  • Date: Mon, 07 Jan 2008 19:01:00 +0100
    From: castrol <j...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dostalem wezwanie do zaplaty

    Witajcie

    Dostalem wezwanie do zaplaty od PKP, za jazde na bilecie ulgowym bez
    uprawnienia, czyli de facto za jazde bez biletu.
    Sprawa jest z 2001 roku i doskonale ja pamietam. W pociagu relacji
    Gdynia - Warszawa, rewizor kontrolujacy bilety podwazyl autentycznosc
    mojej legitymacji uprawniajacej do ulgi, wystawil wezwanie do zaplaty i
    za pokwitowaniem zatrzymal legitymacje.

    Od calej sytucji w tamtym czasie sie odwolywalem (w ciagu 7 dni), a na
    rewizora zlozylem skarge, oczywiscie bez jakiejkolwiek reakcji ze strony
    PKP, wiec wtedy sprawe uznalem za zamknieta.

    Teraz po ponad 6,5 roku oni upominaja sie o zaplate naleznosci - wraz z
    odsetkami to juz ponad 450 zl, oraz groza wpisaniem do Krajowego
    Rejestru Dlugow.

    Co radzicie w tej sprawie? Calkowicie olac to ich pismo? Przyszlo
    poleconym wiec chyba wypada odpowiedziec? Odpisac i poinformowac o
    przedawnieniu?

    Bo oczywiscie placic nie mam zamiaru, zwlaszcza jak sobie przypomne tego
    barana rewizora co tylko mi klopotow przez to narobil i wzywal do mnie
    nawet policje, aby Ci potwierdzili moje dane :) Sprawa stara, wiec
    zadnego dowodu, ze jakiekolwiek odwolanie do PKP wysylalem, juz
    oczywiscie nie mam.

    Jacek