  • 31. Data: 2010-02-25 07:41:21
    Temat: Re: Dowody zapłaty za internet
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > ale w celach dowodowych przed US jakies dokumenty na to rozliczenie
    > istnieja?
    >
    > szczegolnie jak sie chce uwzglednic ulge na internet.
    > Bo na wydruk z cudzego konta us popatrzy strasznie krzywo.

    Z tego co mi się kołacze po głowie, to do odliczenia potrzebna jest
    faktura a nie potwierdzenie zapłaty.... Potwierdzenie zapłaty wymagać
    może firma wystawiajaca fakturę...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 32. Data: 2010-02-25 07:43:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > musza a dokladnie ty musisz miec "koszt poniesiony", tak zapisano w
    > ustawie, stad cala historia.
    > zaplacenie przez kogos wymaga calej papierkologi zeby wyszlo, ze to
    > jednak ty zaplaciles. A punktow do przyczepienia sie jest wtedy sporo.

    Patrz - byłem kontrolowany 3 krotnie jak do tej pory i zawsze
    wystarczały rachunki. O dowody wpłaty nikt nie prosił, bo byłoby to
    idiotyczne, bo możesz płacić na różne sposoby.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 33. Data: 2010-02-25 07:50:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    cef pisze:

> [...]
    > publikacje prasowe inaczej "zorientowanych" dziennikarzy i prawników,
    > urząd sam od czasu do czasu wyjeżdża z opinią, która nie utrzymałaby się
    > kilku minut w sądzie (płacenie przez żonę, czy jedno imię na fakturze).
    > Dodatkowo dorabianie do tego intencji ustawodawcy
    > (jak np za kogoś ważnego zapłaci mamuśka) może spowodować,
    > że ktoś, gdzieś dopuści takie płacenie za kogoś i na mocy nielegalnego
    > pisma
    > ministra finansów stanie się to normą.
    > A na razie jak się nie chce mieć problemów,
    > to trzeba zapłacić w taki sposób, żeby faktu poniesienia wydatku przez

    Na wielu fakturach jest informacja o wpłynięciu poprzedniej kwoty, więc
    zapłaceniu poprzedniej faktury.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 34. Data: 2010-02-25 08:15:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Na wielu fakturach jest informacja o wpłynięciu poprzedniej kwoty,
    > więc zapłaceniu poprzedniej faktury.

    Tak to jest, jak się nie odróżnia udokumentowania wysokości wydatków
    od udokumentowania ich poniesienia. Wystawca faktury umieszcza tam
    informację o saldzie,
    a nie o tym kto zapłacił.
    To, że trzy razy kontrolowali i nie było problemów oznacza tylko tyle, że
    akurat
    to ich nie interesowało tak dokładnie, albo przeczytali w gazecie, że jest
    coraz więcej
    takich, za których płaci rodzina i tłumaczą sie z płaczem, że przekazali
    pieniążki teściowej
    itd itp i urząd postanowił się zlitować i uznać, że sprawdza tylko czy jest
    faktura
    i czy nie zapłacił ktoś całkiem obcy.

  • 35. Data: 2010-02-25 08:23:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    cef pisze:

> [...]
    > pieniążki teściowej
    > itd itp i urząd postanowił się zlitować i uznać, że sprawdza tylko czy

    Nie - zdają sobie sprawę, że zdobycie dowodu wpłaty nie jest tanie i
    jest upierdliwe, więc jeśli nie ma potrzeby, to się nawet o niego nie
    pyta. Płacąc przez internet otrzymujesz np wyciąg do własnego wydruku. I
    to wszystko. Więc równie dobrym jest po prostu oświadczenie, że sie
    zapłaciło.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 36. Data: 2010-02-25 08:48:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > jest upierdliwe, więc jeśli nie ma potrzeby, to się nawet o niego nie
    > pyta. Płacąc przez internet otrzymujesz np wyciąg do własnego

    Ja myslę, że to bardziej z litości.

  • 37. Data: 2010-02-25 12:43:17
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-25 09:23, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > pyta. Płacąc przez internet otrzymujesz np wyciąg do własnego wydruku. I
    > to wszystko. Więc równie dobrym jest po prostu oświadczenie, że sie

    Mażna przecież w przelewie napisać: taka a taka osoba, zapłata za
    internet za m-c/rok taki a taki.

    --
    animka

  • 38. Data: 2010-02-25 14:11:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Z tego co mi się kołacze po głowie, to do odliczenia potrzebna jest
    > faktura a nie potwierdzenie zapłaty.... Potwierdzenie zapłaty wymagać
    > może firma wystawiajaca fakturę...

    potrzebne sa oba.

  • 39. Data: 2010-02-25 14:11:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Patrz - byłem kontrolowany 3 krotnie jak do tej pory i zawsze
    > wystarczały rachunki. O dowody wpłaty nikt nie prosił, bo byłoby to
    > idiotyczne, bo możesz płacić na różne sposoby.

    Niestety to nie jest argument.

  • 40. Data: 2010-02-25 14:12:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Na wielu fakturach jest informacja o wpłynięciu poprzedniej kwoty, więc
    > zapłaceniu poprzedniej faktury.

    a jest tez napisane kto zapłacił?