  • 31. Data: 2010-08-12 11:03:37
    Temat: Re: Emeryci i renciści nie będą mogli dorabiać
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Danusia pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > We wszystkim. Ty piszesz że braknie pieniędzy, a ja że z każdym rokiem
    > pieniędzy bedzie więcej. Chyba że przez niedługo rozumiesz kilka
    > najbliższych lat - co wtedy oczywiście jest nieprawdą.

    Zawsze można mówić, że pieniędzy nie zabraknie nigdy, bo można
    obniżyć emerytury do 100zł, tylko jaką logiką trzeba się kierować, aby
    nadal twierdzić, że wówczas nie będzie to znaczyło, że "zabrakło
    pieniędzy"?

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2010-08-12 12:30:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Danusia pisze:

    > Kolejna bzdura powtarzana za GW.

    Obrażasz mnie. Gazet Wybiórczej nie czytuje, chyba że bardzo, bardzo się
    nudzę ;)

    > Od 2014 r ZUS bedzie wypłacał nowe emerytury które będą mniejsze o 50% od
    > dzisiejszych, a składki będzie pobierał jak pobiera.

    Ale co to ma do rzeczy? Nie będzie pobierał składek jak pobiera, bo
    ludzi pracujących nie będzie tyle samo. TV nie oglądasz? nawet tam leci
    nachalnie reklama gdzie pokazują jak się zmniejsza liczba płacących
    składki a jak się zwiększa liczba biorących emerytury (nawet te 50% czy
    jakie tam). Odrobinę myślenia.

    --
    @2009 Johnson

  • 33. Data: 2010-08-13 06:14:49
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

> [...]
    > nachalnie reklama gdzie pokazują jak się zmniejsza liczba płacących
    > składki a jak się zwiększa liczba biorących emerytury (nawet te 50% czy

    Właśnie, odrobinę myślenia a nie powtarzanie bzdur za GW.
    Jeżeli ZUS będzie wypłacał nowe emerytury o połwę niższe, to ilość
    wpłacających składki musiałaby spaść o połowę aby to sie zrównoważyło.
    Komuś bardzo zależy aby ludziom mącić w głowach. Spytaj zanjomych o miejsca
    w przedszkolu w dowolnym mieście, miasteczku czy gminie w Polsce. Odpowiedź
    jest jedna: ZA DUŻO RODZI SIĘ DZIECI W POLSCE i trwa to już od 10 lat.
    Przejściowe zmiejszenie liczby płacących składki będzie dotyczyć pokolenia
    lat 90 - co jest skutkiem polityki ludzi kryjących się za GW.

    pozdr

  • 34. Data: 2010-08-13 06:49:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-13 08:14, Użytkownik Danusia napisał:

> [...]
    > Przejściowe zmiejszenie liczby płacących składki będzie dotyczyć pokolenia
    > lat 90 - co jest skutkiem polityki ludzi kryjących się za GW.

    Bardzo to optymistyczne co piszesz tylko w dzielnicy gdzie się
    wychowałem w porównaniu z latami 80 i 90 zlikwidowano trzy
    przedszkola, nowych nie wybudowano. Więc o miejsce w przedszkolu
    trudno i jest tych miejsc sporo mniej niż kiedyś.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2010-08-13 10:55:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Danusia pisze:

    > Właśnie, odrobinę myślenia a nie powtarzanie bzdur za GW.

    Masz uraz psychiczny na punkcie tej GW ???

    > Jeżeli ZUS będzie wypłacał nowe emerytury o połwę niższe, to ilość
    > wpłacających składki musiałaby spaść o połowę aby to sie zrównoważyło.

    Więc policzmy (hipotetyczne dane):
    aktualnie płacących składki 100 po 100 zł = dochód ZUS = 10000 zł
    aktualnych emerytów 100 po 100 zł emerytury = 10000 zł
    Bilans = 0 zł - powiedzmy ;)

    przyszłych płacących składki 50 po 100 zł = dochód ZUS = 5000 zł
    przyszłych emerytów 150 po 50 zł emerytury = 7500 zł
    Deficyt = -2500 zł

    No i po której stronie jest logika ??

    > Spytaj zanjomych o miejsca
    > w przedszkolu w dowolnym mieście, miasteczku czy gminie w Polsce.

    A co to ma do rzeczy ?

    --
    @2009 Johnson

  • 36. Data: 2010-08-13 11:34:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.08.2010 12:55), Johnson wrote:

> [...]
    >
    > przyszłych płacących składki 50 po 100 zł = dochód ZUS = 5000 zł
    > przyszłych emerytów 150 po 50 zł emerytury = 7500 zł

    A dlaczego przyszłych emerytów jest 150? Skąd ta liczba?

    p. m.

  • 37. Data: 2010-08-13 11:52:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mvoicem pisze:

    > A dlaczego przyszłych emerytów jest 150? Skąd ta liczba?

    Liczba jest hipotetyczna.
    No ale zakładamy że płacący składki aktualnie nie wyparują. Średnia
    życia się zwiększa.
    Konkretna liczba nie ma w sumie znaczenia bo było to wyliczenie
    abstrakcyjne. Chodzi o to że bardzo znacząco zwiększy się liczba
    emerytów w porównaniu z liczbą płacących składki. W dodatku ci wstrętni
    emeryci żyją, złośliwie, coraz dłużej ;)
    Kiedyś czytałem coś mniej więcej takiego:
    Rok - pracujący - emeryci (% społeczeństwa)
    2010- 65% - 17 %
    2030 - 58 % - 26 %
    2050 - 51 % - 34 %
    reszta to dzieci i ich też jest coraz mniej co oznacza, że stosunek ten
    co raz bardziej będzie się pogarszał.

    No i weźmy pod uwagę fakt że na nie jest tak jak ja podsałem w
    prfzykładzie że składka jest równa emeryturze. Na jedną emryturę musi
    się złożyć kilka skałdek.

    --
    @2009 Johnson

  • 38. Data: 2010-08-13 12:22:14
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.08.2010 13:52), Johnson wrote:

    > Liczba jest hipotetyczna.
    > No ale zakładamy że płacący składki aktualnie nie wyparują. Średnia
    > życia się zwiększa.

    No ale, zakładając że przyszli emeryci to obecni pracujący (następne
    pokolenie), to przecież nie może być ich więcej.

    Czyli jeżeli mamy teraz 100 na 100 (100 pracujących na 100 emerytów), to
    następne pokolenie może być (przy założeniu 100% przeżywalności obecnych
    pracujących) 20 na 100, 50 na 100, 100 na 100, 150 na 100.

    p. m.

  • 39. Data: 2010-08-13 13:02:26
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

> [...]
    > Kiedyś czytałem coś mniej więcej takiego:
    > Rok - pracujący - emeryci (% społeczeństwa)

    Ciągle ta logika z GW. Zapominasz uwzglednić (za GW celowo) że ci nowi
    emeryci od 2014r będą mieli emerytury obliczane wg przewidywanej długości
    życia. W 2050 r żyć już będą tylko nowi emeryci długo, ale ich emerytury
    będą wystarczająco małe, nie mówiąc już o tym że dane 2050-51%-34% to
    publikujesz oczywiście za GW bo to oni specjalizują się w takim
    przekłamywaniu. Mnie to nie dziwi ten strach że bedzie zbyt mało polskich
    owieczek do strzyżenia.

  • 40. Data: 2010-08-13 13:22:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    n.googlegroups.com
    Kwiatek <m...@i...pl> pisze:

    > Też nieprawda. Pieniędzy nigdy nie braknie bo w ostateczności się je
    > dodrukuje jak sie nie da sciagnac podatkami
    Jedyne, co trzeba zrobić, to doprowadzić do sytuacji, w której emeryci i
    renciści będą szybciej umierać niż odtwarzać się będzie liczba osób czynnych
    zawodowo (która jest w przybliżeniu constans).
    To znacząco poprawi kondycję systemu ubezpieczeń społecznych w relatywnie
    krótkim czasie (IMO sporo mniej niż jedna zmiana pokoleniowa).
    Bardzo przyczynią się do tego "reformy" łajdaków z platformy.
    Ale zdecydowanie szybciej by poszło, gdyby władzę uzyskało jakieś
    ugrupowanie typu Janusz Kretyn-Mikke.

    --
    Jotte