  • 51. Data: 2010-03-13 21:40:48
    Temat: Re: "Dzielni" Strażnicy Miejscy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    niusy.pl pisze:

    > Tym gorzej dla przepisów

    Hmm... No fakt, strasznie złe te przepisy - zabraniają mi zastrzelić
    kogoś,kto mnie denerwuje ;->

    > To element odpowiedzialności zbiorowej ?

    Nie, normalne ukaranie pracą społecznie użyteczną.

  • 52. Data: 2010-03-13 21:41:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    niusy.pl pisze:

    > Gryzienia ? Bez przesady. Świat nie kończy się na gryzieniu.

    To o czym jesteś łaskaw bredzić?

  • 53. Data: 2010-03-13 21:42:57
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Jasne, każdy właściciel psa twierdzi, że jego piesek nie gryzie.
    >
    > Ale gwarancji nie dasz i stąd stosowny przepis.

    Że Ci łysy nie wklepie też nie ma stąd powienien być stosowny przepis. Idąc
    twoim tropem oczywiście.

    > Natomiast ani brak ani nadmiar włosów u człowieka nie ma żadnego związku
    > z gryzieniem ani innym niebezpiecznym zachowaniem.

    Serio ?

  • 54. Data: 2010-03-13 21:44:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Zgłoś poprawkę do przepisów, żeby zawierały takie wyjątki. Albo odwołuj
    > się od mandatu w sądzie.

    Tyle że tych wyjątków powinno być więcej (np. szczeniaki). Chciałem
    tylko wykazać, że bezwzględny nakaz kagańca jest bez-sen-sow-ny, a za
    prawidłowe zabezpieczenie psa jest odpowiedzialny właściciel. I to on
    powinien odpowiadać karnie, a zwłaszcza finansowo.

    Odpowiedzialność karna jest zasadna w skrajnych przypadkach
    pogryzienia, których jest może kilka w roku. Już więcej osób pewnie
    udławi się ośćmi na śmierć, choć nikt nie proponuje wprowadzić nakazu
    sprzedaży wyłącznie filetów.

    Jak rozwiązać problem niebezpiecznych psów? Jak widać oddanie tego w
    ręce policji i strażników miejskich jest nieefektywne. Kolejne
    zaostrzanie przepisów nic nie da.

    Jak to zwykle bywa, oddanie władzy ludziom jest o wiele bardziej
    efektywne. Przepisy o smyczy i kagańcu można spokojnie znieść,
    wprowadzając w zamian system odszkodowań cywilnych. Jak na kogoś skoczy
    pies - 200zł odszkodowania. Ugryzie, ale nie do krwi - wysokie kilkaset
    zł, a może i ponad 1000zł.

    Tak jak wspomniałem - 95% psów jest nieagresywnych w stosunku do
    ludzi (częściej spotyka się psa agresywnego w stosunku do innego psa).
    Te przykładowe 5% psów agresywnych i tak jest trzymanych w bezpieczny
    sposób, właściciele bowiem głupi nie są. Ten 1% wyjątków wypadków przy
    pracy, gdzie ktoś nie zapanował nad psem nie jest powodem, aby każdemu
    psu klatkować usta.

    W tym celu podałem porównanie, którego nie zrozumiałeś - pies jest
    psem, a dziecko dzieckiem, nad którym również nie da się w 100%
    zapanować. Czy z tego powodu, należy zakazać dzieciom wychodzić na dwór?
    Nie wynika z tego fakt, że dziecko to pies, czy pies to dziecko.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2010-03-13 21:44:58
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Jak chcesz go trzymać, to go trzymaj - cały czas. Ale jak go puszczasz
    > wolno, to licz na mandat. Albo odstrzelenie pupilka.

    Kup se psa, może trochę inaczej do tego podejdziesz

  • 56. Data: 2010-03-13 21:47:27
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jak zwykle pokazałeś swój poziom, jesteś bardzo podatny na prowokacje.

    Wydaje mi się, że to taki zwierzęcy odruch. Całkiem jak u psa :)

  • 57. Data: 2010-03-13 21:53:47
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > To o czym jesteś łaskaw bredzić?

    Ja tu dyskutuję

  • 58. Data: 2010-03-13 21:54:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Kup se psa, może trochę inaczej do tego podejdziesz

    A po cholerę mi pies?

    To jakaś odmiana psychozy natręctw, że ludzie - i to w miastach - muszą
    koniecznie mieć psy i nie chcą ponosić tego konsekwencji?

  • 59. Data: 2010-03-13 21:59:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > A po cholerę mi pies?

    Cóż, ksiądz o seksie też się może wypowiadać, choć niektórym to się
    wydaje dziwne :)

    > To jakaś odmiana psychozy natręctw, że ludzie - i to w miastach - muszą
    > koniecznie mieć psy i nie chcą ponosić tego konsekwencji?

    Nikt w tym wątku nie twierdzi, że właściciel nie powinien ponosić
    odpowiedzialności za czyny psa.

    --
    Liwiusz

  • 60. Data: 2010-03-13 22:02:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    niusy.pl pisze:

    > Że Ci łysy nie wklepie też nie ma stąd powienien być stosowny przepis.

    A czego ty się naćpałeś, że taki np. Dalaj Lama kojarzy ci się agresją?

    Przypominam że taki np. Una Bomber był kudłaty a Adolf Hitler miał
    grzeczną grzywkę ;)