    From: "S!wy" <s...@f...internet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dziwna sprawa z PZU (pomocy)
    Date: Wed, 22 Sep 2004 17:52:32 +0200

    witam!
    zaczne od poczatku.. a wiec bylo to tak, przyszedl do mnie brat ze swoim 8
    miesiecznym pieskiem (ja i brat mieszkamy ok 1km od siebie) i jego piesek
    pogryzl mi aparat (wszystko dzialo sie w pokoju obok gdzie bylismy) no ale
    ze brat ma wykupiony pakiet ubezpieczen w pzu to zadzwonil po pania ktora mu
    sprzedala polise. Pani przyjechala spisala wszystko po kilku dnia przyjechal
    pan rzeczoznawca, zrobil zdjecia aparatowi (karte pamieci piesek tez zjad,
    nie ma po nej prawie sladu) i pudelku po karcie, spisal raport i powiedzial
    ze za aprat (byl roczny) musza odjac 10% wiec OK, na wszystko rachunki byly
    wiec sprawa wydawal sie prosta, jednak po 6 dniach o wizyty w/w pana
    przyszlo pismo ze nie moga mi wypacic odszkodowania i podparli sie:
    § 6 PZU S.A. nie odpowiada za szkody:
    2) wyrządzone osobom bliskim ubezpieczającego lub pomocy domowej podczas
    wykonywania powierzonych czynności w gospodarstwie domowym

    jako osoba bliska jest zaznaczone rodzenstwo w:
    § 4 Przez użyte w niniejszych ogólnych warunkach pojęcia należy rozumieć :
    5) Osoba bliska - małżonek, wstępni, zstępni, pasierbowie, dzieci
    przysposobione albo przyjęte na wychowanie, przysposabiający, rodzeństwo,
    ojczym, macocha, teściowie, synowe, zięciowie, osoby pozostające w
    konkubinacie.

    i tutaj moje pytanie czy to jest zgodne z prawem, skoro ja nie naleze do
    gospodarstwa brata, a szkoda stala sie u mnie w domu, a nie u brata. Jestem
    w przepisach zielony wiec prosze o jakas odpowiedz..

    ps. tutaj link do tych ich warunkow
    http://www.pzu.pl/index.php?id=59owu&samSession=31c4
    cc7ee7f45bdf5af9a9443d84
    6444