :-)

    Oni moze nawet tego nie wiedza, my zreszta tez nie - ale sporo mebli
    robimy na eksport.

    J.

  • 77. Data: 2019-10-22 15:46:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Cukier jest obecnie bardzo tani (dwukrotnie tańszy od chleba).
    Ale nie rozumiem, dlaczego mleko słodzone jest parokrotnie droższe od niesłodzonego
    (na mleko zagęszczane tez jest akcyza??)..
    Z kolei cukier zamknięty w słoju zaczyna śmierdzieć, czego kiedyś nie było (mniej
    czyszczony jest?).

    -----

  • 78. Data: 2019-10-22 15:48:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I kiedyś Boniek, a obecnie Lewandowski.

    -----

  • 79. Data: 2019-10-22 15:53:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-22, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > I kiedyś Boniek, a obecnie Lewandowski.
    >

    > -----

    Zgadza się. Ludzie pamiętają, choć to zalezy od kraju. I Lato.

    --
    Marcin

  • 80. Data: 2019-10-22 16:14:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > miejscowego wyrobu.
    > Gdzies tam ponoc nasza szynka byla w USA znana ...

    To bardziej chodzi o polski jako markę. Np.:
    https://www.johnsonville.com/.imaging/mte/johnsonvil
    le-retail/640-wide/dam/johnsonville/product-images/p
    olish-kielbasa/jcr:content/polish-kielbasa.png
    To nawet nie stało w pobliżu polskiej kiełbasy, ale na tle innych jakiś
    włoskich, czy angielskich da się zjeść.

    > Wiec Polska to im sie z wódką kojarzy :-)

    Wódka bardziej z Rosją, przynajmniej z mojego doświadczenia. Żubrówka
    jest marką rozpoznawalną, też Belvedere i trochę Żytnia, ale nadal
    wszystkie raczej niszowo. Można kupić ale nie wiem czy to nie dla
    Polaków :)

    A zobacz to, jakie fajne:
    https://cf.shopee.sg/file/fcd314667ad0bbe9115538280f
    719d7f

    Flaga i PKN. To raczej nie jest polski produkt, ale cholera wie, może tylko
    konfekcjonują w Singapurze, czy Malezji.

    > Ale teraz tyle roznych marek i konkurencji, ze coraz mniej :-)
    >
    > Oni moze nawet tego nie wiedza, my zreszta tez nie - ale sporo mebli
    > robimy na eksport.

    Nikt nie zwraca uwagi. Ze 2-3x kupiłem coś z Ikei z made in Poland.

    --
    Marcin