  • 41. Data: 2010-02-25 14:13:52
    Temat: Re: Dowody zapłaty za internet
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Nie - zdają sobie sprawę, że zdobycie dowodu wpłaty nie jest tanie i
    > jest upierdliwe,

    naprawde?

  • 42. Data: 2010-02-25 14:14:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Mażna przecież w przelewie napisać: taka a taka osoba, zapłata za
    > internet za m-c/rok taki a taki.

    a mozesz tez na przelewie z twojego konta napisac, ze to ja place?

  • 43. Data: 2010-02-25 15:55:13
    Od: Wiktor <s...@o...pl>

    Dnia 25 lut o godzinie 15:14, na pl.soc.prawo, witek napisał(a):

    > a mozesz tez na przelewie z twojego konta napisac, ze to ja place?

    W byłym "BPH" a obecnie PeKaO - jak najbardziej jest to dopuszczalne.
    Byłem w szoku jak mi "stary" kazał zrobić taki właśnie "przelew" i o dziwo
    (dla mnie), bank go bezproblemowo zrealizował.
    Jedyne co się zgadzało z właścicielem rachunku to nr tego rachunku i podpis
    oraz pieczęć właściciela.
    Nie pytaj mnie jak to jest realizowane - to pytanie do tego banku.

  • 44. Data: 2010-02-25 16:14:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wiktor wrote:

    > W byłym "BPH" a obecnie PeKaO - jak najbardziej jest to dopuszczalne.
    > Byłem w szoku jak mi "stary" kazał zrobić taki właśnie "przelew" i o dziwo
    > (dla mnie), bank go bezproblemowo zrealizował.

    kiedys tak bylo w mBanku na poczatku. Mozna bylo wpisac kubusia puchatka
    jako nadawce.

    > Jedyne co się zgadzało z właścicielem rachunku to nr tego rachunku

    to juz US musialby miec cynk, ze nr rachunku nie nalezy do nadawcy przelewu.
    Chociaz jak raz sie zwiedza to moga byc na to uczuleni.

    i podpis
    > oraz pieczęć właściciela.

    co to jest pieczec wlasciciela?

  • 45. Data: 2010-02-26 16:48:48
    Od: Wiktor <s...@o...pl>

    Dnia 25 lut o godzinie 17:14, na pl.soc.prawo, witek napisał(a):

> [...]
    >
    > to juz US musialby miec cynk, ze nr rachunku nie nalezy do nadawcy przelewu.
    > Chociaz jak raz sie zwiedza to moga byc na to uczuleni.

    Powiem Ci że takie "przelewy" właśnie szły do US-u z tytułu podatku VAT,
    podatku dochodowego. i do ZUSu także.

    > i podpis
    >
    > co to jest pieczec wlasciciela?

    Nie czepiaj się detali, chyba domyśliłeś się że chodzi o właściciela
    rachunku bankowego. Zgadzało się z kartą wzorów podpisów.

  • 46. Data: 2010-02-26 23:30:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Feb 2010, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Przesłanie art. 26 ust. 7 jest takie, że wolno odliczyć tylko te wydatki na
    > internet, które rzeczywiście opłacono. Ustawa nie mówi, kto miał je opłacić.

    26.7 odnosi się do kwesti dowodowej, a nie do *prawa* do odliczenia.
    Trzeba spełnić dwa warunki - nabyć *prawo* do ulgi, *najpierw*
    (a podstawą jest "poniesienie"), oraz mieć dowód (w postaci f-ry VAT).

    +++
    Art. 26.
    1. Podstawę obliczenia podatku [...] po odliczeniu kwot:
    [...]
    6a) wydatków ponoszonych
    przez podatnika z tytułu użytkowania sieci
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    Internet w lokalu (budynku) będšcym
    miejscem zamieszkania podatnika w wysokoœci
    nieprzekraczajšcej w roku podatkowym kwoty 760 zł
    [...]
    7. Wysokoœć wydatków na cele okreœlone w ust. 1 ustala się [...]
    1) pkt 6a, odliczenie stosuje się, jeżeli wysokoœć wydatków
    została udokumentowana fakturš w rozumieniu przepisów
    o podatku od towarów i usług,
    ---

    Żeby nie było - rozumienie "poniesienia" jest wątpliwe w tym
    znaczeniu, iż ta sama ustawa była (w przeszłości) interpretowana
    w ten sposób, iż samo istnienie zobowiązania jest "poniesieniem".

    Można poczytać w archiwach .podatki sprzed wprowadzenia przepisu
    o uznaniu "daty poniesienia" jako daty f-ry (kasowa forma
    księgowania KPiR i rozumienie "poniesienia" jako daty zobowiązania,
    a nie zapłaty).

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2010-02-26 23:36:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Feb 2010, Liwiusz wrote:

    > Aż mi się chce wziąć oficjalną interpretację, aby mieć ten absurd na
    > piśmie dla przyszłych pokoleń (jak już ten system zbankrutuje :)

    Przykład z babcią jest o tyle zły, że kłania się KRiO.
    Wnuczek ma zobowiazania o charakterze ustawowowym, ich spełnienie
    jest obowiązkiem a nie "usługą", zaś PDoOF nie zrównuje (tak jak
    np. ustawa o VAT) czynności administracyjnych z cywilnoprawnymi.
    Ale jeśli to "babcia" a nie babcia...

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2010-02-26 23:42:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Feb 2010, GK wrote:

    > Witek, nie strasz ludzi.:) Nawet jeśli urząd skarbowy twierdziłby inaczej
    > (tak jak Ty), to są jeszcze sądy w tym kraju.

    USy chyba raczej omijają takie "groźne medialnie" sprawy.
    Ale pamiętasz "sprawę piekarza"?
    No to tam był taki numer: skoro *przy okazji* innych rzeczy, nie dało
    się ominąć sprawy bardzo nagłaśnianej przez piekarza, czyli faktu
    przekazywania pewnej ilości pieczywa "dla biednych", to US *musiał*
    z tym coś zrobić.
    Znaczy łupnąć podatkiem. Prawda, VAT, prawda, inaczej niz przy PDoF.
    Ale w PDoOF jest ten sam problem: brak zwolnienia i brak kwoty
    zwolnionej.

    I urzędnik IMVHO w razie napotkania na problem "nieodpłatnego
    świadczenia dla przeprowadzanej staruszki" zrobi wszystko, aby
    uchylić się od formalnie poprawnej odpowiedzi :>, bo z 2 groszy
    podatku ani korzyści, ani chwały.
    No chyba... że będzie "trzeba" :>

    A przy "fakturze za internet" jest inaczej: to jednak większe
    kwoty, przede wszystkim łatwo wymierne i masowo dobrze udokumentowane.

    pzdr, Gotfryd