  • 1. Data: 2006-09-18 09:28:49
    Temat: Nie opłacony postój w mieście?
    Od: "Mizar" <mizar_nt@_usuń_o2.pl>

    Witam,
    mamy w domku problem.
    Otrzymaliśmy z list polecony z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu o nie
    zapłaconej należności za postoje z dnia:
    - 30.01.2002 kwota 50.00 PLN
    - 24.10.2003 kwota 50.00 PLN

    Odpisaliśmy, że nakaz zapłaty za te postoje dotyczy samochodu, którego już
    nie mamy, auto "maluszek" do poznania na ulice, na której zostały wypisane
    mandaty nie jeździł, bo nie miał po co (wszystkie są z ulicy Ratajczaka).
    Jak parkujemy to zawsze kupujemy bileciki z pakometrów, dopiero teraz
    dostaliśmy upomnienie.
    Bez sensu. Po porstu nie wiemy skąd to się wzieło, jak auto nigdy tam nie
    prakowało, jak już to parkowne było pod Politechniką Poznańską w weekend, a
    w tygodniu nikt nie jeździł maluchem do poznania.

    Dostaliśmy upomnienie, w którym powołują się na art. 15
    par 1 i par 2 ustawy z dnia 17,06,1966 o postępowaniu egzekucyjnym w
    administracji (tekst jednolity z 2005 r. Nr 229, poz. 1954 ze zm.)

    Prosimy o pomoc.

    P.S.
    Kiedyś głośno było o tym, że opłaty za postaje były pobierane bezpodstawnie,
    po za tym nikt z nas nie parkował tam auta.

  • 2. Data: 2006-09-18 09:37:47
    Temat: Re: Nie opłacony postój w mieście?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 11:28:49 +0200, Mizar napisał(a):

    > Dostaliśmy upomnienie, w którym powołują się na art. 15
    > par 1 i par 2 ustawy z dnia 17,06,1966 o postępowaniu egzekucyjnym w
    > administracji (tekst jednolity z 2005 r. Nr 229, poz. 1954 ze zm.)

    Gdybyś im nie odpisał, to nie mieliby dowodu na to że wezwanie do zapłaty
    zostało do was dostarczone. A tak, to masz problem :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-09-18 09:48:07
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@p...pl> napisal(a):

    > Gdybyś im nie odpisał, to nie mieliby dowodu na to że wezwanie do zapłaty
    > zostało do was dostarczone. A tak, to masz problem :)

    Ty to jak czasem walniesz 'poradę' to ręce opadają. Słyszałeś o
    kryterium skutecznego doręczenia?
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2006-09-18 09:49:40
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Ty to jak czasem walniesz 'poradę' to ręce opadają. Słyszałeś o
    > kryterium skutecznego doręczenia?

    czyli co, odpisal a nie odebral? logiczne :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2006-09-18 09:53:33
    Od: "Mizar" <mizar_nt@_usuń_o2.pl>

> [...]
    > best regards,
    > scream (at)w.pl
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    Otrzymaliśmy to listem poleconym za potwierdzeniem odbioru!! Więc ta opcja
    odpada

  • 6. Data: 2006-09-18 10:00:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 09:48:07 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Ty to jak czasem walniesz 'poradę' to ręce opadają. Słyszałeś o
    > kryterium skutecznego doręczenia?

    Okej, nie wiedziałem że gość dostał to pismo listem poleconym ZPA. Ale w
    świetle tego przepisu na który się powołują... Czy to oznacza, że
    instytucji typu ZDM nie obowiązuje coś takiego jak przedawnienie roszczeń?

    PS. Skoro jakość porad na tej grupie uważasz za marną, to nie pozostaje Ci
    nic innego jak częściej brać udział w dyskusjach. Ja nie jestem praktykiem
    prawa.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-09-18 15:11:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mizar" <mizar_nt@_usuń_o2.pl> napisał w wiadomości

    Odpiszcie im, by przedstawili Wam dowód, na jakiej podstawie uważają, że Wasz
    samochód był tam w Poznaniu. Może mają zdjęcie i się okaże, że to inny samochód
    z Waszymi tablicami? To, że samochodu już nie macie znaczenia większego nie ma.
    Ważne, kto go posiadał chwili, gdzie miało miejsce parkowanie.

    Poza tym odnoszę wrażenie, że to się już przedawniło. Przecież ta opłata jest
    związana z działalnością gospodarczą. Tez bym to w piśmie do nich podniósł. Że
    trudno Wam ustalić czy w ogóle 4 lata temu był tam samochód, a roszczenie się
    przedawniło.