  • 11. Data: 2009-09-29 12:42:07
    Temat: Re: Dom
    Od: "Haribo" <h...@p...pl>

    > Bo to będzie dom córki (żony) tj. właściciela działki.

    Jak uniknąć tej sytuacji?

  • 12. Data: 2009-09-29 12:42:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Haribo pisze:

    > Jak uniknÄ?Ä? tej sytuacji?

    Rozszerzyć wspólność majątkową małżeńską na działkę z domem, lub przed
    ślubem dziewczyna darowuje/sprzedaje udział w działce panu.

    --
    @2009 Johnson

  • 13. Data: 2009-09-29 12:45:32
    Od: BK <b...@g...com>

    On Sep 29, 2:41 pm, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
    wiadomościnews:h9sv1o$sad$2@news.onet.pl...

    > Stawianie domu na nie swojej (chocby i wspolwlasnej) dzialce chyba nei jest
    > najlepszym pomyslem.... Da sie to wogole proceduralnie zalatwic, ze dzialka
    > jest Iksa, a Igrek stawia tam *swoj* dom?
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Da sie.

  • 14. Data: 2009-09-29 12:47:34
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Haribo pisze:

    > Jak uniknąć tej sytuacji?

    Tak jak napisał Johnson.
    Trzeba się zastanowić tylko, czy rodzice będą zadowoleni, bo wtedy i ich
    dom będzie należał do właścicieli działki. Można pomyśleć nad podziałem
    działki na 2.

    --
    kuba

  • 15. Data: 2009-09-29 13:28:06
    Od: "Haribo" <h...@p...pl>

    > Rozszerzyć wspólność majątkową małżeńską na działkę z domem, lub przed
    > ślubem dziewczyna darowuje/sprzedaje udział w działce panu.

    A czy w grę wchodzi podpisanie umowy w której jest zapisane że w przypadku rozwodu
    dziewczyna (właścicielka działki) zobowiązuje się do spłacenia połowy za ten dom?
    Czy taka umowa byłaby uznana przez sąd w trakcie rozwodu?

  • 16. Data: 2009-09-29 13:47:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 29 Sep 2009 15:28:06 +0200, Haribo napisał(a):

> [...]
    > przypadku rozwodu dziewczyna (właścicielka działki) zobowiązuje się do
    > spłacenia połowy za ten dom? Czy taka umowa byłaby uznana przez sąd w

    Nawet bez jakiejkolwiek umowy sąd przy podziale majątku powinien
    rozliczyć jego nakłady na ten dom. Ale zwracam uwagę na słowo *powinien*
    i na starą prawdę, że do sądu trzeba mieć dowody.

  • 17. Data: 2009-09-29 22:02:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Pewnie o ten:
    >
    > "Chłopak chciałby postawić dom na tej działce (obok domu jej rodziców"

    A w ogóle miejscowy plan zagospodarowania na to pozwoli?

    Warto sprawdzić.

  • 18. Data: 2009-09-29 22:03:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SDD pisze:

    > Stawianie domu na nie swojej (chocby i wspolwlasnej) dzialce chyba nei jest
    > najlepszym pomyslem.... Da sie to wogole proceduralnie zalatwic, ze dzialka
    > jest Iksa, a Igrek stawia tam *swoj* dom?

    Jasne. Dom musi być mobilny :D

  • 19. Data: 2009-09-30 09:26:08
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 30 Wrz, 00:03, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Jasne. Dom musi być mobilny :D

    Nie musi.

  • 20. Data: 2009-09-30 21:10:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gr pisze:

    > Nie musi.

    OK, nie jest to jedyna możliwość ;) ale najprostsza formalnie :-P