  • 21. Data: 2012-08-30 15:05:10
    Temat: Re: EPU a zmiana adresu zameldowania
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    news:k1lihp$e8$1@dont-email.me...

    > Ale w jakiej sprawie. Nr akt czy cus by sie przydalo.
    > Inaczej nie ma to sensu bo co oni mieliby z takim listem zrobic.

    Wproadzić ten list do swojej super nowoczesnej bazy i w przypadku wpłynięcia
    pozwu na dany adres, przekierowywać korespondencję.
    Przecież to są pozwy elektroniczne - wystarczy odpowiedni skrypt, który to
    zrobi.

    Przykładowa treść listu:

    "Informuje iż mój aktualny adres zameldowania tj. xx xxx. z dniem xx zmienił
    się na adres xx xxx.
    Wszelką korespondencję dotyczącą mojej osoby proszę kierować na nowy adres."

    Koszt wysłania takiego listu to niecałę 6zł i jest jakiś "dupochron" w
    przypadku uprawomocnienia się potencjalnego nakazu zapłaty.
    Mam obowiązek powiadomić Sąd o zmianie miejsca zameldowania? Więc
    powiadamiam.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 22. Data: 2012-08-30 15:10:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Poczta (konkretnie listonosz) ma możliwość umieszczenia informacji o
    > niemożliwości doręczenia, a jedną z takich możliwości jest "adresat
    > nieznany".
    >
    > Bugiem w tym systemie jest to, że informacja taka może być umieszczona
    > tylko przez listonosza przy próbie doręczenia. Jeśli list będzie
    > awizowany, wówczas przepisy nie przewidują umieszczenia takiej
    > informacji, a poczta z tego rygoryzmu formalnego skrzętnie korzysta.

    Zaden listonosz ci sie nie wychyli bo on nie wie czy adresat jest
    nieznany czy go nie ma. Zostwi awizo zawsze.
    Zreszta w par 6 jest wyraznie napisane ze ma zostawic awizo.

  • 23. Data: 2012-08-30 18:23:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-30 15:10, witek pisze:

    > Zaden listonosz ci sie nie wychyli bo on nie wie czy adresat jest
    > nieznany czy go nie ma. Zostwi awizo zawsze.

    Cóż, (rozumiem, że jak praktyka jest niezgodna z teorią, to tym gorzej
    dla praktyki ;) czasem z nudów czytam sobie ogłoszenia na korytarzach
    sądu i tam zwroty listów "nie mieszka", "zmarł", "wyprowadził się",
    "nieznany", "adres niepoprawny" itp. są na porządku dziennym. Zatem
    argument "żaden" możesz sobie w buty wsadzić :)

    > Zreszta w par 6 jest wyraznie napisane ze ma zostawic awizo.

    Że koń. Że drzewo...

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2012-08-30 18:58:07
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-08-30 15:05, Leszek Kowalski pisze:

> [...]
    > pozwu na dany adres, przekierowywać korespondencję.
    > Przecież to są pozwy elektroniczne - wystarczy odpowiedni skrypt, który to

    Na zdrowy rozsądek, winno to tak wyglądać, że dla osób
    posiadających konto w EPU powiadomienie powinno o nowym pozwie
    przeciwko nam wpłynąć na maila ...

    Problemem jest to, że w pozwie nie zawsze podaje się numer
    pesel. Raczej zazwyczaj się nie podaje.

    Ale imho w przypadku pozwów zawierających pesel pozwanego - to
    byłoby najrozsądniejsze. Ale o ile znam sposób komputeryzacji
    tego kraju - działać to tak nie działa i działało nie będzie.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 25. Data: 2012-08-30 19:09:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale imho w przypadku pozwów zawierających pesel pozwanego - to byłoby
    > najrozsądniejsze.

    I tak właśnie jest. Nie pamiętam co prawda, czy przychodzi informacja na
    maila, ale pozew jest widoczny w "moich sprawach" niezwłocznie po
    wygenerowaniu nakazu zapłaty, a być może i wcześniej.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2012-08-30 20:38:22
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-08-30 19:09, Liwiusz pisze:

    > I tak właśnie jest. Nie pamiętam co prawda, czy przychodzi
    > informacja na maila, ale pozew jest widoczny w "moich sprawach"
    > niezwłocznie po wygenerowaniu nakazu zapłaty, a być może i
    > wcześniej.

    Nawet jeśli "nie przystąpiłeś do sprawy" ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 27. Data: 2012-08-30 20:38:53
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Nawet jeśli "nie przystąpiłeś do sprawy" ?

    Może pozwijmy się testowo o 10 PLN :)

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 28. Data: 2012-08-30 20:55:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Może pozwijmy się testowo o 10 PLN :)

    Co to znaczy "jeśli nie przystąpiłem do sprawy"? Kiedyś mnie Era
    pozwała, to w e-sądzie widziałem sprawę przed otrzymaniem nakazu pocztą.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2012-08-30 21:04:21
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-08-30 20:55, Liwiusz pisze:

    > Co to znaczy "jeśli nie przystąpiłem do sprawy"? Kiedyś mnie Era
    > pozwała, to w e-sądzie widziałem sprawę przed otrzymaniem nakazu
    > pocztą.

    Nie mam "ogłady" w zakresie bycia pozwanym w EPU. Z zasady
    priv/służb to ja pozywam, więc nie przerabiałem tego.

    "Przyłącz się do sprawy" wywnioskowałem z tego:

    https://www.e-sad.gov.pl/Subpage.aspx?page_id=23 - punkt 20.
    W sensie moja wypowiedź opierała się o dedukcję z w/w punktu 20.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 30. Data: 2012-08-30 21:18:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > "Przyłącz się do sprawy" wywnioskowałem z tego:
    >
    > https://www.e-sad.gov.pl/Subpage.aspx?page_id=23 - punkt 20.
    > W sensie moja wypowiedź opierała się o dedukcję z w/w punktu 20.

    Zdecydowanie nie musiałem się do sprawy przyłączać.

    --
    Liwiusz