  • 21. Data: 2009-05-12 22:34:44
    Temat: Re: Dzień dobry, tu ING...
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    gargomel wrote:
    > Órzytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)":
    >
    > wystarczy zajrzeć do ogłoszenia skad pochodzi ten numer i juz osobę
    > zidentyfikowaliśmy:O)
    > czesto osoba jest juz zidentyfikowana, bo IHG dzwoni i pyta sie: czy to Pan
    > Kowalski?:O)
    > acha, numer tej osoby pewnie posiadają wszyscy jego znajomi i są w
    > stanie ją
    > zidentyfikować na podstawie numeru, i można tak dalej i dalej:O)

    Przykro mi to pisać, ale pieprzysz od rzeczy. To, że 10 czy 100 osób zna
    dany numer teleofnu nie oznacza, że wypełnia on warunki zawarte w UoODO
    dotyczące DO.

    > do tematu: numer 601000311 nalezy do Centrum SMS dla sieci Plus GSM,
    > i bez nadmiernego wysiłku szerloku holmsie:O)

    A ogólny algorytm? Tak samo byłoby z numerem karty bibliotecznej czy
    karty kredytowej. To, że mając w ręku mój portfel z dowodem osobistym i
    kartami kredytowymi jesteś w stanie powiedzieć, ze KK z numerem
    4000123456789012 należy do mnie nie oznacza, że ten numer wypełnia
    warunki danych osobowych.

    M.

  • 22. Data: 2009-05-13 17:15:11
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" napisał:
    > To, że 10 czy 100 osób zna dany numer teleofnu nie oznacza, że wypełnia on
    > warunki zawarte w UoODO dotyczące DO.

    widzę że to ty nadinterpretowujesz, UoODO nie wspomina ile osób ma znać
    twoje dane,

    > A ogólny algorytm?

    a po co ci algorytm, leniwym informatykiem/spamerem jesteś?:O)

> [...]
    >w stanie powiedzieć, ze KK z numerem 4000123456789012 należy do mnie nie
    >oznacza, że ten numer wypełnia warunki danych osobowych.

    ja ci zacytowałem ze każda dana dotyczaca ciebie jest daną osobową,
    brnać twoim tropem to nawet mozna by powiedzieć ze imie i nazwisko nie jest
    dana osobową, a dalej to że nikt zadnej danej osobowej nie posiada:O)
    więc zapodaj mi te warunki jakie musi spełniać dana zeby była DO?:O)

  • 23. Data: 2009-05-13 19:55:16
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    gargomel wrote:

> [...]
    > jest dana osobową, a dalej to że nikt zadnej danej osobowej nie posiada:O)
    > więc zapodaj mi te warunki jakie musi spełniać dana zeby była DO?:O)

    Żeby potwierdzić Twoją tezę: fraza "Jan Kowalski" nie spełnia warunków
    określonych w UoODO dotyczących danych osobowych ;)
    Przeczytaj ustawę, a potem dalej teoretyzuj.

    M.

  • 24. Data: 2009-05-14 10:25:55
    Od: z...@g...com

    On 7 Maj, 12:34, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Nie warto - przede wszystkim zapoznaj się jaki SPAM jest karalny.
    > Dzwonienie z ofertami póki co nie jest karalne.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Zapewne - jest. jako - niezamówiona reklama.

  • 25. Data: 2009-05-14 10:29:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 07 May 2009 12:34:33 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Nie warto - przede wszystkim zapoznaj się jaki SPAM jest karalny.
    > Dzwonienie z ofertami póki co nie jest karalne.

    Nie jest, ale może być (w pewnych warunkach) zakwalifikowane jako czyn z
    art. 16 ust. 1 pkt 5 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, cytuję:

    Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:

    5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w
    szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
    publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub
    nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 26. Data: 2009-05-14 17:27:40
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

> [...]
    > określonych w UoODO dotyczących danych osobowych ;)
    > Przeczytaj ustawę, a potem dalej teoretyzuj.

    widzę ze dobrze się dopmyśliłem że sugerujesz że danych osobowych brak:O)

    ja ustawę czytałem i ci zapodałem, więc skoro wiesz lepiej to uświadom mnie
    co muszę zrobić żeby posiadać jakie kolwiek dane osobowe?:O)
    jakie dane osoby są według ciebie DO?:O)

  • 27. Data: 2009-05-14 20:36:21
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    gargomel wrote:

> [...]
    > mnie co muszę zrobić żeby posiadać jakie kolwiek dane osobowe?:O)
    > jakie dane osoby są według ciebie DO?:O)

    Nie ma katalogu. Na pewno imię, nazwisko i adres są takim przypadkiem.
    ALe mniej... Była teza, że np. adres email może być daną osobową. W
    przypadku adresu p...@p...onet.pl na pewno nie, ale adres
    d...@p...gov.pl na pewno jest DO ;)

    Numer telefonu, PESEL, nr rej. samochodu, dowodu osobistego, rachunku
    bankowego czy karty kredytowej nie są DO, chociaż jest najczęściej
    jednoznaczne przyporządkowanie, ale nie są to dane pozwalające "bez
    nadmiernych kosztów" na ustalenie osobnika dysponującego tymi numerami.

    M.

    PS. Z jakiejś dyskusji wynikło, że określenie "łysy w dresie z wilczurem
    z osiedla Marina w Warszawie" też może być DO, jeśli mieszka tam jeden
    łysy dres, który ma wilczura ;-)

  • 28. Data: 2009-05-15 13:12:28
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    gargomel wrote:

    > ja ustawę czytałem i ci zapodałem, więc skoro wiesz lepiej to uświadom
    > mnie co muszę zrobić żeby posiadać jakie kolwiek dane osobowe?:O)
    > jakie dane osoby są według ciebie DO?:O)

    Wiesz co? Poddaję się. Chyba pora emigrować albo umierać, skoro organ
    państwa wygaduje takie rzeczy:

    GIODO informuje, że dołoży starań, aby kompletowanie przez Google danych
    do wirtualnej mapy odbywało się w zgodzie z literą prawa. Inspektorat
    tłumaczy, że Street View należy traktować jako przetwarzanie danych
    osobowych, zatem usługodawca powinien zadbać o to, aby żadne dane
    umożliwiające określenie czyjejś tożsamości nie znalazły się w Internecie.

    http://www.idg.pl/news/345161/Street.View.w.Polsce.G
    oogle.na.tapecie.GIODO.html

    M.

  • 29. Data: 2009-05-15 15:54:39
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" napisał:
    > Nie ma katalogu. Na pewno imię, nazwisko i adres są takim przypadkiem

    aby napewno?:O) niby dlaczego imie i nazwisko mają być twoim zdaniem DO,
    skoro nie dość że tych samych nazwisk może być miliony?:O)
    więc twoim torem myślenia to zidentyfikuj mi osobę Jan Kowalski?:O)

> [...]
    > jednoznaczne przyporządkowanie, ale nie są to dane pozwalające "bez
    > nadmiernych kosztów" na ustalenie osobnika dysponującego tymi numerami.

    wybacz, ale do zidentyfikowania osoby na podstawie numerów potrzeba znacznie
    mniejszych kosztów niż na podstawie nazwiska:O)
    a co powiesz na temat danych osoby już zidentyfikowanej?:O)

  • 30. Data: 2009-05-15 16:12:08
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Tapatik" napisał:
    > Przed chwilą zadzwoniła babka z ING i zapytała się, czy jestem
    > zainteresowany ubezpieczeniem emerytalnym czy czymś takim. Na moje pytanie
    > skąd ma numer telefonu powiedziała, że z ogłoszenia.
    > Na moją uwagę, że łamie ustawę o ochronie danych osobowych podziękowała i
    > rozłączyła się. Piszę bo kurwica mnie bierze. Wrrrrrrrrrrr...............

    jak widzć prawo i prawnikuf mamy do dupy więc najlepiej sprawę wziąć we
    włąsne ręce i zaprosić babkę ING do siebie w celu kupna ubezpieczenia i ją
    wydymać:O)
    zawsze to stufka w kieszeni zostanie i dzwonić już wiecej nie będą:O)