    From: "Marek S." <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dokumenty do Noraiusza (długie)
    Date: Thu, 24 Oct 2002 08:14:31 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@test.lze.lodz.pl

    Witam

    Byłem ostatnio w kancelarii notarialnej.
    Chciałem dowiedzieć się jakie dokumanty
    mam przygotować w związku z planowanym
    zawarciem umowy sprzedaży nieruchomości
    (nieruchomość posiada księgę wieczystą).

    W jednej kancelarii powiedziano mi że potrzebować będę:
    -odpis z księgi wieczystej
    -wypis z rejestru gruntów

    Ponieważ sprzedający posiada odpis KW ale z 2001 roku,
    poinformowano mnie, że musi on wystąpić o nowy
    gdyż jest on ważny przez miesiąc.

    Poszedłem do drugiej kancelarii.
    Tam powiedziano mi że odpis z KW
    ten co jest mógłby być, ale oni poświadczają
    nie starsze niż 1 rok, więc i tak muszę mieć aktualny.
    Wypis z rej grunt. nie jest bezwzględnie wymagany
    jak jest to może być.

    Wreszcie zadzwoniłem do trzeciej kancelarii.
    Tutaj poinformowano mnie, że odpis KW nawet
    ten sprzed więcej niż roku notariusz po sprawdzeniu
    w wydziale KW poświadczy za zgodność w ramach przygotowania
    aktu notarialnego.

    I teraz moje pytania:

    - Kto ma rację?
    - Czy mogę wymóc potwierdzenia zgodności odpisu
    ze stanem faktycznym?
    -Ile się czeka na odpis KW w sądzie? Ile to kosztuje?
    -Czy wypis z rejestru gruntów jest konieczny jeżeli
    opis nieruchomości w KW podaje dokładne informacje?

    W mieście gdzie mieszkam są tylko cztery kancelarie.

    Marek S.