  • 1. Data: 2006-09-18 11:00:46
    Temat: Droga prywatna - pomocy !!!
    Od: Wąski <w...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów,

    Mam taki problem:
    Moja działka jest schowana w środku pomiędzy innymi działkami. Droga,
    która do niej prowadzi jest w 1/3 własności moja w 2/3 własności pani
    "X", która mieszka na działce "Z". Droga ta prowadzi również do 2
    innych działek "W" i "Y", której pani "X" jest właścicielem i na jednej
    z tych działek mieszka Pan "X" (lokator w domu na działce "Y"), który
    jest jej ojcem. Działka "Y" ma administracyjnie wjazd przydzielony z
    innej strony .
    Myślę, że opis jest jasny - mam nadzieje.

    Muszę zrobić nawierzchnię bo jak popada deszcz, to tonę w błocie.
    Dodatkowo jako, że droga jest terenem prywatnym, będę chciał zamknąć go
    bramą zdalnie zamykaną.
    Pani X nie chce mi się dołożyć do zrobienia nawierzchni tej drogi,
    ponieważ ona z niej nie korzysta.
    A z drogi tej natomiast korzysta lokator domu Y, "bo mu wolno" twierdząc
    , że ma zgodę pani X. Nie ma natomiast mojej zgody.

    Pytanie:
    Co mogę zrobić żeby wyegzekwować należną część za wykonanie drogi i
    bramy na wjeździe na ten teren lub jak ograniczyć możliwość jeżdżenia
    lokatora z domu Y.

    Pani Y jak do tej pory wraz z całą rodziną i tak łazi mi po tej drodze
    bo tak im wygodnie jak twierdzą.

    Jest ktoś w stanie mi pomóc ograniczyć im to szwendalstwo po drodze w
    którą władowałem już i właduję jeszcze niemałe pieniądze?

    Pozdrawiam
    Wąski

  • 2. Data: 2006-09-18 12:59:17
    Temat: Re: Droga prywatna - pomocy !!!
    Od: zynov <z...@g...pl>

    Wąski napisał(a):
> [...]
    > innej strony .
    > Myślę, że opis jest jasny - mam nadzieje.

    Jasne, pociągi spotkają się o szesnastej.

    :)

  • 3. Data: 2006-09-18 12:59:28
    Od: Wąski <w...@p...onet.pl>

    > Jasne, pociągi spotkają się o szesnastej.
    >
    > :)

    Zapomniałem dodać, że czekam na treściwą pomoc.

  • 4. Data: 2006-09-18 15:35:41
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 13:00:46 +0200, Wąski napisał(a):

    > Pytanie:
    > Co mogę zrobić żeby wyegzekwować należną część za wykonanie drogi i
    > bramy na wjeździe na ten teren lub jak ograniczyć możliwość jeżdżenia
    > lokatora z domu Y.

    zmień działkę ,albo naucz się programowania w języku "prolog" - on pomoże
    ci rozwiązać te logiczne łamigłówki program do ściągniećia za darmo.

    akala

  • 5. Data: 2006-09-21 22:30:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Sep 2006, Wąski wrote:

> [...]
    > wjeździe na ten teren lub jak ograniczyć możliwość jeżdżenia lokatora z domu

    Na mój rozum: "nie da się". Uprzedzam ze nie jestem prawnikiem
    i głównie chcę wywołać krytykę poglądu :) ale... ale tak mi wychodzi.

    Uzasadnienie: współwłaściciele są zobowiązani do wspólnego ponoszenia
    kosztów. Ale decyzje też podejmują wspólnie. A z opisu wynika że
    z tą wspólnością decyzji różnie było ;)

    Z braku wspólnej decyzji można wystąpić do sądu, ale sąd nakaże wyłącznie
    KONIECZNE czynnosci. Skoro po błocku da się jeździć i pani Y to nie
    przeszkadza, sądowi nic do tego że *sam* wydałeś na coś pieniądze.

    Przez to pani Y nie straci prawa do korzystania - bo niby czemu, może
    ew wystąpić o przywrócenie stanu poprzedniego :>, a lokator z domu
    pani Y korzysta z drogi w jej imieniu i nic Tobie do tego, dobrze jak
    nie będzie mu przeszkadzało że po asfalcie ;) (a gorzej jak będzie
    przeszkadzał domof*u*n czy inne zdalne sterowanie).

    > Pani Y jak do tej pory wraz z całą rodziną i tak łazi mi po tej drodze bo tak
    > im wygodnie jak twierdzą.

    Jej droga. Częsciowo i niepodzielnie (znaczy ma RÓWNIEŻ prawo łazić
    i dopóki nieruchomość nie zostanie podzielona sądownie to po całej
    powierzchni tejże drogi).
    Ba, byłoby głupotą z jej strony jakby NIE korzystała w jakiś sposób
    z tej drogi :> (zasiedzenie to się nazywa). Na jej miejscu większość
    grupowiczów wręcz wpisałaby do umowy najmu obowiązek łażenia po tej
    drodze (przez lokatora) ;)

    > Jest ktoś w stanie mi pomóc ograniczyć im to szwendalstwo po drodze w którą
    > władowałem już i właduję jeszcze niemałe pieniądze?

    Obawiam się że podłamuję Twoje przekonanie o "słuszności" :)
    Przecież to co chcesz zrobić przypomina próbę "wykopania" *właścicieli*
    mieszkań, współwłaścicieli domu, za pomocą postawienia ich przed
    faktem dokonanym w postaci pokrycia dachu złoconą blachą przez
    jednego ze współwłaścicieli - "on chciał mieć ładnie a teraz
    wszyscy płaćcie".
    Nie ma tak dobrze, kupując współwłasność z błockiem godziłeś się
    że albo ZGODNIE zrobicie asfalt, albo ma być błocko i już.
    A jak chcesz wyasfaltować i się nie sprzeciwią to się ciesz, bo
    mogą mieć interes w sprzeciwie, w obawie o przyszłe spory co do
    *utrzymania* tejże drogi (niech sie okaże np. że od asfaltu jest
    wyższy podatek, to obciąży wszystkich solidarnie).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-09-25 08:09:47
    Od: Wąski <w...@p...onet.pl>

    Widzę, że prawnicy mi nie pomogą z tym problemem.
    Pewnie albo nie wiedzą albo im się nie chce.

  • 7. Data: 2006-09-29 02:12:49
    Od: "Alek" <n...@w...pl.inv>

    Użytkownik "Wąski" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Widzę, że prawnicy mi nie pomogą z tym problemem.
    > Pewnie albo nie wiedzą albo im się nie chce.
    > Wąski

    Przecież już ci odpisał:
    "Jasne, pociągi spotkają się o szesnastej."

    Po gruntownej analizie opisu jest to jedyne rozwiązanie.