  • 11. Data: 2009-03-08 21:55:37
    Temat: Re: Dostep do czyjegos maila
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    /.../

    > Jaśniej :-) Z samego faktu, ze ktoś przełamał zabezpieczenie nie wynika
    > bezpośrednio fakt, że się zapoznał z informacjami, z którymi zapoznać
    > się nie miał prawa. A to jest przestępstwem, a nie samo wpisywanie
    > haseł. Ja taką informacją się gdzieś posłuży, no to wiadomo, że się
    > zapoznał. Jak nie, to średnio inteligentny internauta będzie się
    > tłumaczył, że omyłkowo wklepał te dane i wszedł, ale jak już wszedł, to
    > się zorientował, ze to nie jego konto i natychmiast się wylogował.

    Ale on nic nie przełamywał. Ustawione było przekierowanie.

  • 12. Data: 2009-03-08 22:27:49
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To jeszcze zależy od tego, w jaki sposób pytający wszedł w posiadanie
    > rzeczonego hasła. Bo jeśli bez zgody same zainteresowanej osoby, to sam
    > fakt jego posiadania - w mojej ocenie - nic tu nie zmienia.

    Zakładałem wielu osobom konta e-mail. One wprowadzają hasło, jeśli nie,
    natychmiast je zapominam, poważnie.
    Do tego stopnia, że jak po 6 latach mni pytają o hasó, to mówię szczerze -
    nie pamiętam....
    Moim zdanie posiadanie hasła nie upoważnia bez zezwolenia do jakiejkolwiek
    ingerencji.
    To etyka, jeśli nie prawo.

    Dżentelmen wchodząc do łazienki widząc nagą kobietę wychodzi ze słowami:
    "Przepraszam Pana".

    Feromon

  • 13. Data: 2009-03-09 06:52:21
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 8 Mar 2009 22:29:56 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Załóżmy, że podpatrzył jak tamten wpisuje.

    Na grupach dotyczących bezpieczeństwa informatycznego jest sporo dyskusji
    na temat wymyślania haseł.
    Hasła bardzo często jest bardzo łatwo odgadnąć.

    Najbezpieczniejsze to: 7yOP9%$c

    Aby łatwo można było sobie skojarzyć w przypadku zapomnienia, sugerują aby
    hasło brać ze zdania tego typu:

    Kocham Basię z pierwszego piętra co mieszka pod 15,

    hasło wtedy brzmi: KBzppcmp15

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kebab http://foto.3mam.net/Galeria_1_sty/slides/warszawa_k
    ebab_8.php

  • 14. Data: 2009-03-09 08:57:54
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:gp2eb6$9hg$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > hasło brać ze zdania tego typu:
    >
    > Kocham Basię z pierwszego piętra co mieszka pod 15,

    jak zwykle na temat, jeszcze napisz ze jest przestepca bo uzywa komputera
    :-)

    --
    >>> http://szacuneczek.org.pl <<<
    oprogramowanie dedykowane, strony www pisane na zlecenie, internetowa

  • 15. Data: 2009-03-09 08:59:53
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie pamiętam....
    > Moim zdanie posiadanie hasła nie upoważnia bez zezwolenia do jakiejkolwiek

    prawo również :)

    --
    >>> http://szacuneczek.org.pl <<<
    oprogramowanie i strony www pisane na zlecenie, internetowa agencja

  • 16. Data: 2009-03-09 09:18:32
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "h" <h...@h...he> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "DzikBagienny" <n...@i...com> napisał w wiadomości
    >
    > Czyli szukanie dziury w całym
    > Skoro ex partnerka taka nieroztropna i nie zmienia hasła co miesiąc, wcale
    > go nie zmienia, to czyja to wina ?

    ale co to zmienia?

    --
    >>> http://szacuneczek.org.pl <<<
    Oprogramowanie/strony www pisane na zlecenie, Agencja Reklamy Internetowej

  • 17. Data: 2009-03-09 10:05:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    DzikBagienny napisał(a):

    > Czy logowanie sie nie na swoim koncie email (znam haslo) grozi jakimis
    > konsekwencjami prawnymi?

    To chyba zalezy od tago w jaki sposob poznales haslo oraz do czego je
    wykorzystujesz. Na przyklad Adam Kowalski ma wypadek, trafia do szpitala
    i prosi swojego kolege Krzystofa Adamskiego o to, zeby ten zalogowal sie
    na jego konto i sprawdzil jego poczte bo czeka na mail z rachunkiem za
    oplate skladki ubezpieczenia zdrowotnego i KA to robi to przestepstwa
    nie popelnia.

    j.

  • 18. Data: 2009-03-09 15:28:31
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    >On wchodzi jako osoba nieuprawniona i zapoznaje się z informacjami dla
    >niego nie przeznaczonymi. Oczywiście to trzeba dowieść i o ile tych danych
    >gdzieś nie użyje,

    Znam przypadek, że wszedł na nieswoje konto, dane użył a po wezwaniu z art.
    267kk
    zeznał, że przypadkiem przeczytał - umorzone:(((

    pzdr.

  • 19. Data: 2009-03-09 17:13:36
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    > Jaśniej :-) Z samego faktu, ze ktoś przełamał zabezpieczenie nie wynika
    > bezpośrednio fakt, że się zapoznał z informacjami, z którymi zapoznać się
    > nie miał prawa. A to jest przestępstwem, a nie samo wpisywanie haseł.

    Piszesz o art. 267.1 czy .2? Bo po nowelizacji z 2008 par. 2 penalizuje
    nielegalny dostęp do systemu. Jeśliby faktycznie potraktować serwer pocztowy
    jako system, to samo nielegalne wejście tam byłoby karalne. Bez względu na
    to czy zapoznał się z informacjami. Problem tylko czy faktycznie takie
    wejście na pocztę da się tak zakwalifikować.

  • 20. Data: 2009-03-09 17:14:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "grzech" <z...@w...pl> wrote
    > Znam przypadek, że wszedł na nieswoje konto, dane użył a po wezwaniu z
    > art. 267kk
    > zeznał, że przypadkiem przeczytał - umorzone:(((

    a w którym to roku?