  • 131. Data: 2018-08-30 14:22:42
    Temat: Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:8820c3aa-f01d-4c0b-b155-e829c133a4ec@go
    oglegroups.com...

    >--umiejetnosc przejazdu przez przejazd wydaje sie cenna, to moze
    >dobrze, ze wymagaja
    >wybiorczo ? w miescie jedziesz na zwykly STOP a na wiosce pod pociag
    >?

    W polu to mi sie zatrzymac nie chce, a w wiosce czy miescie to cos
    zaslania :-)

    Tu nie o stop chodzi - ktos powinien wytlumaczyc, ze np w korku to sie
    zatrzymujemy przed szlabanem i czekamy az zrobi sie puste miejsce za
    drugim szlabanem.
    Ze zwalniamy wczesniej, bo przejazd moze byc bardzo nierowny.
    Ze wrzucamy drugi bieg, zeby nam silnik nie zgasl.

    Ze ten szlaban to z plastiku i w razie czego to mozna latwo wylamac.

    >--jak nie ma tramwaju, to moze choc z koleja przecwiczyc :-)
    >to jest bzdura, ciekawe tylko kiedy sie pojawila: PRL czy jeszcze
    >wczesniej ?

    Chcesz, to przesledz.

    IMO - za PRL tak szczegolowo nie bylo.

    J.

  • 132. Data: 2018-08-30 14:31:09
    Od: p...@g...com

    --Pewnie Cie zaskoczę, ale dziennie kilkaset tysięcy osób w ten sposób ryzykuje
    życie.

    niestrzezone przejazdy kolejowe sa niebezpieczne i nie ma zadnego logicznego powodu
    aby pchac *tylko w niektorych lokalizacjach* kursantow pod pociag, to po prostu
    nieuzasadnione ryzyko

  • 133. Data: 2018-08-30 14:39:35
    Od: p...@g...com

    --Tu nie o stop chodzi - ktos powinien wytlumaczyc, ze np w korku to sie
    zatrzymujemy przed szlabanem i czekamy az zrobi sie puste miejsce za
    drugim szlabanem.

    dlaczego *tylko* na zadupiach ktore nie maja tramwaju i maja pecha miec tory kolejowe
    ?

    --Ze zwalniamy wczesniej, bo przejazd moze byc bardzo nierowny.

    w miescie tak to wyglada

    https://www.google.de/maps/@53.4387641,14.574478,3a,
    75y,100.74h,81.74t/data=!3m7!1e1!3m5!1sb26Pt2xvmXt9b
    nCfEf0FMQ!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%
    3Db26Pt2xvmXt9bnCfEf0FMQ%26output%3Dthumbnail%26cb_c
    lient%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26
    h%3D100%26yaw%3D37.511356%26pitch%3D0%26thumbfov%3D1
    00!7i13312!8i6656

    a na wiosce pchaja kursanta na niestrzezony przejazd kolejowy

    powtarzam:

    nie ma zadnego logicznego uzasadnienia dla tego przepisu jako ze jest wybiorczy i
    zalezny od lokalizacji MORD/WORD

  • 134. Data: 2018-08-30 14:52:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    drugim szlabanem.

    >dlaczego *tylko* na zadupiach ktore nie maja tramwaju i maja pecha

    Ale nie tylko. W calym kraju ... chyba ze do przejazdu ponad 2.5km :-)

    No i pecha ... czy szczescie ?

    Bo potem taki niedouczony kierowca pojedzie w Polske, a tu z prawej
    pociag, z lewej tramwaj..

> [...]

    100!7i13312!8i6656

    >a na wiosce pchaja kursanta na niestrzezony przejazd kolejowy

    A powyzej masz niestrzezony i nawet bez znaku STOP i ostrzegawczych
    :-)

    >powtarzam:
    >nie ma zadnego logicznego uzasadnienia dla tego przepisu jako ze jest
    >wybiorczy i zalezny od lokalizacji MORD/WORD

    Ale czy jest jakis z gruntu zly ?
    Bo tak z jednej strony - nauczyc warto, z drugiej - ryzyko zgasniecia
    silnika duze.

    A moze jednak ryzyko znikome, skoro to pierwszy taki przypadek w kraju
    ?

    Jest rozwiazanie - ustawic przejazd na placu manewrowym, bez pociagow
    :-)

    J.

  • 135. Data: 2018-08-30 14:53:06
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 30 Aug 2018 05:31:09 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

    > niestrzezone przejazdy kolejowe sa niebezpieczne i nie ma zadnego logicznego powodu
    aby pchac *tylko w niektorych lokalizacjach* kursantow pod pociag, to po prostu
    nieuzasadnione ryzyko

    Ile było przypadków śmieci kursanta na przejeździe kolejowym w ostatnim
    ćwierćwieczu?
    Teraz wszyscy zajmują się estakadami i mostami, które lada chwila mogą się
    zawalić, a za pół roku nikt nie będzie o tym pamiętał, podobnie jak o
    przejazdach w czasie kursu na prawo jazdy.

    To zjawisko zostało już dawno opisane i nazywa się panika moralna.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

  • 136. Data: 2018-08-30 14:55:26
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Animka <a...@t...nieja.wp.pl> wrote:

    > Skoro sam siebie ratował (wyskoczył z samochodu) to wiedział co się dzieje.

    Może zareagował instynktownie. Nie wiązałbym jednego z drugim.

  • 137. Data: 2018-08-30 15:06:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >logicznego powodu aby pchac *tylko w niektorych lokalizacjach*
    >kursantow pod pociag, to po prostu nieuzasadnione ryzyko

    Ale moze na odwrot - nie ma powodu, zeby nie nauczyc kursanta
    prawidlowego przejazdu, tam, gdzie jest to mozliwe.

    Tak czy inaczej - egzaminatorowi nie mozna stawiac zarzutu, ze sie na
    przejazd wybral.
    Mial obowiazek.

    J.

  • 138. Data: 2018-08-30 17:00:13
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-30 o 14:52, J.F. pisze:

    > Ale czy jest jakis z gruntu zly ?
    > Bo tak z jednej strony - nauczyc warto, z drugiej - ryzyko zgasniecia
    > silnika duze.

    Oczywiśccie, że wymaganie od kandydata na kierowcę umiejętności jazdy
    przez przejazd kolejowy jest idiotyczny i całkowicie zbędny. Tutaj
    trochę przykładów kierowców, którzy pewnie takiego egzaminu nie mieli:
    https://pomorska.pl/pociag-zmielil-samochod-tragedia
    -na-przejezdzie-pod-wielkim-rychnowem/ar/12579860

    https://www.se.pl/wiadomosci/polska/tragiczny-wypade
    k-samochod-wjechal-pod-pociag-2-osoby-nie-zyja-aa-P7
    hs-Ai1q-67kp.html

    Taak... To naprawdę karygodne, wręcz powinno być karalne takie wymaganie
    od egzaminowanego umiejętności przejazdu przez torowisko.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 139. Data: 2018-08-30 17:13:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-08-18 o 14:31, p...@g...com pisze:
> [...]
    > logicznego powodu aby pchac *tylko w niektorych lokalizacjach*
    > kursantow pod pociag, to po prostu nieuzasadnione ryzyko

    Co jest w nich tak niebezpiecznego? Zginąć można - jak sięnie uważa -
    wszędzie. Możesz zaparkować za zakrętem na poboczu i TIR w Ciebie wpadnie.

  • 140. Data: 2018-08-30 17:47:26
    Temat: Re: [OT] Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.08.2018 o 13:29, Akarm pisze:

    > Ursus chyba lepszy:
    > https://goo.gl/maps/hr27oxkGDWo
    > :D

    Wiedziałem co tam będzie, zanim kliknąłem;)

    Shrek