    From: "Marek K." <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dom, a niepoczytalność poprzedniego wlaściciela
    Date: Tue, 03 Mar 2009 21:33:17 +0100

    Witam,
    piszę ponieważ mam pewien problem i zastanawiam się jakie kroki
    powinienem podjąć w związku z dosyć nietypową sytuacją. W zeszłym roku
    kupiłem wraz z działką dom. Skorzystałem z oferty jednej z lokalnych
    agencji nieruchomości, w której to ofercie znalazłem rozsądną
    propozycję. Zdecydowałem się. Zakupu dokonałem za pośrednictwem tej
    agencji w obecności notariusza. Poprzedni właściciele (małżeństwo wraz z
    dziećmi, dom był wspólny) wymeldowali się, a ja dostałem kluczyki i
    wziąłem się za remont. Dom już jest prawie skończony. W perspektywie
    kilku miesięcy gotowy do zamieszkania, aż tu nagle zjawia sie w progu
    poprzednia właścicielka i żąda zwrotu domu z uwagi na fakt, iż w
    momencie zakupu była niepoczytalna i ja to wykorzystałem aby bezprawnie
    przejąć jej własność. Jestem bardzo zaskoczony tą całą sytuacją.
    Poprzednia właścicielka odgraża się że odda sprawę do sądu uzasadniając
    wszystko swoją tymczasową niepoczytalnością w trakcie przeprowadzania
    całej transakcji. Co o tym myślicie?

    dzięki za odpowiedz
    Pozdrawiam
    Marek